Reishengel

Started by JurjenF, May 01, 2021, 18:50:20

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

JurjenF

Ik zit nog wel 's te denken aan een meer (vaak 6 of 7) delige reishengel in lekker kort kokertje van een halve meter. Maar ik heb echt geen idee hoe dat werpt. Is het wat of toch maar de lange koker in de reistas gepropt? MaximumCatch heeft er één en Shakespeare Agility heeft er één. De eerste met fast action de 2e geen idee. Wie het weet mag het schrijven...... ;D
Fishing is cheaper than therapy

feragen

Als ik niet weet of er te vissen valt op mijn wandeltochten, neem ik een orvis #5 frequentflyer 7 delig mee.
Werpt prima met een fijne midflex aktie.
Wat vliegen en een lichte danielsson dryfly en ik ben het mannetje.


---
The fly is the limit!

Gert

Ja, hier ook zeer goede ervaringen met een Orvis Frequent Flyer, tegenwoordig als Orvis Clearwater Travel te koop. Niet goedkoop, maar wel topspul.
Zoals je inmiddels hebt ondervonden: beter niet meer rechtstreeks in de UK kopen.

JurjenF

Haha, nee : niks meer uit The United Kingdom voor mij. Maar als zo'n reishengel in 6 of 7 delen goed werpt dan ga ik eens op zoek. Orvis was nog niet in beeld bij mij (prijs wellicht) maar zeker een beoekje waard.
Fishing is cheaper than therapy

JEVDE

#4
Ik krijg al mijn hengelkokers in mijn weekendtas. Ook de 9ft hengels. Nou heb ik best een grote weekendtas (North Face basecamp duffel). Ik krijg daar mijn langste hengelkoker (78cm) in (schuin). Al mijn andere hengelkokers zijn korter dan dat en gaan er dus prima in. En aangezien je voor een vistrip zoveel andere spullen mee moet/wil nemen (waadpak, waadschoenen, vest of pack, etc) is een grote tas ook wel zo handig; netjes alles in dezelfde tas. Bijkomend voordeel is dat je een kleur kan kiezen die goed opvalt op de bagageband en dat deze tassen volledig waterdicht zijn. Je kunt ze dus in de modder, de plassen, op de boot, aan de oever, etc. gewoon neerzetten en er op de terugweg ook natte spullen in kwijt. Ik zou dus zelf niet direct een speciale 'reishengel' kopen. Eerder een goede weekendtas ;-)

sjoerd

Militaire woodlandtas, daar passen  mijn 4 delige hengels goed in. Ik moet er niet aan denken, fie 6 of 7 delige hengels. Voor je ze in elkaar hebt gezet. Pff 😁😁

JurjenF

Da's natuurlijk ook een optie. Maar waadpakken etc. laat ik lekker thuis als we vliegen. En juist die koker neemt veel ruimte in als-ie er nèt niet inpast. Vandaar de optie van een meerdelige reishengel. Optie dus. Ik zou er wel eens één willen vergelijken. Mss dat A&M er eentje op De Kool kan leggen.....(hint) ;D
Fishing is cheaper than therapy

Team

Heb een geweldige tas voor je te koop natte spullen droge spullen en versterkte  hengelafdeling 95 cm  twee wielen en uitschuifbaar handvat
topklasse
NUNC  AUT  NUNQUAM

Ochi

Omdat ik in diverse landen op vakantie ga, daar ook wil vissen en het liefst mijn hengels en reels in degelijk afsluitbare koffer vervoer gebruik ik al jaren 5 delige enkelhandige hengels en 6 delige dubbelhandige hengels op vakantie.  Allen van het merk Loop en Vision en ik en de vis merken geen verschil met de 4 delige hengels. Ik vis met #5 tot #12. Ga je naar Canada of de US dan lukt het vaak wel met een grote tas of golftas maar kom je meer in zuid Amerika dan is een hengel een half jaarsalaris waard en dan laat ik niet graag weten wat er vervoerd wordt. Vandaar alles in een degelijke koffer.

JurjenF

Voorlopig mogen we toch niet naar ons favoriete vakantieland   >:( dus ik heb er nog geen haast mee.
Fishing is cheaper than therapy

wh82

#10
Dat hangt van het vakantieland af? De informatie op hoog niveau (kleurencodes) is dat er inderdaad best wat beperkingen zijn maar:
1. De websites van de ambassades van de verschillende landen zeggen andere dingen, bijvoorbeeld: wel mogelijk maar testen.
2. De verschillende landen hebben ook schema's gepubliceerd met wanneer ze verder "open gaan".

In het geval van Frankrijk bijvoorbeeld is het zo dat er een schema is met versoepelingen vanaf 19 mei tot 30 juni.

Ambassade Frankrijk: https://nl.ambafrance.org/Covid-19-Reizen-naar-Frankrijk
Ambassade Italie: https://amblaja.esteri.it/ambasciata_laja/it/ambasciata/news/

Reizen met auto heeft momenteel veel voordelen want veel minder problemen.
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/coronavirus-covid-19/reizen-en-vakantie/reizen-naar-nederland-checklist
https://www.government.nl/topics/coronavirus-covid-19/visiting-the-netherlands-from-abroad/eu-list-of-safe-countries



JurjenF

Tja, ons vakantieland ligt een beetje verder..........En er is nog geen 'gewone' vlucht mogelijk naar Zuid Afrika........
Fishing is cheaper than therapy

wh82

Tsja das een beetje ver... en als je met de auto gaat heb je een serieuze set wielen nodig..

JurjenF

Ja....daarom maar vliegen.....Pakken we daar wel onze auto met serieuze wielen weer  8)
Fishing is cheaper than therapy