Welkom Belasius

Started by Vliegvissers.nl Team, March 01, 2014, 19:59:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Vliegvissers.nl Team

Hallo Belasius welkom op Vliegvissers.nl !
Veel plezier hier toegewenst.  :D

Lees voor alle zekerheid alsjeblieft dit topic door zodat je op de hoogte bent van de 'netiquette' die we hier hanteren.

We zouden het ook zeer op prijs stellen wanneer je jezelf hier voorstelt (of minstens een aantal informatieve velden in je profiel zou willen invullen)


Belasius

#1
Dag allemaal!

Ik ben sinds vorig jaar oktober begonnen met vliegvissen met een #6, daarna een #4 en sinds deze week een #8 erbij. Ik werd nieuwsgierig door de mensen om mij heen die in de polder van Wilnis aan het vissen waren met vliegenlatten. Ik was daar druk bezig met baars en snoek op een CJW Mosquito 5 grammer. De dagen erna onderzoek gedaan en besloten in het diepe te springen. Een bezoekje aan een vliegviswinkel in Utrecht bracht mij thuis met een #6. Trots als een pauw heb ik de uitrusting meegenomen naar de Ardennen...om te oefenen in een enorm groen weiland  8). Dit jaar ga ik opnieuw naar de Ardennen maar nu hopelijk wel om te vissen.

Ik probeer de fijne kneepjes van het vliegvissen onder de knie te krijgen. Ik vis nog niet zo heel lang (3 jaar) maar heb heb alle disciplines intussen de revue laten passeren: vaste stok, matchhengel, feeder, pennen op karper, statisch op karper, snoeken met 12 Gram, ultralight met een 5 gram spinhengeltje. Ik heb marktplaats haar werk laten doen en heb nu alleen nog de vliegenlatten en de spinhengel.

Ik vis nu voornamelijk in omgeving IJsselstein, Woerden, Wilnis, Utrecht (Ruigenhoek). Af en toe met vrienden een nachtje statisch karper vissen doe ik alleen in de zomermaanden, de rest ga ik er alleen of met een vismaat op uit om naast de frisse neus ook een vis op het droge te krijgen.

Ik ben een echte nieuweling op vliegvis gebied, de vliegenlatten en materialen heb ik. Werpen doe ik als een meid maar ik oefen elke week en laat me graag corrigeren. De 4-daagste werptraining staat op de planning via HSV Wilnis maar ivm vakantie ga ik de 2de lichting doen dit jaar tenzij ik tussendoor ergens een werptraining kan volgen. Youtube maakt overuren door mij alle filmpjes te laten zien, leesmateriaal van Orvis via marktplaats bemachtigd en vandaag zelfs een Forellenvijver bezocht om sfeer te proeven (Ruigenhoek).

De omgevingen waar ik graag vis zijn verlaten en rustig. Denk aan De Waaien bij Eemnes, de polders van Wilnis of de weilanden langs Polsbroek. Vissen doe ik net zo graag door de week als in het weekend - dat scheelt medevissers :-). Ik heb nog niet zozeer interesse om zelf vliegen te binden - ik wil eerst goed leren werpen en vertrouwen opbouwen in mijn kunnen.

Persoonlijke info: vader van een zoon van 7, gescheiden, 38 jaar. Ik moet regelmatig even vissen om alles op een rijtje te zetten en rust te vinden. Als ik ook nog vis vang, dan ben ik weer voor een paar dagen "opgeladen". Vang ik niks, dan moet ik de dagen er opnieuw op uit om de drang naar vis te voeden.

Overigens ben ik allergisch voor vis - het is voor mij alleen te doen om de sport.

Vragen? Stel ze. Ik beantwoord ze graag.





FSCHAMP

Welkom op dit forum en je gaat er nog wat van opsteken als je de topics volgt.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Gerrit72


Belasius

::welkom::

Mooi voorstelverhaal! Veel plezier op dit forum.
The only difference between men and boys is the price of their toys.

maurice

::bbq:: ::proost:: ::proost::

merijn1982

Tight lines!!

HappyFisherman

Welkom en veel plezier hiero!
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Mike

Welkom.
Als je ooit hulp nodig hebt of vragen, ik woon op steenworp afstand van de Ruigenhoek.
Zelf vis ik ook heel veel door de week, lekker rustig ;)

EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

eddy

welkom, ga je vast een keer tegen komen bij de waaien van Eemnes(een van mijn favoriete stekken voor snoek in de buurt)

Arie de Vries

Belasius, van harte welkom hier ::welkom::
Groet, Arie

Beertje

Belasius, hartelijk welkom op dit forum. ::goodjob::
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

Sieger

Welkom en veel plezier hier...!


Sieger