Forumdag: Tour de OV 08?!?!?!

Started by Gert, August 22, 2022, 01:30:01

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Gert

Ja, het wordt weer eens tijd voor een Tour de OV forumdag. Volgens mij was de laatste in mei 2015. Toen had ik me al voorgenomen om het nog eens op dezelfde plek te doen, en op de laatste forumdag in Baggelhuizen heb ik beloofd om het dit najaar te willen organiseren.

Datum: Zaterdag 15 oktober 2022
Lokatie: Polder in Amstelveen


Net als in 2015 gaan we vissen in de Middelpolder, tussen Amsterdam en Amstelveen.
Er zit genoeg ruis- en blankvoorn, baars, karper, snoek, brasem.
Het viswater bestaat uit een 5 km lange poldersloot van ca. 15 tot 20 meter breed, die met diverse haakse bochten door de polder loopt.
Overal loopt de sloot langs de openbare weg, dus altijd goed bereikbaar, met soms een smalle, maar soms ook vrij brede berm.
Daardoor is er niet overal voldoende parkeergelegenheid aan het water, maar in de buurt is wel een groot parkeerterrein dus daar verzamelen en zo veel mogelijk poolen is een goeie optie lijkt me.
Zeker bij mooi weer kan het er soms erg druk zijn met o.a. fietsers, wandelaars, hardlopers en af en toe een paard. Dus wel altijd oppassen met zwiepen!

Verzamelen vanaf 9:30 uur op het parkeerterrein van Speelboerderij Elsenhove.
Paar uur vissen, lunch bij het parkeerterrein (staan een paar picknicktafels) en daarna weer een paar uurtjes vissen en aan het eind van de visdag (16:00 uur?) afsluiting, wederom bij het parkeerterrein.

Ik zal een paar dagen van te voren alle deelnemers een persoonlijk berichtje sturen met meer details.

Wat de lunch betreft: het is inmiddels een goed gebruik tijdens de forumdagen dat "iedereen" ook wat meeneemt voor de overige deelnemers, dus het hoeft niet alleen je eigen lunchpakketje/drankje te zijn.


Wat is de Tour de OV (ook al weer)?
De hele historie kom je te weten als je hier begint en vervolgens alle linkjes helemaal doorleest.
Forumdag: Tour de OV 7 - 30 mei

Maar in het kort: een gezellige vliegvisdag waar ieder forumlid aan mee kan doen. Een uitgelezen kans om elkaar voor het eerst of voor de zoveelste keer in real life te ontmoeten, van elkaar te leren, ervaringen, sterke verhalen etc. uit te wisselen. En vooral: lekker vliegvissen natuurlijk!

Laat in dit topic svp weten of je hieraan mee wil doen. Datum staat redelijk vast, anders komen we te ver in het najaar/winter en dan moet er uiteraard weer een snoektoer plaatsvinden.

Dus: wie geeft zich bij deze op? Details volgen, maar ga ervan uit dat het niet veel afwijkt van de TOUR de OV 07, in 2015 dus. En ik/we moeten ook nog achter wat sponsors aan....

Forelvijver De Ruigenhoek, een van de sponsors van dit forum, stelt 2 tegoedbonnen beschikbaar voor 4 uur vissen op de vliegvisvijver.

A&M Fishingtackle stelt een leuk pakketje samen om te verloten onder de deelnemers


Edit: meld je svp aan als je de intentie hebt om mee te doen. Je zit nergens aan vast, tot en met de dag zelf. Maar dan hebben we tenminste wel een idee of er voldoende animo is.

1. henkverhaar
2. Marco B heeft zich helaas af moeten melden
3. Jan Damman
4. PdH
5. HappyFisherman heeft zich helaas af moeten melden
6. Herman
7. JB heeft zich helaas af moeten melden
8. Golddigger (Perry) heeft zich helaas af moeten melden
9. Jos
10. Gert
11. Peter heeft zich helaas af moeten melden
12. Wilco
13. Weerwolf heeft zich helaas af moeten melden
14. Scaramouche
15. Get!em
16.
17.
18.

Groet,
Gert


henkverhaar

Onder voorbehoud (van andere verplichtingen - die soms opkomen als p**pen...) meld ik me aan.

Gert

Staat genoteerd Henk.
Onder voorbehoud zal voor (bijna) iedereen gelden in deze onzekere tijden. Maar ik zou het op prijs stellen als iedereen die de intentie heeft om te komen, zich aanmeldt. Je zit nergens aan vast, tot en met de dag zelf!
Maar dan hebben we tenminste wel een beeld of er voldoende animo is.

Marco B

Volg je slechts de kudde, dan loop je altijd door de stront!

Jan Damman

Mvrgr   Jan.

A bad day fishin' beats a good day workin'.

PdH

Ik ga mijn best doen om er ook bij te zijn, Gert.
grtn, Peter.

HappyFisherman

Vliegvissen is bevlogen vissen...

Herman

Uiteraard wil ik dit niet missen! Lijkt ook goed te komen qua rooster van mijn werk.
Zal de post ook ff delen op Facebook
Als je dat doet wat je altijd al deed, gaat gebeuren wat er altijd gebeurde..

Gert

Dank je Herman. Hoop dat dat ook weer wat aanmeldingen oplevert.  ::goodjob::

JB

Zet mij en Perry er ook maar bij  ::wave::
Een dag niet gevist is een dag zonder ergenis (vlieg aan de bodem, vlieg in een boom, vis verspeelt en mijn favoriet NIETS GEVANGEN)

Gert

Lijstje bijgewerkt. Mijn vriend en vismaat Jos, vaker aanwezig op een forumdag dan op het forum zelf,  wil ook meedoen.

peter

Gert zet mij er ook graag bij .
Peter

2012 
platwaffels. 6.

