paar uurtjes baarsvissen in de haven

Started by merijn1982, November 02, 2013, 20:06:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

merijn1982

Vandaag even  twee uurtjes gevist in de haven van Harderwijk, kijken of de baars al 'los'was. begon met met een zinklijn met een een maraboustreamertje aan de dropper en een natte vlieg op de punt. na wat worpen melde het eerste baarsje zich van ong. 15 cm. heb verschillende delen van de haven afgeworpen op zoek naar de baars, maar op een enkele kleine baars na was het nog niet veel soeps. tot ik een goede aanbeet kreeg en ik dacht een maatse baars te hebben gehaakt, echter kwam er een snoekje van 20-25 cm naar boven!! eenmaal op de kant loste hij doormiddel van de tandjes zichzelf van de streamer, maar hij was binnen!! erg mooi visje!!
Na nog een aantal kleinere baarsjes en een gesprek met een andere vliegvisser uit Apeldoorn die het op de voorn had voorzien toch nog even een laatste spot gaan bevissen. hier kreeg ik gelijk de eerste worp beet van een goed voormaatje baars! tweede worp weer raak en ja hoor.. derde worp weer:) een worp of wat later kreeg ik een enorme aanbeet en voelde bij het zetten gelijk een goede weerstand, een baars van rond de 35 cm had de streamer gepakt. leuke sport zo:) na deze vis werden de aanbeten iets minder, moest ook bijna gaan dus deed nog een worp op een andere plaats.. begon na het goed af laten zinken weer met gevarieerd binnenstrippen met af een toe een pauze tussendoor, bij de 2e pauze kreeg ik een flinke tik op de top, helaas kon ik de haak niet zetten:( na het binnen vissen bleek me leader bij de dropper kats over midden te zijn.. weer snoek is mijn conclusie! tevreden maar nog lang niet voldaan naar huis gegaan, volgende keer zeker een dun, fijn staaldraadje gebruiken om dit soort dingen te voorkomen! en baarsstreamersknopen:)

iemand misschien een goede tip voor een stalen onderlijn voor de baarsvisserij?? wil iets wat de beweegelijkheid zo min mogelijk beinvloed. en zo dun mogelijk..
Tight lines!!

Gerrit72



Een vruchtbare vistrip!

Staaldraad dat flexibel en goed is, ken ik niet echt.
Zelf gebruik ik graag titanium. Het is dun, maar wel stijf en zal de bewegelijkheid vast beïnvloeden.
Ik ben benieuwd of anderen een goede suggestie hebben, ik ga het volgen.
The only difference between men and boys is the price of their toys.

wouter veuger

Ik gebruik hiervoor "Flexonit" in de dunste versie,te bestellen bij lureparts oa,moet je wel de onderlijntjes nog even zelf maken. Hoewel ze zeggen dat het knoopbaar is doe ik het liever met sleeves en krimptang.

Prachtige soepele onderlijntjes,Werkt perfect voor de baarsvisserij met kleine streamertjes!

merijn1982

bedankt voor de tips! ga kijken naar de flexonit, wil de presentatie zo min mogelijk beinvloeden maar toch een eventuele snoek(je) kunnen landen.

handjes jeuken al weer om te gaan:)
Tight lines!!

merijn1982

flexonit besteld:) hopelijk is het snel binnen zodat ik me onderlijnen in elkaar kan gaan zetten, nu baarsstreamers bijknuppen:P
Tight lines!!

merijn1982

Vanmiddag nog weer even gevist in de haven. de baars gaf niet echt thuis maar de kleine snoek wel weer! Heb er helaas weer een 1 met met vlieg en al in de haven  ac hter moeten laten:( daarna maar een dynama onderlijntje gemaakt. dit omdat dit beter bestand is tegen de fijne kleine tandjes. ondanks de regen toch drie leuke snoekjes en een baars. begin wel door me streamers heen te raken.dus van de week binden en wachten op me staaldraad
Tight lines!!

wouter veuger

Toch heb je een leuk stekkie gevonden :),heb zelf helaas geen havens in de buurt. Zomers vang ik meestal best goed baars,maar in deze tijd kan ik ze maar. Moeilijk traceren...

merijn1982

Zeker!1 merk wel dat het soms even zoeken is voor je de baars vind maarals je ze eenmaal hebt gevonden is het leuk vissen!! aan me #5 geeft het nog wel leuk sport en met hier en daar een bonussnoekje helemaal:)

Waar vis je zomers dan?? in de polders of op een van de randmeren of de rivieren?? Vind baars mooie vis voor aan de vleigenlat! wil me daar naast het forellen wel wat meer op gaan richten
Tight lines!!

Plantje

Ik gebruik ook titanium. Erg tevreden over!

