OVM (nieuw seizoen '13/'14)

Started by Bone F, December 18, 2013, 20:27:39

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

MarcelN

Die gast is zo'n dwarsligger dat als hij zijn vergunning voor het OVM kwijtraakt, hij gek genoeg is om er vergif in te gooien, hij niks...wij niks.
Je kunt er beter kwik in gooien, dan net genoeg dat de vis 'gezond' blijft en de stropers het wel laten ::)

Joost S.

Dank voor de uitleg. Ik snap nu hoe het werkt, maar ik vind het onbegrijpelijk hoor....

1 zo een man kan gewoon alles verkloten. Dat waterschap moet zich toch ook dood schamen, toch?

Jammer dat het zo moet. Dat ovm is onderhand wereldwijd bekend, laten we het nog mooier maken en niet laten vergallen door 1 iemand.



Bone F

Het lijkt mij toch dat er in de voorwaarden waaronder zo'n visvergunning wordt verleend ook regels staan waar de houder zich aan dient te houden. . Waterschappen e.a. hebben denk ik voldoende juridische steun om e.e.a. goed uit te zoeken. Waar een wil is is vaak een weg. Misschien leest B. dit ook wel en "valt het muntje".

Franky Boy

Ik denk dat waterschappen - soms ten onrechte - er veel moeite mee hebben om een broodvisser zijn visrechten te ontnemen. Tenslotte gaat het bij deze beroepsvisser om ruw geschat een kwart van zijn viswateren, zeker qua oppervlakte, die onder dit waterschap vallen. Dat mag zo zijn, maar als je zelfs na waarschuwingen doorgaat met het overtreden van regels in de vergunningen en de nationale wetten, dan heb je het in mijn ogen er wel zelf naar gemaakt.

Hidde

Quote from: MarcelN on April 04, 2014, 02:53:08
In die binnenbak links staat haast geen water Hidde, dingetje net onder de oppervlakte door trekken snel strippend, je ziet vanzelf een boeggolf erachter.
Maar ook dit is op zicht vissen met die uitzettertjes, je moet ze kunnen spotten en niet zomaar die lijn erin pletten, je ziet het zo..het zijn groepjes van 10-20st.
Zoek en gij zult vinden ;)

We gaan het proberen.. , sta altijd in dubio als ik aankom.., waar eerst en met wat... Zal wel een streamertje worden..,

Vandaag nog mensen geweest?

MarcelN

Je gaat een lekker weekje tegemoet gezien het weer brrrr.
Als die beestjes nu maar niet uit de boom waaien met de komende storm, zou zonde zijn.
We hebben even die warme spaanse luchtstroom 5-10 dagen nodig, zacht zuidwestertje erover en goannnnnn 8)
En dan nog is het het beste om er hier geen melding van te maken, ik stond er ooit vroeg in de ochtend alleen toen ze loskwamen, iemand die dat daarna zag ging snel bellen en in no-time stond het vol :o echt 1 hele lange rij zij aan zij tegen de dammen aanwerpen, was geen gezicht ;D

Bone F

Quote from: MarcelN on April 06, 2014, 20:48:24
Je gaat een lekker weekje tegemoet gezien het weer brrrr.
Als die beestjes nu maar niet uit de boom waaien met de komende storm, zou zonde zijn.
We hebben even die warme spaanse luchtstroom 5-10 dagen nodig, zacht zuidwestertje erover en goannnnnn 8)
En dan nog is het het beste om er hier geen melding van te maken, ik stond er ooit vroeg in de ochtend alleen toen ze loskwamen, iemand die dat daarna zag ging snel bellen en in no-time stond het vol :o echt 1 hele lange rij zij aan zij tegen de dammen aanwerpen, was geen gezicht ;D

Ja soms moet je ff iets voor jezelf houden en genieten van het moment! We moeten dus nog ff dagdromen over die mooie je-weet-wel :(

MarcelN

Ik zal je wel een pm sturen Frans als het zover is, maar ik hoor het zelf ook niet hoor, moet er veel voor rijden.
Daarnaast heb ik wat mooie vis verspeeld door de drukte, beest zwom volgas ertussendoor. >:(
Je hebt hier ook zo'n grap ernie die roept dat die vliegen los zijn, en iedereen voor niks erheen....
Maar het blijft voor mij een raadsel dat als ik er dagen ervoor sta, geen vlieg of forel en zodra die beesten uit de boom vallen, zit het vol vis echt precies op dat moment, hoe weten die vissen dat???

