Waadschoenen

Started by Ben Tabak, February 03, 2022, 12:23:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ben Tabak

Hi, iemand ervaring met de Guideline Kaitum waadschoenen?
Dank, Ben

JEVDE

Yup. En geen goede. Zoals wel eens eerder vermeld op dit forum:

Heb een waadjas van guideline en een waadstok; beiden niks mis mee. Kan wel wat zeggen over de service. Ben persoonlijk geen fan van het merk door die 'service'. Ooit waadschoenen van Guideline gekocht in dorp in Noorwegen, als noodoplossing omdat ik mijn normale waadschoenen niet bij me had. Letterlijk 3 dagen gebruikt. Jaar later toen ik ze eens wilde gebruiken, kwamen beide zolen los. Dus feitelijk nog geen 4 dagen gebruikt. Guideline riep slechts: kunnen niks voor je doen, plak er maar zelf lekker nieuwe zolen onder. Geen enkele vorm van begrip, coulance of wat dan ook. Dat is uiteraard maar 1 ervaring, maar voor mij daarom geen Guideline meer.

Daarnaast begreep ik het concept nooit zo goed dat je geld uitgeeft aan waadschoenen die vrijwel nergens echt versleten zijn op het moment dat de viltzolen helemaal op zijn. En dan moet je nieuwe kopen, terwijl die dingen verder nog jaren mee zouden kunnen. En ja dan heb je van die setjes om zelf viltzolen te plakken maar bij mij heeft dat nooit gewerkt. Dus toen geïnvesteerd in Korkers (die toen nog duidelijk minder duur waren dan nu) en nooit meer nieuwe waadschoenen hoeven kopen. Ideaal.

Mike

Geen ervaring met de waadschoenen maar wel met de service en die is precies als Jevde beschrijft.

Ik had een GuideLine Drifter BB gekocht. Hele fijne BB maar ik verloor de rugsteun.
Voor de gene die er geen beeld bij hebben, het is dat onderste ding op de foto. Simpel ding maar lastig zelf te maken.
Ik heb eerst een paar winkliers geprobeerd maar ik werd doorgestuurd naar de Guide Line fabrikant.
Vervolgens netjes een mailtje gestuurd naar de klantenservice met de vraag of ik alsjeblieft zo'n losse rugsteun kan bestellen.
Geen antwoord! Nog 4 mails gestuurd naar maar 0 reactie.
Ik heb toen ergens een slechte review achter gelaten en toen was er ineens wel een hele verontwaardigde reactie waarin ze ipv het bieden van een oplossing, alleen maar kwamen met defensief geleuter dat zij zich niet herkende in mijn verhaal.
Ik heb ze in de mailwisseling die daarop volgde herhaaldelijk gevraagd of ze alsjeblieft (gewoon tegen betaling) zo'n rugsteun kunden regelen maar helaas.
Ik werd van alles beloofd maar ondertussen van t kasje naar de muur gestuurd en de rugsteun is er nooit gekomen  >:(

[attachment id=1 msg=184182]

EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

Ben Tabak

Kleine nuance.....

Heb/had diverse Guideline hengels en 3 x een deeltje gebroken.
Via QFly in no-time (tegen betaling uiteraard maar dat was logisch) nieuwe deeltjes ontvangen.

Grt. Ben

Mike

@Ben dat zijn idd ook de geluiden die ik verder opvang.
Zolang t om hengel deeltjes gaat schijnen ze een goed werkend garantie systeem te hebben.

Zodra het om iets anders gaat dan hun core buisness wordt t blijkbaar een heel ander verhaal.
EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

JEVDE

@Ben Tabak

Mocht je besloten hebben er voor te gaan en nog niet voorzien zijn: ik zag toevallig op MP een setje nieuwe Guideline Kaitum waadschoenen voorbijkomen. In maat 43 (de gemiddelde NL-mannenmaat). Dus wie weet heb je er wat aan.

https://www.marktplaats.nl/v/watersport-en-boten/hengelsport-algemeen/m1793715635-kaitum-waadschoenen-guideline

Ben Tabak

Thanks, maar heb inmiddels de Laxa voor een mooie prijs gekocht  ;)

JEVDE

Mooi! Hoop dat ze goed bevallen