Forellen trekken op de Ronde Bleek

Started by Mike, April 28, 2021, 17:48:22

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Mike

Gister ben ik lekker een dagje wezen belly boaten op DRB.
Lekker weg van de drukte en heerlijk rustig de hele dag rond gedobberd  8)

Het was ff zoeken en niet bepaald makkelijk maar uiteindelijk kon ik 17 vissen in t netje krijgen.
Ik had mn GoPro meegenomen en heb wat beelden aan elkaar geplakt.
Helaas stond ie na een update weer op bassis instellingen waardoor de horizon scheef staat en ook de superview modes aan stond.
Toch zijn t, als je daar ff langs kijkt, redelijke beelden geworden.
Wel even de hoogste resolutie kiezen bij je instellingen. 8)

https://youtu.be/aChlX7NPsQM
EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

Nootjez

Mooi, Mike.
Misschien nog interessanter voor iedereen, hoe heb je de code dan uiteindelijk gekraakt? Met welke vliegen?

sarca2

leuk, ik kom er af en toe ook, mooie sterke vissen, altijd wel leuk vangen, 2 per uur, kon er bijna de klok op gelijk zetten, tot nu toe ben ik alleen maar op de kreken wezen vissen, ik zal eens zo'n vlot huren en het meer eens verkennen. op de kreken ving ik ze met een intermediate/zinklijn en standaard zwarte malibu streamertjes, blauwe buzzertjes schijnen ook goed te zijn. de experts daar vissen met een blob vlieg onder een dobbertje, voor mij een net wat te saaie manier van vissen maar goed misschien ga ik dat ook nog eens proberen. ook altijd leuk om met jan te praten over het reilen en zeilen van de plas en zijn avonturen met sommige karpervissers.
::new::

PdH

Bizar, Mike. Was er 1 dag eerder en met pijn en moeite 1 kunnen landen. Dat voor een hele dag ronddobberen.
Allerlei methodes geprobeerd. Droge vlieg werkte nog het beste. Dat leverde aanbeten op.
Wel een mooie plas, maar soms ontzettend taai.
grtn, Peter.

paul de bruijn


Mike

#5
Quote from: Nootjez on April 28, 2021, 18:06:20
Mooi, Mike.
Misschien nog interessanter voor iedereen, hoe heb je de code dan uiteindelijk gekraakt? Met welke vliegen?

Daar kan ik eindeloos over door ratelen ;D
Dat is elke x weer anders. Het is belangrijk dat je de juiste lijnen hebt: float, slow int, fast int, DI3 en DI5) de juiste vliegjes hebt met de juiste haakjes en die op de juiste manier toepast, op de juiste plek van de vijver.
Die manier van strippen, de wind gebruiken voor je presentatie, ga zo maar door..
Er zijn zo eindeloos veel dingen waar je mee kunt varieren en factoren waar je rekening mee moet houden om succesvol op zo'n water te vissen.
Zeker op dagen zoals de afgelopen tijd. De vis aast heel selectief in de oppervlakte en het is idd niet makkelijk maar dat maakt t nu juist zo leuk.

Nu waren t in elk geval kleine crunchertjes en spidertjes maatje 14 en 16 aan een floating line, gevist op de kabbeling van de wind.
Vorige week waten t snake streamers aan een slow int en de wk daarvoor was t weer anders, enz enz.
Een kort antwoord is er echt niet.
EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER