De Ourthe: hoe weet je nu waar je wel of niet mag vissen

Started by cad_user86, July 15, 2021, 11:48:12

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

cad_user86

Hallo mede vissers...
In augustus trekken we met het gezin naar een camping, waar de ourthe achterdoor loopt.
Dus uiteraard moet de vliegenhengel mee. Nu had ik al een visvergunning van het Waals gewest voor dit jaar, maar hoe zit het nu met de plaatselijke verenigingen, hoe kan ik er achter komen waar ik wel of niet mag vissen, al dan niet wadend mag vissen of welke verenigingen ik lid moet zijn om op bepaalde plekken van de ourthe te mogen vissen?

Ik had gehoopt op google een eenvoudige aanduiding d.m.v. een kaart terug te kunnen vinden, maar dit is helaas niet zo.

Iemand de gouden tip zodat ik niet onvoorbereid vertrek?

Bedankt

Mike

Ik zou er met de huidige stand van zaken niet op reken dat je daar nog vis gaat vangen dit jaar.
EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

sarca2

even die ellende van de watersnood buiten beschouwing gelaten:

hier kun je zien of je op gemengd water zit; http://www.maisondelapeche.be/Nl/Waar--_345_3.html
gemengd water; dan is de Waalse kaart in principe genoeg, tenminste als er geen bordjes hangen dat je er niet mag vissen.
op: http://www.parcoursdepeche.be/ kun je het parcours waar je zit en de eventuele verenigingsrechten opzoeken

kom je iets tegen qua vereniging dan weten ze op de camping waarschijnlijk wel of je een vergunning kunt regelen

wild water? dan heb je naast de Waalse kaart sowieso ook nog lidmaatschap rechthebbende vereniging nodig.





::new::

cad_user86

Mja, dit jaar zal het idd niet meer veel zin hebben, maar dan weet ik waar te zoeken naar volgend jaar toe, bedankt

sarca2

andere tip is misschien: Semois rondom Bouillon, dit gedeelte is, wonderlijk genoeg, niet getroffen/in het rood geweest, ook de campings zijn (voor zover ik weet) gespaard gebleven.
::new::

gijsie20

Quote from: cad_user86 on July 15, 2021, 11:48:12
Hallo mede vissers...
In augustus trekken we met het gezin naar een camping, waar de ourthe achterdoor loopt.
Dus uiteraard moet de vliegenhengel mee. Nu had ik al een visvergunning van het Waals gewest voor dit jaar, maar hoe zit het nu met de plaatselijke verenigingen, hoe kan ik er achter komen waar ik wel of niet mag vissen, al dan niet wadend mag vissen of welke verenigingen ik lid moet zijn om op bepaalde plekken van de ourthe te mogen vissen?

Ik had gehoopt op google een eenvoudige aanduiding d.m.v. een kaart terug te kunnen vinden, maar dit is helaas niet zo.

Iemand de gouden tip zodat ik niet onvoorbereid vertrek?



Waar ga je precies heen dan? Wellicht weten forum leden dan toevallig hoe het daar exact zit.

cad_user86

We hebben een camping in de buurt van Barvaux nabij Durbuy vast gelegd, maar ik vermoed dat het aan de camping zelf niet echt goed vissen zal zijn met de zwemmers?
Dus een klein stukje rijden zou niet zo erg zijn als het dan wat mooier vissen is  ;)

Alvast bedankt voor de reacties.

gijsie20

Ha ok, ik zit altijd wat zuidelijker bij Houffalize.
Maar je kan verschillende kanten op. De aisne is volgens mij allemaal verenigingswater. Ik heb in Belgie nog wel een boekje liggen met adressen geloof ik.
De Ourthe is iig vanaf de Dam van Nisramont een heel groot stuk openbaar water stroom opwaarts, ik weet even zo gauw niet tot waar uit mijn hoofd, maar verder dan Jupille dacht ik zo. Ook daar heb je best mooie stukken in ieder geval net voor Maboge. Vangsten zijn wel anders dan op verenigingswater, maar zwemt kopvoorn, baars, barbeel, ook wel forel te vangen, en heb zelf ook wel sneep gevangen op het openbare gedeelte.
Zomer is soms wel zoeken naar mooie poeltjes etc ivm lage waterstand. 


marc

In barvaux zit hengelsport zaak,denk dat je daar alle info kan vragen