News:

LET OP: Vliegvissers.nl verhuist! Over enkele dagen gaan we over naar een gloednieuwe website. Je account verhuist mee, maar je zult straks éénmalig je wachtwoord opnieuw moeten instellen.

De sneak peek is al te bekijken op vliegvissers.nl. Let op: registreer daar nu nog niet met je account! Voordat de oude accounts geïmporteerd worden, zullen alle andere accounts verwijderd worden!

Main Menu

Ervaringen Krka Slovenië

Started by sarca2, February 07, 2026, 13:32:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

sarca2

Hallo, ik ben van plan om vanaf ongeveer 20 juni een paar weken in Slovenië te gaan vissen. Misschien wil ik daarbij beginnen op de Krka bj het plaatsje Krka, traject van 4-5 kilometer.

https://www.ribiskekarte.si/en/zavod-za-ribistvo-slovenije/nakup/1080

Ik vroeg me af of iemand hier (al of niet recent) ervaringen heeft op dit stuk van de Krka. Er is hier op het forum best veel informatie te vinden over Slovenië maar kwam niks tegen over de Krka, graag zou ik wat horen vanuit ervaringen van vliegvissers die daar zelf zijn wezen vissen.

Is de bovenloop van Krka de moeite (eind juni)?

En andere tips over Slovenië in de tijd van het jaar dat ik ga (vanaf 20 juni tot midden/eind juli) zijn natuurlijk ook welkom. Ik heb begrepen dat verschillende rivieren daar vanaf midden juli met veel rafts te maken krijgen, dat wil ik liever vermijden.
::new::

henkverhaar

De huidige uitgave van weareflyfishing (travel '26) heeft een artikel over Slovenië...

sarca2

bedankt, leuke tip dat blad, kende het nog niet.

https://www.weareflyfishing.com/wp-content/uploads/2026/02/travel26.pdf
kort stukje over de Soca vanaf p.85 (ik denk dat ik de Soca maar ga overslaan, ik zit volgens mij niet in de beste tijd voor deze rivier en het schijnt sowieso een lastige (en druk bevaren) rivier te zijn).
::new::

FSCHAMP

Ik heb er ooit gevist (2005) op het Trophy parkoer. Als je houdt van vissen op uitgezette regenbogen, dan kon je daar heel grote vangen, want er werden zeer veel regenbogen uitgezet.
Dit is niet aan mij besteed als je bijna alleen maar uitgezette regenbogen kunt vangen. We vingen er toen uitsluiten regenbogen, sommige boven de 50 cm tot bijna 70 cm.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>