Strike indicator verschuift

Started by tukkervantwente, March 13, 2016, 18:29:26

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

tukkervantwente

zoals de titel al aangeeft verschuift mijn strike indicator naar onderen . Eigenlijk wel logisch met dat gezwiep, maar wat kan ik er tegen doen? Ik heb de indicator van New zealand (plukje wol - tubeslangetje - lusje. Het vervelende is dat als je hem weer omhoog schuift de leader gaat krullen. Uiteraard kan er een knoopje in de lijn maar of dat nu de bedoeling is, of moet het plukje wol gewoon meer door de tube slangetje heen. Wie herkent dit!

Arie de Vries

Heb zelfde probleem, rubber slangetje  iets dichter tegen de lijn. Of de wol niet helemaal door het slangetje halen. Perfect is de beetverklikker nog niet helaas
Groet, Arie

maurice

Ik heb het vaker gehoord.

Ik gebruik normaal deze
http://www.amfishingtackle.nl/strike-indicator/strike-indicator-medium-fluo-yellow
Als het nodig is.

Zet ze op de punt van de vliegenlijn en draai dan de ene kant van het slangetje dan 2 volle slager.
Andere kant vast houden dan is de lijn om het slangetje gedraaid.
Dan verschuiven ze ook niet meer, geen geklooi met stokjes of wat dan ook.
En 1,2,3 zijn ze er ook weer af en opnieuw te gebruiken.


::bbq:: ::proost:: ::proost::

tukkervantwente

#3
Quote from: maurice on March 13, 2016, 19:36:57
Ik heb het vaker gehoord.

Ik gebruik normaal deze
http://www.amfishingtackle.nl/strike-indicator/strike-indicator-medium-fluo-yellow
Als het nodig is.

Zet ze op de punt van de vliegenlijn en draai dan de ene kant van het slangetje dan 2 volle slager.
Andere kant vast houden dan is de lijn om het slangetje gedraaid.
Dan verschuiven ze ook niet meer, geen geklooi met stokjes of wat dan ook.
En 1,2,3 zijn ze er ook weer af en opnieuw te gebruiken.

Oke bedankt mensen! Moetje met deze indicator dan eerst de vlieg verwijderen en dan eraan rijgen? of kun je de indicator aan je lijn ''clippen''. En met vliegenlijn bedoel je dan de leader of ook echt je werplijn zeg maar waar je deze indicator aan moet bevestigen?

paul de bruijn

Je kunt ook op de site van gff kijken,staan erg goede indicators om zelf te maken,niet te moeilijk en zeer effectief.Denk dat die beter zijn dan degene die hier staan,mijn ervaring is dat met een paar stevige worpen ze eraf vliegen of verschuiven

tukkervantwente

Quote from: paul de bruijn on March 13, 2016, 20:29:15
Je kunt ook op de site van gff kijken,staan erg goede indicators om zelf te maken,niet te moeilijk en zeer effectief.Denk dat die beter zijn dan degene die hier staan,mijn ervaring is dat met een paar stevige worpen ze eraf vliegen of verschuiven

Sorry ben nog niet zo bekend maar wat is gff


paul de bruijn

De site heet Global FlyFisher,staat enorm veel info op betreffende patronen etc etc.Ook hoe je zelf een strike indicator kan maken

wh82

Als het moet gebruik ik deze. Schuiven niet of nauwelijks en verlies je niet.

Die van AM had ik eerst maar die schoven bij mij snel of raakte ik kwijt. (Bij mij zitten ze gewoon onder de leader en bovenaan de tippet).
Moet wel zeggen dat ik er een beetje een hekel aan heb.

Beertje

#9
Ik gebruik beetverklikkers gemaakt van dik (50/100) of een nylon bezemhaar. Je maakt hem als volgt: knip een stukje (+/- 2 cm) van dit materiaal,schuur aan bijde einden een schuin randje, neem een stukje egg yarn, bind dit pluimje recht op in het midden van dit steeltje (zoals je een post op een parachute vlieg bind), Neem 2 stukjes plastic tub die op het steeltje past( tekoop in hengelsportzaak),van < 1cm en schuif die op beide einden. Je zet als volgd op de lijn: tubs verwijderen, tubs op de leader of onderlijn schuiven  (pasop dat je ze er niet afvallen),dan de beetverklikker einden in de tubs steken. Klaar! je kunt hem makkelijk verschuiven en hij gaat ook door het top oog. succes.
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

tukkervantwente

bedankt mensen voor deze tips

Beertje

IK heb de tekst even aangepast, naar aanleiding van Maurice zijn opmerking over lijn of leader.
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

gijsie20

Ik gebruik ook die van am. Gewoon zoals Maurice zegt een dubbele slag maken met je tippet en hij vliegt er niet af.