2011
Platwaffels. 3.

2010
Platwaffels. 10. pr 81cm

Wilco

Zet mij er ook maar bij en mijn broertje ook. Ik heb hem nog niet gevraagd maar het lijkt me sterk dat hij kan weigeren :)

Herman

Nog geen aanmeldingen via internet Gert, anders had ik ze hier ook aangemeld.
Als je dat doet wat je altijd al deed, gaat gebeuren wat er altijd gebeurde..

Koen

ik heb dat weekend helaas een motorweekend waar ik naar toe moet.  :(

Gert

Ook leuk Koen  ;)

De Ruigenhoek, een van de sponsors van dit forum, stelt een paar tegoedbonnen beschikbaar die we op de een of andere manier mogen "verloten" onder de deelnemers.  ::goodjob::
Zoals gezegd, het is geen wedstrijd maar er is wel wat te winnen.

We gaan nog op zoek naar andere sponsors en/of prijsjes. Meestal gaat er niemand met lege handen naar huis op zo'n forumdag.

Scaramouche

15 oktober is vrijgevallen op mijn kalender en het lijkt mij ook leuk om met een groepje te struinen, zet mij er ook maar bij.

vg Frank
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

Gert

Leuk Frank, je staat erbij. En we zijn nog niet vol, er is sowieso geen limiet, dus kom maar op mensen!
Binnenkort wat meer details over de planning en zo.

Get!em

Heb zojuist deze in mijn agenda gezet, maar moet nog overleggen met thuisfront.


Ps, jammer dat Tapatalk t niet meer doet, kreeg geen forum connectie meer en daardoor geen post updates..

Gert

Quote from: Get!em on September 29, 2022, 16:47:32
Heb zojuist deze in mijn agenda gezet, maar moet nog overleggen met thuisfront.


Ps, jammer dat Tapatalk t niet meer doet, kreeg geen forum connectie meer en daardoor geen post updates..

Je staat erbij. Wat Tapatalk betreft kun je dat beter direct melden aan de beheerder, of in een ander topic aanzwengelen, want nu zal er verder weinig aan gedaan worden ben ik bang.

Gert

Inmiddels van A&M Fishingtackle ook de toezegging gekregen dat ze een aantal leuke prijsjes opsturen. Goeie actie!

::goodjob::

Gert

#21
Gistermiddag even door de polder gefietst waar we de 15e oktober gaan vissen. Gelukkig is van de week het gras van de oevers gemaaid. Op sommige delen laat men bewust het gras/riet hoog staan, dus daar is het vliegvissen niet echt mogelijk. Maar van de in totaal 5km lengte aan poldersloot blijft er genoeg over.

[attachment id=2 msg=184816]

Versgemaaid gras, JC Arena op de achtergrond

[attachment id=1 msg=184816]

Daar wordt het lastiger om je vlieg overheen te krijgen.

Gert

Ik heb het openingstopic aangepast met de volgende tekst:

Net als in 2015 gaan we vissen in de Middelpolder, tussen Amsterdam en Amstelveen.
Er zit genoeg ruis- en blankvoorn, baars, karper, snoek, brasem.
Het viswater bestaat uit een 5 km lange poldersloot van ca. 15 tot 20 meter breed, die met diverse haakse bochten door de polder loopt.
Overal loopt de sloot langs de openbare weg, dus altijd goed bereikbaar, met soms een smalle, maar soms ook vrij brede berm.
Daardoor is er niet overal voldoende parkeergelegenheid aan het water, maar in de buurt is wel een groot parkeerterrein dus daar verzamelen en zo veel mogelijk poolen is een goeie optie lijkt me.
Zeker bij mooi weer kan het er soms erg druk zijn met o.a. fietsers, wandelaars, hardlopers en af en toe een paard. Dus wel altijd oppassen met zwiepen!

Verzamelen vanaf 9:30 uur op het parkeerterrein van Speelboerderij Elsenhove.
Paar uur vissen, lunch bij het parkeerterrein (staan een paar picknicktafels) en daarna weer een paar uurtjes vissen en aan het eind van de visdag (16:00 uur?) afsluiting, wederom bij het parkeerterrein.

Ik zal een paar dagen van te voren alle deelnemers een persoonlijk berichtje sturen met meer details.

Wat de lunch betreft: het is inmiddels een goed gebruik tijdens de forumdagen dat "iedereen" ook wat meeneemt voor de overige deelnemers, dus het hoeft niet alleen je eigen lunchpakketje/drankje te zijn.


Misschien goed om even hier te vermelden wat je aan eten of drinken meeneemt, zodat de overigen daar rekening mee kunnen houden. Maar als je het een verrassing wilt laten zijn mag dat natuurlijk  ;)

Get!em

Net even met Google streetview een verkenning gedaan. Eventueel ook te vissen in de andere sloten. Lijkt ook mooi.
Gezien de vele bussluizen, fietspaaltjes en andere auto werende maatregelen denk ik er over om met goed weer mijn fiets mee te nemen.

Verder even gekeken naar de vergunning en bepalingen: is gewoon vispas water. Wel voor de snoekvissers: tang en onthaak mat bij je hebben is verplicht.

Gert

Een fiets is inderdaad wel handig, maar als je gewoon in de polder blijft heb je weinig (eigenlijk geen) last van bussluizen of paaltjes.

En ook als je op karper vist is de onthaakmat uiteraard verplicht.