Welkom IvanSweden

Started by Vliegvissers.nl Team, March 22, 2015, 18:05:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Vliegvissers.nl Team

Hallo IvanSweden welkom op Vliegvissers.nl !
Veel plezier hier toegewenst.  :D

Lees voor alle zekerheid alsjeblieft dit topic door zodat je op de hoogte bent van de 'netiquette' die we hier hanteren.

We zouden het ook zeer op prijs stellen wanneer je jezelf hier voorstelt (of minstens een aantal informatieve velden in je profiel zou willen invullen)


IvanSweden

Hallo allen,

Ik ben Ivan, 18 jaar oud en op het gebied van vissen wel van alle markten thuis. Heb alleen nog nooit met de vlieg gevist. Maar dat lijkt me wel echt leuk om te doen. Ook zeevissen en Karpervissen heb ik nog nooit gedaan. Ik weet wel dat ik wat meer van de actievere visserij houd. Het hele dag in een stoel zitten en wachten tot er een piepertje gaat vind ik niet zo geweldig. Nou dacht ik dat vliegvissen ook wel een actieve manier is om te vissen ook voor witvis enzo. Ik zou dus graag beginnen met vliegvissen. Het lijkt mij toch wel leuk om bij het begin te beginnen dus beginnen met witvis en later beginnen met forel en snoeken etc. Ik ga nu 7jaar op vakantie naar zweden en vind dat vliegvissen er toch wel geweldig uitzien. Ik ga van het zomer dan ook emigreren naar zweden en daar een opleiding tot visgids volgen. Weet dus niet of het handig is om nu nog te beginnen. Maar vind het wel leuk om de verhalen hier te lezen. Vandaar dat ik me geregistreerd heb.

Mvg
Ivan

Plantje

Zeker goed om je aan te melden! Welkom!

Het wereld wijde web voorziet ook in Zweden wel een toegang tot het forum. Je bent niet de eerste die hier actief is en in het buitenland woont. We zien de schitterende platen graag verschijnen!

Rena

Quote from: IvanSweden on March 23, 2015, 11:49:37
Hallo allen,

Ik ben Ivan, 18 jaar oud en op het gebied van vissen wel van alle markten thuis. Heb alleen nog nooit met de vlieg gevist. Maar dat lijkt me wel echt leuk om te doen. Ook zeevissen en Karpervissen heb ik nog nooit gedaan. Ik weet wel dat ik wat meer van de actievere visserij houd. Het hele dag in een stoel zitten en wachten tot er een piepertje gaat vind ik niet zo geweldig. Nou dacht ik dat vliegvissen ook wel een actieve manier is om te vissen ook voor witvis enzo. Ik zou dus graag beginnen met vliegvissen. Het lijkt mij toch wel leuk om bij het begin te beginnen dus beginnen met witvis en later beginnen met forel en snoeken etc. Ik ga nu 7jaar op vakantie naar zweden en vind dat vliegvissen er toch wel geweldig uitzien. Ik ga van het zomer dan ook emigreren naar zweden en daar een opleiding tot visgids volgen. Weet dus niet of het handig is om nu nog te beginnen. Maar vind het wel leuk om de verhalen hier te lezen. Vandaar dat ik me geregistreerd heb.

Mvg
Ivan


Hei Ivan,

Als je de opleiding volgt, dan zijn daar absoluut instructeurs die je het werpen met de vlieg leren vanaf het begin.
Begin je op jezelf dan heb je kans dat je foute dingen aanleert die moeilijk zijn af te leren.
Mijn raad is dus; even wachten met de praktijk en lekker lezen over vliegvissen tot je aan je opleiding begint en goed leert werpen.

Ga je in Forshaga beginnen?

TL Peter

IvanSweden

Quote from: Rena on March 23, 2015, 12:16:37

Hei Ivan,

Als je de opleiding volgt, dan zijn daar absoluut instructeurs die je het werpen met de vlieg leren vanaf het begin.
Begin je op jezelf dan heb je kans dat je foute dingen aanleert die moeilijk zijn af te leren.
Mijn raad is dus; even wachten met de praktijk en lekker lezen over vliegvissen tot je aan je opleiding begint en goed leert werpen.

Ga je in Forshaga beginnen?

TL Peter

Ja zoals het nu lijkt wel, ga in april heen voor laatste informatie

Groet
Ivan

Rena

#5
In Forshaga heb ik mijn eerste werples gehad van een leraar op de sportfiskeakademie.
Mijn zoon (18) gaat op de Fiskelandslinje in Grong (Noorwegen)

Succes :)

IvanSweden

#6
Quote from: Rena on March 23, 2015, 12:36:07
In Forshaga heb ik mijn eerste weples gehad van een leraar op de sport fiskeakademie.
Mijn zoon (18) gaat op de Fiskelandslinje in Grong (Noorwegen)

Succes :)

Oke, misschien een idee om in april maar even te vragen wat of hun het beste lijkt. Voordeel met nederlandse leraar daar. Kleinere taalbarriere eerste paar week/maand
Edit: want lijkt me toch wel heel leuk om hier ook nog ff de slootjes en plasjes af te vissen in de uurtjes dat ik niet op school zit of werk

FSCHAMP

 ::welkom:: Ivan en nog veel leesplezier hier op het forum en als je in Zweden zit, kan je ons wel wat foto's toen van hoe het er ginder aan toegaat.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Raymond

::wtf::

vliegvisgek