Baars is net als voorn een hele mooie vechter. In dat opzicht een mooiere vis om te vangen dan snoek. Een snoek wil nog wel eens redelijk snel op zijn kant gaan liggen en zich naar binnen laten slepen. Om vervolgens weer vervelend te gaan doen als ie vlakbij is!

merijn1982

Ook van flexonit? Ben bemieuwd.. Hoop het voor het weekend binnen te hebben. Ja vind baars erg leuk vooral het feit dat het een rover is en ook op die manier bevist kan worden ( streamertjes gevarieerd binen vissen ) geeft voor mij meer plezier dan pieren met nimpfjes op voorn. Maar ieder zijn ding! :-)
Tight lines!!

wouter veuger

Ik vis zomers op een aantal grote plassen bij mij in buurt,vaak zijn zand en steenbodems goeie stekken daar,net als in de buurt van planten,vis wel meestal relatief ondiep.

In deze tijd van het jaar vang ik ze niet meer op die plekken, ze trekken Naar dieper water en daar kan ik vanaf de kant niet bij komen.

merijn1982

ok.. ja in mijn buurt is ook wel wat groot water dus zal in het voorjaar daar maar eens aan de slag gaan. veel met steenstort langs de oevers, dus zouden mooie stekken kunnen opleveren, verder veel rietkragen e.d.
Gebruik je grote streamers voor de baars? of meer forelstreamer formaatjes??

voor nu kan ik terecht in de havens, ook leuk!
Tight lines!!

wouter veuger

Steenstorten zijn ook vaak goede stekken idd,ik gebruik meestal kleine streamertjes van 4 a5 cm,die zijn goed te vissen met licht materiaal,meestal  vang ik ook geen baarzen van 40 cm  maar gemiddeld zo 15 tot 25 cm en dat is leuke sport op licht materiaal.

Vanmiddag nog een batterij streamertjes voor de baars geknupt,die zitten mooi alvast in de doos voor volgend jaar ;D

merijn1982

Ok, ga ik in het voorjaar zeker mee aan de gang!! nee 40 cm baarzen zijn ook wel bijzonder! maar van een normaal formaat ook erg leuk om te vangen:-)

ik ga morgen avond ook maar weer achter me zitten om wat streamers te binden. nu al zin in!!
Tight lines!!

merijn1982

Tight lines!!

merijn1982

Tight lines!!

merijn1982

hmm.. foto's plaatsen werkt niet helemaal:( zal ff kijken of ik er straks uit kom!
Tight lines!!

wouter veuger


Arno

en opletten allemaal want we gaan er weer voor.
het ellenlange gezever over hoe een vis te behandelen?????

Gr Arno

catchem

Je kan het gezever vinden, maar als iemand niet weet dat een (grote) vis aan de haak optillen of op stenen leggen slecht is voor de vis, is zo iemand misschien wel geholpen met tips hoe het anders kan. (schepnet, in het water onthaken, op nat gras leggen, etc). Niet dat ik het altijd perfect doe, maar ik was toen ik net begon met vissen erg geholpen met tips over weidelijk vissen.

jur606

voor zover ik weet zijn er geen regels en richtlijnen op dit forum (vele andere forums wel inmiddels) I.v.m. foto;s plaatsen
van vissen op stenen grond grass zand of leven of dood?
Of het netjes en goed is voor de vis moeten andere maar beslissen.
(ik denk persoonlijk dat deze baarzen en snoeken vaker op deze manier behandeld worden, niet zullen uitgroeien tot de kanjes van 40-45+ baars of 1.00+ snoek) Doe er je voordeel mee.



merijn1982

Ok... dacht leuk foto's te delen:-( naar mijn mening kan het niet veel kwaad om een snoekje van ong. 25 cm aan de lijn op te tillen. Ook 'm even neerleggen voor een foto en daarna direct terug zetten niet... ik kan voor mezelf zeggen dat ik altijd goed en respectvol omga met alle vissen! Maargoed....
Tight lines!!

MarcelN

#22
Die steiger valt nog mee mits nat, die stenen is 'not done' wetende dat het drukke visjes zijn op de kant, en dat alles voor die foto's he, vergeet dat niet...daarom meet ik nooit en vaak een foto in het water en daar onthaken. Wel leuke visjes weer ::goodjob:: maar die weerhaak mag eraf, nergens voor nodig, tenzij die foto zo nodig moet ::blabla::

merijn1982

Foto's heb ik weg gehaald.  zo hoeft het niet voor mij.. hopelijk een paar mensen blij gemaakt!
Tight lines!!

catchem

Voor mij had je ze niet gelijk hoeven weghalen. Dat ik een opmerking maak over weidelijk vissen hoefde je niet gelijk als een persoonlijke aanval op te pakken, maar meer als een eyeopener voor de volgende keer. Het waren idd leuke vangsten.