Welkom Rdijkstra1

Started by Vliegvissers.nl Team, December 29, 2014, 21:31:27

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Vliegvissers.nl Team

Hallo Rdijkstra1 welkom op Vliegvissers.nl !
Veel plezier hier toegewenst.  :D

Lees voor alle zekerheid alsjeblieft dit topic door zodat je op de hoogte bent van de 'netiquette' die we hier hanteren.

We zouden het ook zeer op prijs stellen wanneer je jezelf hier voorstelt (of minstens een aantal informatieve velden in je profiel zou willen invullen)


Rdijkstra1

Nou daar gaan we dan mensen..

Ik ben Rutger Dijkstra uit Groningen, ben 25 jaar en vis nu enkele jaren ultralight op baars en snoekbaars en nu een tijdje op jacht op snoek met wat zwaarder materiaal.
Als student zijnde heb ik een klein budget dus bereid je maar vast voor de "budget" vragen en suggesties :P
Het kan voorkomen dat jullie stomme spelling oid tegenkomen in mijn posts, ik ben zo dyslectisch als aan deur namelijk, sorry daarvoor.
Ik kwam in aanmerking met vliegvissen door eens mee te zijn geweest met iemand die op karper viste.
Dit was nou niet de beste eerste ervaring gezien ik na een tijdje lekker gevist te hebben de hengel brak tijdens een worp, vliegje zal wel tegen de hengel zijn geknalt oid. :S
Ondanks deze domper was ik toch wel hooked op vliegvissen. Sindsdien niet meer gedaan maar het blijft maar knagen.
Er omheen draaien heeft geen zin meer, ik moet er maar aan geloven en alles aanschaffen :P.
Ik zit momenteel nog erg te dubben voor welke vis ik mn eerste wil aanschaffen en twijfel tussen een #3 of 4 voor klein grut en kleine baars streamertjes of een 6/7 van A&M voor snoek/karper.
Hierbij zal de 6/7 voornamelijk worden aangeschaft om een leuke actieve manier te hebben om op karper te vissen gezien ik al een spinsetje heb voor de snoek.
Ook ben ik natuurlijk zo eigenwijs dat ik mijn eigen vliegen/streamers wil gaan binden wat nog een enorm doolhof aan informatie met zich meebrengt.
In de zoektocht naar al deze informatie kwam ik dit forum tegen en zodoende ben ik me nu aan het voorstellen :P

Beertje

welkom Rutger op dit forum. Je zult vast de informatie vinden die je zoekt. Wbt het vliegvissen en aanschaf hengel(s). Als je nog geen ervaring met vliegvissen hebt, dan kan ik je deze tip geven: wordt lid van een vliegvisvereniging.Hier kun je alle kennis opdoen om een succes vol vliegvisser te worden en de juiste keuze te maken welk materiaal je het beste kunt aanschaffen. Veel succes. ::welkom::
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

Raymond

Welkom Rutger! Veel plezier op dit forum en met het vliegvissen. Dat laatste zal wel allemaal goedkomen...
::wtf::

Arie de Vries

Hoi Rutger, welkom en veel plezier hier en aan de waterkant
Groet, Arie

FSCHAMP

 ::welkom::  Rutger en nog veel plezier op het forum hier.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

maurice

::bbq:: ::proost:: ::proost::

Team

Welkom en veel plezier op het forum
NUNC  AUT  NUNQUAM

merijn1982

Welkom!! En veel plezier hier. Besef je wel dat een karper aan de vlieg vangen niet het makkelijkst is en misschien niet hetgeen om mee te beginnen..
Tight lines!!

Jan Bruins

Welkom en veel (leerzaam) plezier hier.

Tip voor de beginner:  http://www.nnvv.nl/vliegviscursus/

En natuurlijk onze binddag in Apeldoorn 17 januari aanstaande. (ook voor beginners !!!)
Ook al heb je nog geen gereedschap/materiaal, er is altijd wel wat te leren en te beleven.
Gewoon veel vragen  ;)
I don't drink water, fish f*ck in it...

Gerrit72

The only difference between men and boys is the price of their toys.