Camera

Started by Mike, December 30, 2013, 15:22:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Mike

Hallo forummers,

Ik wil voor mijn visvakanties een extra camera aanschaffen.
Ik heb al zo'n Contour + 2 actioncam, voor op mn petje maar ik wil er ook nog een extra camera bij kopen, die ik bv door de gids kan laten bedienen.
Het hoeft geen budget ding te zijn, ik heb er best wat voor over. Ik ben natuurlijk geen professioneel cameraman dus hele uitgebreide super functies zijn voor mij niet nodig.
Het is voor mij belangrijk dat het toestel erg gebruiksvriendelijk is en dat hij goede specs heeft. Een beetje stevigheid en of zelfs waterbestendigd zouden evt ook hele mooie eigenschappen zijn.
Uiteindelijk wil ik de beelden kunnen uploaden in Windows moviemaker, zodat ik ze kan combineren met de beelden die ik maak met de actioncam.
Alle tips zijn welkom..

Grt, Mike


EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

A{b}r{a}xa{s}

Mike, vraag eens aan sloveniawalking, die maakt mooie filmpjes van zijn trips naar Slovenie

Mike

Thx voor de tip.
Het is kennelijk niet iets waar veel vliegvissers zich mee bezig houden. ???
EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

Hilco de Visser

jawel hoor, maar die komen niet op dit forum .

vraag maar eens aan Evert Eenkhoorn  of Rob van Halteren   die zijn goed bezig met camera's op kano en pet

prikbord?

Mike

Thx Hilco, ik zet mn post ook ff op pb
EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

harlin

#5
Dit heeft niets met vliegvissen te maken, maar geeft wel een indruk van de camera.
Foto's en filmpje van de zelfde waterdichte camera. :)
Het filmpje is gemaakt met moviemaker: http://www.youtube.com/watch?v=5P8i7--dub8

De foto's zijn gemaakt met de tx 10, dit is de vernieuwde versie.
De beelden na 7.20 minuut komen van een slr camera.
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

Mike

Marten, €30.000 is net iets boven mn budget ???

Het is gewoon de boedoeling dat ik mooie beelde kan maken in HD, beetje stevig en spatwaterdicht.
Gemakkelijk in gebruik en aan te sluiten op mn laptop zodat ik ze in windows moviemaker kan combineren met de beelde van mn actioncam.

Harlin, dat zijn prima beelden, zoiets zoeits zoek ik idd.
Ik ga morgen maar eens ff langs een winkel en eens neuzen wat er te koop is.

Allen bedankt...
EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

Gert

En zoals die Sony van Harlin (Harry) hebben andere merken ook ongeveer vergelijkbare camera's. En ik weet ook dat Harry er diverse uit heeft geprobeerd. Ik heb zelf een Olympus gehad en gebruik nu een Panasonic DMC FT3 voor zowel (onderwater) foto's als filmpjes. Op je hoed zetten is wat lastiger, maar ik heb ook nog een Veho Muvi HD cameraatje.
iBood van 1 februari: Veho MUVI actie camera
Is een vrij goedkope action cam die toch wel aardige beelden oplevert, als er maar voldoende licht is. In de schemer laat ie het al snel afweten.

Groet,
Gert

Mike

Gert, bedanktvoor je reactie maar ik hebal een zeer goede actioncam.
Ik zoek nu juist een gewone camera, eentje waarmee je meteen kunt zien wat je filmt zonder bluetooth verbinding enzo..

Grt, Mike
EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

Willem

Ik heb jaren gefilmd met een kodak playsport als action cam en die doet het prima. Ook kun je er gewoon op zien wat je filmt en hij kan tegen water en alles.

Gisteren heb ik ter uitbreiding een tweede spiegelreflex camera gekocht die wel kan filmen, een Nikon D3100. Prachtige kwaliteit maar er moet wel handmatig worden scherpgesteld. Dit filmpje heb ik er gisteren mee geschoten. Die aanbeet in de regen op het eind is met de kodak playsport.

http://www.youtube.com/watch?v=vGdoRzm3dUU