wh82

Fotootje van hoe je dat doet? Bij mij vlogen ze er af..

gijsie20

Heb er niet zo even een foto van maar als volgt;

Je legt je lijn in de gleuf, dan leg ik mijn lijn langs de achterkant van het balletje er nog eens doorheen, en dan het slangetje erin. Verschuift niet, en gewoon weer opnieuw te gebruiken, en of om snel een andere diepte te in te stellen.

Team

A&M  neem twee elastiekjes zit als een huis, dus haal een elastiekje uit een andere beetverklikker.
NUNC  AUT  NUNQUAM

Red Tag

en wanneer gebruik je  zo'n verklikker ?

Troutbuster

Ik gebruik steevast  2 typers bite indicators

1)  de "turn on" verklikker
2) de Yarn indicator in een lus (zoiets als de "new Zealand" indicator maar dan zonder slangetje)  kijk op lightning Strike Yarn!! (A&M heeft ook mooi Yarn achtig spul!!)

Dat zelfde Yarn gebruik ik als indicator Fly op haak 10 (met wedstrijden is een verklikker verboden maar een vlieg als indicator mag wel! ;)) (dus eigenlijk 3 types! ;))

Bijkomend voordeel is dat, en we hebben het allemaal wel eens meegemaakt, als de forel de indicator pakt, heeft hij of zij pech wat bij mij zit er een haak in!!! ;D ;D ;D

Gr

Jan
"Petri Heil"


Dedada

Zoals Team het al aangeeft, doe ik het ook. Eenvoudig en werkt prima! (mits je van dit soort indicators gebruik maakt natuurlijk....). De'Yarn-Fly' spreekt mij ook erg aan  ::goodjob::  :D Zo steek je weer eens wat op........

@ Team: interessante lijfspreuk heb je trouwens!  ;)


wh82

Quote from: Troutbuster on March 14, 2016, 19:41:00
Bijkomend voordeel is dat, en we hebben het allemaal wel eens meegemaakt, als de forel de indicator pakt, heeft hij of zij pech wat bij mij zit er een haak in!!! ;D ;D ;D
Geen gek idee, zou niet de eerste keer zijn dat ze hard op de indicator klappen en dat ding er onder laten bungelen..

iMarco

Ik heb de air lock van Airflo besteld. Deze lijken mij aanzienlijk beter dan de andere varianten die ik al heb geprobeerd. Benieuwd wat deze gaan brengen...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

macfly

Na veel indicators te hebben gebruikt blijf ik toch bij de, aangepaste, NZ-methode. Gebruik een boilie naald, silicone tube 0,5 mm en MacFly foam. Deze foam yarn drijft uit zichzelf al aardig en met Loon Hydrostop blijven ze heel lang drijven, voordeel is ook dat het heel dun kan trekken. Mijn leaders maak ik van Amnesia, laat de leaders gewoon op de reel en voor gebruik trek je het met gemak weer recht.

FrancoisCKX


Quote from: maurice on March 15, 2016, 09:48:34
Zo zit dan ongeveer het binnenwerk eruit.
Zo kun je dagen vissen met 1 verklikker

Slim opgelost! Ik zit steeds te klooien met de tippet om de drijver heen, wat een gedoe is dat. Dit geen gehannes?

wh82

Quote from: iMarco on March 14, 2016, 23:19:27
Ik heb de air lock van Airflo besteld. Deze lijken mij aanzienlijk beter dan de andere varianten die ik al heb geprobeerd. Benieuwd wat deze gaan brengen...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Wat voor gewicht lijn vis je dan mee? Ik zag ze ook weleens maar t geeft mij het gevoel snoekdobber. Werd dan ook met een #7 lijn gevist. Ik heb de indicator t liefst zo klein mogelijk (luchtweerstand en plons) en tegelijkertijd wel goed zichtbaar.

tukkervantwente

Quote from: maurice on March 15, 2016, 09:48:34


Zo zit dan ongeveer het binnenwerk eruit.
Zo kun je dagen vissen met 1 verklikker

Aha bedankt voor de afbeelding, een plaatje zegt meer dan 1000 woorden en weet nu wat je bedoelt.