zeeforel 10 daagse

Started by paul de bruijn, October 14, 2022, 12:24:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

paul de bruijn

Na een proef vorig jaar doen we tegenwoordig 10 dagen Funen,geeft wat meer tijd en rust.Periode was rond 14 september weg,dan op zaterdag 24 weer weg.Qua weer heeft de hete zomer ook in Denemarken huisgehouden,was dit jaar toch andere natuur.En ook een paar serieuze hagel en onweersbuien meegemaakt,was ook voor het eerst.Nadeel van die hete zomer was dat sommige stekken helemaal vol met bruinachtige alg lagen,niet in te vissen.Uiteraard ook weer proberen nieuwe stekken te vinden,en dat is ook weer gelukt.Was 1 stek die ongeveer 35 vissen opleverde,tot aan dikke 50 ers.We hadden geluk met getij en dag blijkbaar,twee dagen later niks meer gezien.Maar ook een andere stek leverde een 3 kwartier lang bijna elke worp vis op.Uiteraard had de dikste geen zin in de foto,vloog keurig onder me van de haak.Gevalletje pech ontbrak ook niet,helaas liet de volledige zool waadschoen los in de bagger.Dan is er op Langeland helemaal niks en is Funen dun gezaaid met viswinkels.Dus naar GoFishing,weinig keuze,maar je moet,anders ben je uitgevist.Al blijkt dan dat mijn oude Patagonia rock grip zool veel beter pakte qua grip dan de nieuwe Simms met vibram,nogal wennen dus.
Ook twee volledig windstille dagen gehad,echt als een spiegel,toch zowaar nog vis gevangen.Deze keer geen bijvangsten van geep en ook de bruinvissen maar 1 keer gezien.Ondanks de toch wat hogere watertemperatuur leuk gevangen op de bijna alle stekken die we bezochten.Al met al vanwege het weer een ietwat andere beleving,maar ik denk dat ik en mijn vismaat zo rond de 75 a 80 stuks hadden.Dus ja,daar kom ik voor terug ::agree::

Scaramouche

Netjes, dat zijn knappe aantallen. Het lijkt wel wel lang, 10 dagen achterelkaar vissen. Ook nog andere dingen gedaan?
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

paul de bruijn

Quote from: Scaramouche on October 14, 2022, 18:23:30
Netjes, dat zijn knappe aantallen. Het lijkt wel wel lang, 10 dagen achterelkaar vissen. Ook nog andere dingen gedaan?
Nee,wij vissen beetje tussen 09.00 tot een uurtje of 18.00 en doen denk ik per dag 2 tot 3 stekken aan.In de middag lekker broodje en koffie langs de waterkant.En het is zeker niet zo dat we om 06.00 aan de waterkant staan ;)En in de avond buffetje of pizza
September is de vis de hele dag te vangen.Dus qua echte visuren lijkt het meer dan het is.Fout die de meeste mensen maken is op 1 plek blijven staan.Onze ervaring is actief de vis zoeken,als je met een uur geen beet hebt naar de volgende stek.En dat rondtoeren door het deense landschap is ook erg leuk.En omdat de wind elke paar dagen draait in Denemarken hebben we zowat nog tijd tekort om in Funen alle stekken aan te doen die we willen :)

Ochi

Klinkt top allemaal, Well done!!
Paar jaar niet meer op Funen geweest en als laatste 3 jaar terug Als bevist.
Je zet mijn verlangen weer aan:-)

Kijken of we weer eens wat plannen kunnen maken.

Gr.Ochi

paul de bruijn

Quote from: Ochi on October 15, 2022, 19:18:26
Klinkt top allemaal, Well done!!
Paar jaar niet meer op Funen geweest en als laatste 3 jaar terug Als bevist.
Je zet mijn verlangen weer aan:-)

Kijken of we weer eens wat plannen kunnen maken.

Gr.Ochi
Heb 1 ochtend op Als gevist omdat we met de ferry zijn geweest.Maar ik vind de keuze op Funen gewoon top,je kunt altijd ergens vissen.En het weer is zo rond 3e week september eigenlijk altijd goed,vandaar ook de hele dag door vangsten.In die 17 jaar dat ik er kom altijd vis gevangen in september.
Gr Paul