Lijn voor in de haven

Started by Fly lunatic, December 17, 2012, 16:10:12

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Fly lunatic

Graag heb ik jullie advies nodig!

Met welk soort lijn kun je momenteel het best in de haven vissen?

Drijvend, intermediate, zinklijn, of een lijn met zinktip?

Hilco

drijvende lijn , lange nylon leader ,  met daarop een beet verklikkertje dunnen tippet en zwaar nymfje en dan tergend  lanzaam binnenhalen...... minste geringste beweging aanslaan of aan het touwtje trekken .
7 van de 10 keer loos alarm  3 keer vis, soms in de rug en soms in de bek.

jur606

of gewoon de haven rond struinen en je ogen open houden om lang zwemmende scholen roofblei en of winde (zwemmen wat hoger vaak en dan vang je een handje vol 20cm en deze was veriut de grootste)

Gewoon een cm of 30 onder de oppervlakte op zicht:)




p.s. lijn drijvend met 3 meter leader

Hilco


MarcelN

Vette beesten zeg ::goodjob:: zouden die hier ook in de havens van Maassluis zitten, is de waterweg he....heb hier nog wel een écht #2'tje voor met Cortland 444 Silk lijntje, stokkie gaat echt hoepelrond tot in het kurk.

jur606

#5
Marcel hemelsbreed was deze haven neit eens zo ver vanaf maassluis :P
en in de meeste havens zit het s' winters wel redelijk vol vis (vangen is nog een 2e maar ok :)

S6 :)


Hilco

de Haven van Huizen was vergeven van de kleine baarsjes....

Fly lunatic

Dus als ik het goed begrijp dan kun je het beste met een drijvende lijn vissen met een lange leader en tippet!

Jasper

Yep. Drijvende lijn is geschikter, aangezien je dan ook erg statisch kunt vissen, wat veelal zeer effectief is.
Gebruik ook een grote beetverklikker, of twee. Dan vis je met een zware nimf op de punt en een droppertje zo verticaal mogelijk, zonder dat je beetverklikker onder gaat.
Gebruik trouwens bij voorkeur een oude of goedkope vliegenlijn. Je staat er vaak per ongeluk bovenop, of hij hangt achter touwen, steigers en andere harde objecten.
Succes!

MarcelN

Quote from: jur606 on December 18, 2012, 07:56:38
Marcel hemelsbreed was deze haven neit eens zo ver vanaf maassluis :P
en in de meeste havens zit het s' winters wel redelijk vol vis (vangen is nog een 2e maar ok :)

S6 :)
mmmmm dan moet ik er eens gaan kijken, de kades zijn er hoog en uittillen gaat niet met dat hengeltje is superzacht, die gaat helemaal rond op een voorntje :-[ In Vlaardingen zag ik steigers bij nieuwbouw, daar maar eens kijken dan...

Troutbuster

Zondag ff "Alva" pesten Robbie??

Ik hoor je

Gr

Jan
"Petri Heil"


Hilco

gewoon telescoop schepnet steel mee. schroef je een pan-netje op en klaar ::goodjob::

Koen

voor na de kerst? voor of na de kerst? haags zeker? :P

Koen

haha, ja een echte hagenees is het ook niet meer he :P

Koen


maurice

was dat Bert, Vitesse ga jij daar voor??
::bbq:: ::proost:: ::proost::

MarcelN

Opzâthe! Geef mèh maar De Règâhs ::agree::

maurice

Quote from: Rob van H. on December 18, 2012, 20:46:50
Nee Maurice, klik maar op linkie!!! ???

ben niet zo van die Elitaire sporten daarom ook met vliegvissen begonnen :P
::bbq:: ::proost:: ::proost::

golddigger

Quote from: Rob van H. on December 18, 2012, 16:51:39
als ik het goed zie op de foto's verloor Alva zijn bril daar!!! ;D ;D ;D ;)
Ik meende ook iets te herkennen
Maar je mag daar toch niet meer van de steigers vissen?

jur606

ik begreep van iemadn niet meer van bruggen wel van stijgers?

Dus ik ben wezen vissen en heb geen commentaar gehad  ::goodjob::

JB

Volgens de site van HV De Watergeus
Vliegvissen is verboden vanaf bruggen,
dit i.v.m. verkeerssituatie rondom
deze locaties.

Een dag niet gevist is een dag zonder ergenis (vlieg aan de bodem, vlieg in een boom, vis verspeelt en mijn favoriet NIETS GEVANGEN)

golddigger

Dat zou prettig zijn
Ik had vernomen dat vliegvissen alleen nog bij het voc schip mocht
En op steigers waar een graskant achter ligt
Steigers met een stenen kant zijn verboden gebied voor de vliegenlat
(Sorry,off-topic)
(On-topic) Ik vis ook een drijvende lijn,verklikker en verzwaarde goudkop chartreuse tag
Een leader 12/100
Daarmee kan je behoorlijke voorns met de hand naar boven halen(bij een hoge kant)
Suc6
Perry

golddigger


JB

SORRY OFF TOPIC  :-[
Quote from: Rob van H. on December 18, 2012, 18:52:41
Helaas gaat dt niet lukken Kerel, m'n knul komt thuis voor de feestdagen, voor na de kerst kunnen we wel wat afspreken!!

Robbie / Jan,

Zodat jullie niet voor verrassingen komen te staan  >:(
Op de volgende data worden er volgens de site wedstrijden gevist 23-12, 30-12, 6-1 en 13-1.

Jullie eigen Bassie, Kaketoe, ThoraxJohn, enz enz
Een dag niet gevist is een dag zonder ergenis (vlieg aan de bodem, vlieg in een boom, vis verspeelt en mijn favoriet NIETS GEVANGEN)

jur606

#24
haha brielle haven Ga ik eigenlijk nooit zondag ochtend heen (meeste wedstrijden duren tot 12:00 uur 13:00 meestal ga ik erna pas :) Of op een andere dag :)