Hidde

Ben benieuwd hoe druk het is op maandagochtend..
Stap maar eens in de auto denk ik , het weer houd zich nog redelijk...

MarcelN


MarcelN

Het was gezellig met Hidde en zus, Hidde hield de eer weer hoog met platvissen ;D
Maar wat leuker was, of niet, ik was bij de palen lekker bezig met 'droog' de bibio variant en verspeelde 2 grote >:( daarna heel veel kleine(dacht ik) die ik miste :o ik denk ik vervang mijn tippet maar eens, die was zo smoezelig inmiddels en wat bleek....haakpunt weg :-\
Goede vlieg eraan en hup hangen een kleine en we moesten weer weg :'(
Kortom, als iemand gaat, gebruik droog, de grote liggen er al op te wachten en gewoon in de bak bij de 'palen' vlak voor je voeten 'werpen' 2-3x hengellengte daar waar het dieper wordt, succes! Niks ver weg, dan spook je ze eerder, ±6m tippet ;)
Ik had er wel 10 of meer kunnen hebben, check check dubbel check :-[

Hidde

Sterker nog..., platvis op een droge vlieg.. :o ,  maar wel aan fc  die hem naar beneden trok...
Donderdag weer proberen,, dan alleen gelijk op de laatste plek van vandaag en gelijk met droge vliegen,,.
Ohja,  bril lag er nog en bij de loswal ging er ook nog een op de vlieg,,. Is dat ik weg moest, Maarja , we stonden er al even..
Geen forel maar een A for effort

MarcelN

Hé Hidde, als ik het op tijd haal met mijn klus, ben ik er ook, lekker vroeg?
Goed dat je die bril weer hebt ::goodjob::

Hidde

#138
Vroeg ja, kan ik smiddags de kleine weer ophalen bij oma..
Edit..,
Ben 6 uur daar,met pa en zusje.. Gaan gelijk maar de palen.

MarcelN

Het was taai vandaag, Hidde was er al vroeg incl. zus en had net uiteraard weer een platte toen ik aankwam ;D daar bleef het ook bij begreep ik, zijn zus had 2 forelletjes ::goodjob::
Zelf begon ik met droog en zag totaal geen reactie of beweging, eenmaal omgeschakeld naar de garnaal kreeg ik diverse aanbeten van forel, maar niet aan de haak, wat dat betreft deden de platte dat beter, 3 stuks maar liefst :o
Tussendoor even met de bibio en weer diverse aanbeten, 1 bleef er hangen, een beekforelletje.
Ik had van een grote bot mooie opnames (dacht ik) van onder water gemaakt, niet dus >:( afijn kijk zelf maar wat ervan over is, 2 visjes helaas, volgende keer let ik beter op of het lampje knippert... :-\
https://www.youtube.com/watch?v=kfhbP3OErDE
Meerdere vissers vingen bot, het moet niet gekker worden daar, Sepp had dit keer niets :P
Hierna werden ook de zalmpjes uitgezet, helaas moest ik weg, anders had ik de GoPro aan de hengel gehangen ::)

HappyFisherman

Leuke filmpies de laatste tijd Marcel!
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Bone F

Voor mij goed genoeg hoor. Zet je je cameraatje op een statief?

