Bril

Started by HappyFisherman, July 20, 2011, 16:51:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

A{b}r{a}xa{s}

nope, helemaal niets extra gerekend.
er was wel op de verpakkingsbon bij geschreven : sunglasses, $30,= 
(wat dus niet de echte waarde is)

HappyFisherman

Ga je echt heel veel plezier van hebben!
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Jasper

Ik heb een goede verzekering en heb een Oakley met bruine polariserende glazen op sterkte laten maken voor onze bonemeuntrip vorig jaar. Beste investering ooit, was meteen de beste spotter. Veel belangrijker dan een dure hengel of reel.  Kostte me uiteindelijk maar 135eu, omdat mijn verzekering de overige 300 betaalde.

HappyFisherman

Afgelopen weken werd het rechterpootje van m'n bril wat lam/wiebelig en vanmiddag even bij de opticien geweest. Er zit een veertje binnenin en als daar vuil of zand in komt (wat ik me toch voor kam stellen met het vissen) dan kan die niet geheel meer spannen.
De oplossing was een drup naaimachineolie er op en met open en dicht doen het vuil proberen weg te spoelen. Het werkt wel :)
Vliegvissen is bevlogen vissen...

marc

kan iemand van de bezitters van een serengetti mij soms het verschil uitleggen tussen de driver phd polerised en een 555nm polerised ?
ken op www geen uitkomst vinden daarmee hier maar een domme vraag stellen  :o
grt marc

Sieger

Quote from: marc on July 29, 2012, 10:39:07
kan iemand van de bezitters van een serengetti mij soms het verschil uitleggen tussen de driver phd polerised en een 555nm polerised ?
ken op www geen uitkomst vinden daarmee hier maar een domme vraag stellen  :o
grt marc

Je zou dan ff de specificaties van de brillen naast elkaar moeten leggen Marc..... Wat ik zo kan zien is dat PHD lenzen van kunststof zijn, maar die heb je zowel in 555nm als in de Drivers uitvoering.... Ik denk dat het in de filtering van het licht zit.... 555 nm is volgensmmij een lichtfrequentie....

Op deze site staat toch vrij veel, maar het is wel behoorlijk puzzelen.... http://www.serengeti-europe.eu/experience/lenses


Sieger

Sieger

Marc... Op deze link kun je de verschillen zien tussen Drivers en 555 glazen... Maar dan wel,in glas... Denk dat het voor de kunstig variant niet anders zal zijn...

http://www.serengeti-europe.eu/technology/lens/glass-lenses


Sieger

Gerrit72


De ray-ban P brillen vind ik ook erg fijn. Kostte destijds 150 euro, gaat nu al 3 jaar mee. Nog elke visbeurt plezier van.
Achter het Ray-Ban logo staat een P (polarised), dan weet je dat je goed zit.
Wel oppassen dat je geen nepper koopt ;D
The only difference between men and boys is the price of their toys.

marc

makkers bedankt voor het meedenken.heb de knoop doorgehakt en een 7672  drivers polerised gekocht.
wat een verschil met wat ik eerder als goed had ervaren,dit is pas een bril.
zoals sieger ook al zei ;waarom heb ik die niet eerder aangeschaft
we kunnen dus weer verder
grt marc

Sieger

Top Marc... Veel plezier ermee....!


Sieger

HappyFisherman

Goede investering ;)
Vliegvissen is bevlogen vissen...

GuusGeluk

als ik dit zo allemaal lees, hmmm... moet ik ook maar eens op zoek gaan naar een goede bril... Bij de intersport verkopen ze wel brillen van Sinner polariserend... is dat wat ? 50 euro vind ik wel een max. bedrag... maar volgens mij koop je daar niet zoveel voor...

vliegvisgek

zeker bij de sponsers staan mooie brillen vanaf 25 tot 50  ;D

Plantje

Ik heb een relatief goedkope bril bij Zunnebeld gehaald. Eerst had ik er één van de Hema. Op zich beide prima dingen, maar die van de Hema was zwart. Dat resulteert in een grijze waas. Los van het feit dat je daar niet vrolijk van wordt geeft het ook bij invallende duisternis al snel slechter zicht.
Die van Zunnebeld heeft geel/oranje glazen, maar daarvan is onlangs één van de randen van het montuur stuk gegaan. Nog wel bruikbaar, maar ik weet niet voor hoe lang.

Persoonlijk denk ik dat brillen van honderden euro's wat aan de dure kant zijn. Ik weet niet of de kwaliteit die prijs rechtvaardigt.

Mr. Tinus

Aan mij zijn dure brillen niet besteed.
Ik ga er op zitten. Of ze vallen in het water. Heb een fox brilletje gehaald bij fly and spin. En die bevalt super. Goed helder zicht. Ding was zo rond de 25 euro. Met gele glazen.

Rossie69

heb ook een fijne bril helaas wordt deze niet meer geleverd.

maar heb nu weer iets anders,naam ben ik ff kwijt,dat hoern jullie zo spoedig mogelijk.

ook 2 tientjes .


Plantje

Zal weer eens bij Fly and Spin op de koffie gaan dan! :)

Enige nadeel van mijn gelige zonnebril is, dat mijn vriendin zegt, dat ik net op Ali G lijk! Aaaight!?

Rossie69

ha als je dan net zo,n waadstok in de bo hebt  ;D

marc

heb in het verleden ook altijd op de centen gekeken voor een duurdere bril.had zowat alles wel gehad. ray ban ,chimano,vision,gucci tot gamakatsu toe.
wil de som van deze niet eens optellen ,had er zeker meerdere serengeti voor kunnen aankopen. :(
nog maar één keer aan het water gestaan met laatste aankoop ,kan alleen maar beamen wat hier hogerop al reeds werdt vermeld.
moest dat ding eigenlijk jaren geleden al gehad hebben .
heb je er nooit één opgehad weet je het verschil ook niet,een aanrader voor iedere ( vlieg ) visser .
de kleine belg is meer dan tevreden ,wat een verschil met al die andere prullen die ik al gehad heb.
grt marc

HappyFisherman

He le maal mee eens Marc! Nooit meer iets anders op die grote neus van mij!
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Rossie69

#95
En welke kleur glazen wordt aanbevolen van Serengeti zonnebrilletjes dan ???

model enz.

want maken me wel neusgierig .

marc

henk,zelf heb ik deze .
http://www.serengeti-europe.eu/products/trieste/satin-gunmetal
kijk maar eens rond op de site ,staat veel info op maar een beetje zoekwerk.
de drivers polerised schijnt de beste keuze te zijn voor ons vliegvissers.
is voor mij ook rustgevender dan de grijze tint glazen,das persoonlijk
succes met de zoektocht
grt marc

Rossie69

Bedankt Marc

zal is kijken,want ben toe aan een andere,die ik nu heb is een beetje scheef,hahaha

Plantje

Die van mij heeft zojuist de geest gegeven. En de Hema bril is toch echt te donker!

Ik ga ook maar even op de sponsorplaats kijken, maar ik denk dat ik weer bij de heren van Fly and Spin terecht kom :)