De haven van Almere haven

Started by Bone F, November 09, 2016, 11:07:00

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Bone F

Visstekken meestal een pijnlijk onderwerp maar ik waag het er maar op... :-\ Heeft iemand ervaring met deze haven mbt. de visserij op wintervoorn?

Bone F

#1
Iom Peter uh Rudi dus beide postings verwijderd voor degenen die het ff niet snappen. :)






Plantje

Het is Rudi, maar kniesoor die daar op let ;)

Ben ondertussen ook wel benieuwd naar ervaringen daar in de haven!

Bone F

Oeps haha, ja  shit dat krijg je met al die nicknames!

Bone F

Quote from: Plantje on November 09, 2016, 19:16:58
Het is Rudi, maar kniesoor die daar op let ;)

Ben ondertussen ook wel benieuwd naar ervaringen daar in de haven.

Ja ik ook daarom ben ik dit topic begonnen ::vertel::

Menno_siemensma

simpel opgelost, gewoon dit soort zaken even via een pm communiceren over stekken als iemand dat wil delen of ga met iemand daarheen om te vissen.  ::goodjob::
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.

Bone F

Ja'a Menno dat was de onderliggende hint maar.......no calls :(

sjoerd

Dat kan twee dingen betekenen Frans:
Of het is daar helemaal niks
of..het is een hele goede stek die wil men niet delen haha
Gewoon een keer proberen zou ik zeggen
we lezen het wel of niet ........

Bone F

Ik denk het laatste Sjoerd. Als je daar met je rug naar het water een vlieg moet aanknopen omdat ze anders je vliegendoos leeg roven horen jullie het!

henkverhaar

Ik woon op fietsafstand (als je van doorfietsen houdt...) maar heb er nog nooit gevist - en qua visueel voelde ik ook nooit aandrang om tijdens het boodschappen doen (daarvoor moet je hier idd naar Almere-Haven - qua afstand en qua kwaliteit van m.n. slager, visboer en kaashandel) even een hengeltje uit te gooien. Maar ik zal dit najaar/deze winter het haventje eens aan een vergelijkend vangonderzoek onderwerpen...

Bone F

Lijkt mij ook lastig hoor met je kratje boodschappen naast je op de kade staan ;D
Ik heb via Google div. haventjes aan de randmeren bekeken en waarom deze niet. Het enige nadeel is weing bebouwing waardoor het water niet net dat beetje opwarmt.
Deze haven ligt voor mij op een redelijke afstand.

Gert

Ik heb net ook even gekeken op Google maps. Zo te zien zit er een sluisje tussen de haven en de Oosterdreef, en dat is misschien wel jammer. De voorns trekken in sommige havenplaatsen namelijk ook wel graag de stad in.

henkverhaar

Quote from: Gert on November 10, 2016, 22:38:14
Ik heb net ook even gekeken op Google maps. Zo te zien zit er een sluisje tussen de haven en de Oosterdreef, en dat is misschien wel jammer. De voorns trekken in sommige havenplaatsen namelijk ook wel graag de stad in.

Klopt, en dat sluisje gaat volgens mij, zeker 's winters, bijna nooit open. Het is een bediende sluis die in het herfst-winter-lente seizoen alleen op verzoek bediend wordt, en dan alleen door de week. Overigens staat het water achter de sluis in open verbinding met de hoge vaart (via de lange wetering), en zit er in het hele hoge-vaartsysteem meer dan voldoende vis. Maar doortrek van wintervoorn vanuit het Gooimeer, via de haven, naar de wetering zal er waarschijnlijk niet inzitten.