MarcelN

Nee GoPro aan de stripbak geplakt, even door de knieën en je bent 'onderwater' ;)
Echt balen dat ik die grote platte niet erop heb, die was echt sterk en veel onderwater gefilmd, NOT >:(
Misschien kijk ik morgenvroeg nog even tussendoor ::)

Hidde

Pffffff, leeg,, lange dag in het water...
Zelfs een kapot gestripte vinger..
Idd weer platvis, 2 in totaal, redelijke joekel ook die eerste toen je aankwam..
Ferme aanbeet van forel gehad ook bij de palen, verder weinig, zus had er 1 in het net, 1 eraf.. Haakpunt weg. Ook zij haar eerste platvis op ovm..
Paps ook platvis en weinig beet, ging er nog wel een op zijn droge vlieg bij de loswal, mis....
Ik kreeg bij de loswal ah eind vd dag nog tips en vliegen van rene v , waarvoor dank! Had nog een snoeiharde aanbeet op die roze streamer die ik er gelijk aanbond.. Voorzover die kleintjes snoeihard kunnen pakken.. Fel iig! Deed ie terwijl ik redelijk snel binnenstripte.., verder niks.

Ff druk nu geloof ik de komende dagen.. Volgende keer dat ik er weer ben ook maar weer eens einde vd dag pakken denk ik...

MarcelN

Aauw dat doet pijn, ik heb dat met de zinklijn en dunne volglijn, die snijd er ook zo lekker in :'( heerlijk met dat zout erop. Stukkie duckttape erom of stripfinger maken.
Ik heb Rene V. helemaal niet gezien!?

Hidde

Was er wel, stelde zich ook voor , erg vriendelijk.

MarcelN

Weet ik, aardige gast, wanneer komt die snowywhite broer van je eens naar het OVM?  :)

Mike

#147
Wij zitten nog in de auto, onderweg terug naar Utrecht.
Net liep ik terug naar de Loswal met mn hoofdlampje op en ik zag echt overal die zalmpjes op de bodem liggen

Ze zijn wel echt heeeeel innimine zeg en ze zagen ook een beetje witjes.
Ik hoop maar dat zo morgen wat zijn bijgekomen want ik kon ze nu zo scheppen.

Verder nog 8 regenboogjes en 1 bruintje en twee van deze plerfen gevangen.


EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

Franky Boy

Hallo Mike,
volgens de aanwezige duikers zijn de meeste in scholen naar dieper water gezwommen. Hier en daar bleven wat zalmpjes versuft op de bodem liggen. Ondanks dat ze in zout water waren getransporteerd, is de overgang nog erg groot en daarbij komt ook nog de stress van het transport. Ik heb niet de illusie dat ze het allemaal gaan redden en bij hun positieven komen. Tijdens de uitzetting werden er al een paar door een grote saibling en een aalscholver te grazen genomen. De natuur is wreed voor een klein zalmpje.

Mike

Hoi Franky,

Tijdens de wandeling van het dammetje naar de loswal heb ik er zeker een stuk of 80 zien liggen en ik kon ze alleen maar zien waar ik mn hoofdlampje op richtte maar ze lagen dan ook werkelijk overal.
Ik had er twee geschept omdat ik er een fotootje van wilde maken maar dat ging niet omdat ze te wild waren om op mn hand te leggen, dus ze waren wdb vrij levendig. Scheppen ging wel heel gemakkelijk.
Ik hoop in elk geval dat ze morgen een stuk donkerder van kleur zijn en dat ze niet meer allemaal op dat ondiepe stuk liggen.

Hebben de duikers toevallig ook opnames gemaakt dat ze door de saiblingen werden opgegeten ?

Voor de mensen die morgen gaan, ik ben heel benieuwd of ze dan nog steeds overal te zien zijn.
Het zou beter zijn als ze morgen allemaal foetsie zijn.
Ik ben echt heel benieuwd hoeveel % er het 1ste jaar gaan halen.
Ik denk dat de 1ste 24 uur het meest kritisch is.
Als ze morgen nog steeds zo bleekjes en sloom zijn zullen de forellen er flink op los gaan, vrees ik.

Wel een zeer interessant project in elk geval.
We zullen zien.

EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER