Vangsten van het seizoen 2016

Started by maurice, January 01, 2016, 13:01:26

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

sjoerd

Quote from: MarcelN on February 28, 2016, 16:54:08
Mooi man ::goodjob::
Maar dat wist je dus van tevoren? Anders ga je niet met zo'n net slepen lijkt mij ???

Hij heefrt een eigen visvijver Marcel.

MarcelN

Aha was hij dat, dat geeft gelijk een heel ander beeld op 'de vangst' ::)
Mij overkomt dat vaak op de #3 en dan zonder net :-\

p.forel


wh82

Lijkt me flink sport met een #3! Mooie vis. Hoe vang je zoiets? Zulke karpers zwemmen vlak bij mijn huis ook.. Zeelt wil ik ook nog eens proberen maar dat schijnt nog lastiger.

jo flyfishing

Gisteren maar eens eerst wat verder gewandeld alvorens te beginnen vissen op een stek waar ik dit jaar nog niet geweest was.
Idee was wat verder weg van de parkeerplaats te beginnen vissen in de hoop dat daar minder volk gepasseerd zou zijn. Tevergeefs.



Toch een paar aanbeten gehad waar er maar één van bleef hangen (70 cm,genezende wonde aan de andere zijde).



Om af te sluiten ook nog een paar hotspots op de loet gedaan, maar ook daar alleen maar één tik en dan een kolk achter de streamer.
Geen gebrek aan aalscholvers.
"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

Gerrit59

Toch weer een exemplaar gevangen Jo.
En we hebben nog even een paar weekjes...

Gerrit

Gert

Gisteren lekker in het zonnetje een poldersnoekje kunnen haken.



En toen het tijd was om naar huis te gaan dacht ik: ik gooi m'n streamer in de hoek van de sloot, geef wat lijn en loop zo al slepende terug naar het begin.
Voor ik de lijn strak had, en dus aan had kunnen slaan, hing er al een snoek aan, beduidend groter dan bovenstaande, maar liet helaas ook weeer los en was niet meer te verleiden, ook niet door een kunstaassmijter die net aan kwam lopen. (Ik had hem zelf geadviseerd om het ff in die hoek te proberen).

Groet,
Gert

jo flyfishing

Mooi weer schrikt de snoeken blijkbaar niet af.

Had er zaterdag 4, en eentje gemist die gewoon bleef meezwemmen. Had wel gevoeld dat de weerstand wegviel tijdens het strippen, maar had niet door wat er aan de hand was, tot de weerstand terug kwam, en er een kolk te zien was. Daarna niets meer gezien daar, ook niet een paar uur later.
Eentje was zo happig dat hij 3 pogingen nodig had om de streamer te pakken te krijgen.
"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

jo flyfishing

Gisteren het snoek seizoen afgesloten. Weer een stukje polder gaan verkennen, deze keer eerst een wandeling van 2km voor ik aan het water dat in de vergunning zit kan bevissen.
Onderweg nog een niet zo fraai zicht, een mooie karper van ik schat 60cm op zijn kant aan de oppervlakte. gelukkig maar één, dus waarschijnlijk moeder natuur die haar werk gedaan heeft.



Na regen en zelfs een beetje hagel, kom ik eindelijk aan het stuk water waar ik wou beginnen vissen, is het wel heel moeilijk vissen om dat het nogal hard waait, en de wind schuin op kop staat net de verkeerde kant.
Ik sla dus een heel stuk over, tot ik aan een haakse sloot kom die ik ook kan volgen.

Direct heb ik beet, wil de haak zetten, maar krijg maar  een tikje weersten en dan niets meer. blijkbaar moet mijn (nieuwe) 0,80 FC onderlijn ongelukkig in de bek hebben gezeten, want die was gewoon afgesneden.
Gelukkig haken zonder weerhaak, maar toch met een ongemakkelijk gevoel, vernieuw ik alles, en probeer toch nog een paar keer op de zelfde plek, en mevrouw had blijkbaar nog steeds honger...





Dan blijft het een tijdje stil, maar krijg ik volop de kans om te genieten van de natuur die weer opgang komt.



Een eind verder in dezelfde sloot volgen dan nog een klein snoekje en nog een mooie tachtiger, die zichzelf aan een passerende wandelaar wou laten zien. (geen foto's)





Om half vier heb ik het stuk dat ik voor ogen hag afgevist en begin stilaan aan de terug weg naar de auto. De wind is ondertussen wat verminderd en de zon beginnen schijnen.
Ik werp nog wat op de stukken die ik overgeslagen had vanwege te veel verkeerde wind, maar het blijft stil.

Kwart na 4 terug aan de auto, te vroeg om al terug naar huis te gaan, en nog tijd om naar een reeds bekend plekje aan de Loet te gaan, om te zien of er daar nog wat actie is.

