vakantie slovenie

Started by Menno_siemensma, June 28, 2022, 21:03:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Menno_siemensma

Om eens ergens anders heen te gaan leek het mij leuk om in Slovenië een vakantie te vieren, nu is het geen visvakantie maar gaat de vlieghengel etc uiteraard wel mee, ik zit de 1ste week bij de kust, dus de Rizana is dan dichtbij.
De 2de week omgeving van Bled meer, en het idee om de sava bohinjska en Mostnica te bevissen. Tenzij men een goed alternatief heeft wat wellicht wat minder populair is voor het vissen daar in de omgeving.
Selska Sora of de Kokra lijkt me ook wel interessant.

Heef iemand ervaring met die rivieren en advies voor 1 of 2 dagen vissen de beste keuze is? Ik hoef niet perse de grootste vis etc te vangen, lijkt me vooral leuk om vlagzalm, bruine forel/marble en kopvoorn indien aanwezig te vangen. Regenboog is natuurlijk ook prima maar de inheemse vis heeft de voorkeur.
Algemene tips zijn ook welkom, wat goede vliegen zijn etc.
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.

JEVDE

Dat wordt sowieso een mooie vakantie. Slovenië is een heerlijk vakantieland voor wie er van houdt in de natuur te zijn. Je kunt vrijwel niet fout gaan, welke rivier je ook kiest. Mocht je kiezen voor de Rizana, dan vind je hier https://www.ribiskekarte.si/blog/guiding-on-the-rizana-river/ nuttige informatie, mocht je die nog niet gevonden hebben. De Sava's zijn een prima keus en zo heel druk is het daar nou ook weer niet. Persoonlijk ben ik groot van Soca en Idrijca en diens zijrivieren, maar het hangt ook een beetje van je verdere plannen af of je daar heen kan/wil.


Menno_siemensma

#3
Thanks voor de info, nog niet gevonden nee, de soca en co zijn erg mooi en ga ik zeker nog wel een keer heen, maar voor nu een beetje uit de richting idd. Dan zou ik echt een weekje op visvakantie daar heen gaan. Ik ga een en ander eens door kijken. ::goodjob::
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.

JEVDE

Vergis je niet, nationaal park Triglavski Narodni Park is, (ook los van het vissen), een van de meest interessante gebieden om te bezoeken in Slovenië.  Ik begrijp dat je naar de kust gaat. Sla dan vooral Piran niet over. Prachtig vissersstadje. Autovrij (voor toeristen) dus de auto parkeer je net buiten het centrum.
De zoutvelden, de wijngebieden, Maribor en natuurlijk LjubLjana zijn tof. Voor Ljubljana heb je aan 1 dag voldoende. Maar zeker de moeite waard. Dan uiteraard de grotten: Postojna en Skocjan zijn interessant. Meer van Bled en meer van Bohinj zijn bekend en mooi om te zien, maar druk en toeristisch. Al is dat nog steeds stukken rustiger dan in andere landen. Wat je absoluut niet wil msisen is Velika Planina. Predjama kasteel is als uit een sprookje. Als je culinair bent ingesteld: Hisa Franko. (Breng je portemonne).

Menno_siemensma

Quote from: JEVDE on July 01, 2022, 14:25:05
Vergis je niet, nationaal park Triglavski Narodni Park is, (ook los van het vissen), een van de meest interessante gebieden om te bezoeken in Slovenië.  Ik begrijp dat je naar de kust gaat. Sla dan vooral Piran niet over. Prachtig vissersstadje. Autovrij (voor toeristen) dus de auto parkeer je net buiten het centrum.
De zoutvelden, de wijngebieden, Maribor en natuurlijk LjubLjana zijn tof. Voor Ljubljana heb je aan 1 dag voldoende. Maar zeker de moeite waard. Dan uiteraard de grotten: Postojna en Skocjan zijn interessant. Meer van Bled en meer van Bohinj zijn bekend en mooi om te zien, maar druk en toeristisch. Al is dat nog steeds stukken rustiger dan in andere landen. Wat je absoluut niet wil msisen is Velika Planina. Predjama kasteel is als uit een sprookje. Als je culinair bent ingesteld: Hisa Franko. (Breng je portemonne).
kleine 2 weken die kant op, weekje kust en weekje bij Bled meer omgeving, en dagje ljubljana stond ook op de agenda al :)
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.