Warme top dagen op de rivieren.

Started by Mike, September 14, 2023, 12:56:35

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Mike

Met het schitterende weer van de afgelopen dagen was het weer feest op de Merwede. Gister met de temperatuur daling was t meteen alweer een heel stuk minder helaas met enkel wat baarjes van 30 cm, een blankvoorn van 36 cm en een Snoekbaarsje van 12 cm. Wel wat grote vissen gelost en een snoek die er met de bugger vandoor ging.
De dagen ervoor was t ff een ander verhaal.
Windes van over de 50 cm, roofblei van 70+, snoekbaarzen 50 / 70 cm, baars van 40+. Helaas ook veel grote vissen gelost. Er zitten nog wat warme dagen in t verschiet dus ik hoop nog wat sessies te maken deze wk.

EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

Bert J.

''Gister met de temperatuur daling was t meteen alweer een heel stuk minder helaas met enkel wat baarjes van 30 cm, een blankvoorn van 36 cm''

Nou, ook al niet verkeerd! Wat een schitterende vissen!
The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

paul de bruijn


FSCHAMP

Goe bezig Mike!
Prachtige vissen. Met wat voor vliegen heb je gevist als je zo'n variƫteit aan vissen vangt? Nimfen?
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Mike

Hoi Gino,

Ik vis overdag vrijwel altijd met 2 zwarte marabou streamertjes en daar vang ik eigenlijk alles op. Winde, baars, snoekbaars, roofblei, voorn en soms zelfs flinke snoeken. Op een aantal foto's kun je de streamertjes zien liggen.
Als de schemer inzet ga ik vaak echt heel gericht op snoekbaars vissen en dan vis ik meestal moet craft fur clousers maar soms ook met ep streamertjes. Hangt er een beetje vanaf of er veel stroming staat.

EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

Plantje


Fly4Fish

Quote from: Mike on September 14, 2023, 12:56:35en een Snoekbaarsje van 12 cm. Wel wat grote vissen gelost en een snoek die er met de bugger vandoor ging.

Dat vind ik ook altijd een afweging. Gebruik je nu wel of geen stalen onderlijn met de kleinere streamers? Snoek stopt met gemak een kleine streamer in zijn zak.

Mike

Ja,dat is soms wel een dingetje idd. Gelukkig komt het relatief gezien maar weinig voor. Dit jaar nog maar 3 x ofzo maar ik heb in t verleden ook wel eens dagen gehad dat t 5 of 6 x achterelkaar gebeurde.

En een onderlijntje bij het vissen met kleine streamertjes is ook waardeloos.
Ik heb bij t gericht vissen op snoekbaars met clousers en ep-tjes wel geƫxperimenteerd met ultra fine titaniumwire maar dat breekt vrij snel af.
Het wordt altijd zo'n logge bedoeling met ander onderlijntjes dus ik heb dat maar opgegeven.

EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

Fly4Fish

Quote from: Mike on September 29, 2023, 11:17:16En een onderlijntje bij het vissen met kleine streamertjes is ook waardeloos.
Het wordt altijd zo'n logge bedoeling met ander onderlijntjes dus ik heb dat maar opgegeven.

Het probleem is inderdaad wat je zegt: het wordt er niet sierlijker op.
En daarbij lukt het bij sommige kleine streamers niet om een stalen lijntje door het oogje van de haak te halen.

Verrassingen zullen er altijd blijven..... Had laatste nog een 70+ roofblei aan mijn #3 hengel met 14/00 onderlijn op een kleine Red Tag. Ging 6 minuten verbazend goed en had de vis zelfs bijna voor mijn schepnet, maar dan was het een keer schudden met de kop en weg vis. En de volgende keer vis je gericht op grote roofblei met een kleine streamer en dikkere leader en dan bijten ze niet  :D 

FSCHAMP

Mike bedankt voor de info i.v.m. de streamers.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Mike

Quote from: Fly4Fish on September 30, 2023, 10:36:10En de volgende keer vis je gericht op grote roofblei met een kleine streamer en dikkere leader en dan bijten ze niet  :D 

Dat is wel een beetje de issue met grote roofblei. Daar is gewoon echt geen vat op te krijgen.
Als ik 10 x gericht ga vissen op, Snoek, snoekbaars, winde, baars of voorn dan vang ik die ook 9 van de 10 x.
Roofblei heb ik er zat van gevangen maar altijd als bijvangst. Als ik 10 x gericht ga vissen op roofblei vang ik ze 9,5 x gewoon helemaal niet. En er zitten er echt meer dan genoeg. Rare jongens die roofbleien.
EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER