De eerste zelfbouwhengel, preview van stap één...

Started by Rena, April 29, 2014, 20:50:22

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Rena

Dit is de eerste stap van mijn zelfbouw project, een Epic 580.
De reel seat en het handvat even samen op de blank gezet.

Nog heel veel stappen te gaan en zeker ook nog wat fouten te maken...



Tevreden met het resultaat tot zover, al doende leert men...

TL Peter

gijsie20

Hoi Peter,

Ziet er goed uit! Gaaf die blauwe kleur!  8)
Welke kleur gaan de wikkelingen worden? Snake guides of single guides?
Heb je het handvat zelf gedraaid? En waar heb je de blank vandaan gehaald? Ik kon ze enkel in NZ en USA vinden?

Ik hou hem in de gaten! Leuk dat steeds meer mensen hun eigen hengeltje bouwen!

Groet Gijsbert

Rena

Dank je Gijsbert  :)

De wikkelingen worden blank/transparant met witte accenten en wellicht ook een zwart randje, ik ga snakeguides gebruiken.
Het handvat is zelf gedraaid en de blank komt van swiftflyfihing in NZ, probleemloos en makkelijk met paypal.
De reel seat is van struble geleverd door alfarodbuilding, ook het kurk komt hier vandaan.

Het is mijn eerste zelfbouwproject en kom van die dingen tegen die mij doen twijfelen....
"Is dit randje kurk niet te dun","moet ik hier later epoxy tussen doen of niet","als ik dit zo maak gaat dat dan niet kapot later" enz enz.
Het draaien van het handvat viel best mee, ik had het moeilijker verwacht.

Je moet ergens beginnen, later zien we wel of de keuzes goed zijn geweest...
Ik heb plannen voor nog een aantal hengels... maar eerst moet ik deze zien te maken, zonder kleerscheuren.

TL Peter

Arie de Vries

Mooi project Peter, handvat ziet er goed uit. Heb mijn eerste hengel net af, was blij dat ik dat onder begeleiding van Martin van Alfa Rod Building kon doen. Aantal beginnersfouten nu niet gemaakt. Succes met wikkelen.
Groet, Arie

Rena

Dank je Arie, het handvat is precies zoals ik het hebben wil.
Iets langer als gewoon en slank zodat ie heerlijk in de hand ligt.
Eigenlijk verassend makkelijk te maken.

Om te voorkomen dat ik fouten maak heb ik veel gelezen en vooruit gedacht over hoe en wat en eventuele consequenties...

Een leuk projekt en een fijn vooruitzicht om te vissen met "jou" hengel.


TL Peter

Nootjez

Je ziet zo aan het handvat dat je het zelf gedraaid hebt met kwaliteitskurk, leg dat maar eens naast een fabriekshengel!
Een handvat van een sage lijkt plots rommel zo  ;)

Ik veronderstel dat we je in augustus al live aan het werk gaan zien met deze hengel peter?


Rena

Dat is inderdaad de bedoeling, ik wil er heel veel vlagzalmen en forellen mee gaan pesten.