In de eerste 10 minuten dat ik daar vis klappen er nog 2 mooie snoeken van 75cm en 80 cm op de witte streamer, en daarna was het ook daar gedaan, toen de zon terug achter de wolken verbleekte.





Er zijn slechtere manieren om het seizoen af te sluiten.
"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

merijn1982

Dus je hebt je streamer ook nog terug kunnen halen ( snoek van kunnen bevrijden )
Tight lines!!

jo flyfishing

#85
Streamer heb ik helaas niet terug, maar ben blij dat er (waarschijnlijk) geen snoek rondzwemt met een streamer in zijn bek.

Edit: Mijn onderlijnen zijn 30 cm, en er schoot nog 15cm van over. wsl zat de haak dus zelfs niet in de bek.

Quote from: merijn1982 on March 31, 2016, 14:18:49
Dus je hebt je streamer ook nog terug kunnen halen ( snoek van kunnen bevrijden )
"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

Gerrit59

Dat is een hele mooie afsluiting van het seizoen....
Mooie exemplaren Jo.
Ik had deze week helaas geen gelegenheid meer.

Gerrit




merijn1982

Ahh ok. Zou natuurlijk te grappig zijn geweest! Maar wat gerrit zegt: mooie afsluiter!!
Tight lines!!

FSCHAMP

Yep inderdaad een mooie afsluiter Jo.

Ik ga het zaterdag proberen op rivier met een 3-tje om te zien of mijn arm het houd.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

sjoerd

#89
Lekker dagje geweest Jo. Mooi aantal platbekken. En zo te zien waren ze al afgepaaid!

Vandaag ook nog even met de BB op pad geweest. Korte sessie.de allerlaatste mogelijkheid voor de gesloten tijd. Prachtig sfeertje op het stille water.
twee snoeken kunnen haken maar helaas  schoot de grootste vis, een echte bak los. Het hoort erbij maar
ik had deze dame graag even beter willen zien!



Gerrit59

Ook een mooie afsluiting Sjoerd!
Die eerste is een mooie actiefoto zo dichtbij.

Gerrit

FSCHAMP

Sjoerd,

schitterende foto, jij hebt hier wel een patent op hé.  Spijtig dat je deze vis niet hebt kunnen landen.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Gerrit72

The only difference between men and boys is the price of their toys.

wh82

Ik ga voor de trofee kleinste vis van het jaar:

Wilde wat voorntjes vangen maar ving alleen maar zwarte baarsjes.

Wim59


sjoerd



verrassing in de haven: naast de vele mooie blankvoorns, windes en enkele baarzen, nam deze fraaie ruisvoorn de nimf.
En dat was geen 1 aprilgrap!
Blijven schitterende vissen.

merijn1982

Mooi sjoerd! Hier is het het hele seizoen al pet in de haven. Ook geen mooie afsluiting van hoogzwemmende voorn en windes helaas...
Tight lines!!

sjoerd

Quote from: merijn1982 on April 02, 2016, 22:37:52
Mooi sjoerd! Hier is het het hele seizoen al pet in de haven. Ook geen mooie afsluiting van hoogzwemmende voorn en windes helaas...

Jammer Merijn, moet je toch naar Groningen. Mijn zoon ving gisteren een aantal mooie windes op de paaitrek en enkele dagen daarvoor prachtige zeeforellen tot 51 cm daar in het Hoge Noorden.!!
Maar in Kampen is het deze winter ook knudde met de wintervoorns tengevolge aalscholvervraat. Niet normaal meer hoe die vogels huishouden als de vis in de wintermodus is.

merijn1982

Haha dat us me iets te ver! Maar het klinkt wel goed. Ja ook hier hebben de aalscholvers goed hun best gedaan ( en nog ) ik zie ze ook geregeld door de stadsvijvers gaan. De weinige vis die daar nog zat word dus ook met de dag minder. Moet allemaal maar kunnen hier in nederland
Tight lines!!

Hidde

na eerst een paar uur tevergeefs op het ovm gevist te hebben kreeg ik het in me bol en dacht maar eens te kijken of ik zeeforel kon vinden..
beetje hoog gegrepen doel vond ik maar het leek me wel wat de Europoort weer door te stekkeren op zoek naar vis. zeebaars is er nog niet dus kijken of we een zeeforel zien draaien ergens..

2e stek , 10e worp ineens vis..... stevige ruk ad lijn en pats 2 x een mooie vis boven water.. wat????? gebeurt dit echt??? kut... 18/00 fc als tip.. rustig aan!!!!!!

had nog prooi in zijn bek..


jammer dat de foto's niet mooier genomen zijn van mijn eerste zeeforel ooit.. helaas vaak alleen ah vissen , en was nu best overdondert door mijn vangst en wilde hem snel laten zwemmen , spoot weg ook.