vergunning

Started by paul de bruijn, May 23, 2018, 18:37:18

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

arpad

ik denk dat die bedoelt met volledige vergunning,dat je echt in Duitsland woont dus geen vakantie huisje.een 'gewone'Duitse vergunning is als je op vakantie bent,maar ik kan het ook verkeerd hebben.

wimcobra

Inderdaad, dan vervalt overnachtingsplicht enzo ook.

gijsie20

OK, even gemaild met Gerolstein...alles geregeld...ik ga vrijdag mn vergunning verlengen voor 5 jaar op het stadhuis aldaar.

Iemand die een mogelijkheid (traject) weet om daar direct een dag te vissen zonder overnachting in de buurt, en waar de vergunning te verkrijgen? Heb zelf nog nooit op de Kyll gevist  ;D

Herman

Lissingen, geloof los8.
Vergunning bij de ijzerwarenhandel vlakbij dacht ik...
Als je dat doet wat je altijd al deed, gaat gebeuren wat er altijd gebeurde..

gijsie20

Thanks Herman, en als ik zo las in Stadtkyll bij het Aral tankstation voor de strecke aldaar. Dat is ook maar 20 minuutjes van Gerolstein.
Mochten er nog meer tips zijn..altijd welkom!

Herman

Is ook n leuke strecke bij de Aral
Als je dat doet wat je altijd al deed, gaat gebeuren wat er altijd gebeurde..

maurice

Quote from: Herman on June 26, 2018, 12:13:12
Lissingen, geloof los8.
Vergunning bij de ijzerwarenhandel vlakbij dacht ik...

Als ik me niert vergis kun je daar 4 of 5 verschillende stukken krijgen.
::bbq:: ::proost:: ::proost::

gijsie20

#32
En is die ijzerwarenzaak ook in lissingen? Zit me toch een partij te googlen..Haha maar kan niks vinden.

Ah, vermoed dat je haus & hobby in Gerolstein bedoeld?
http://www.eul-gerolstein.de/index_nl.html dit is de website, verkopen idd vergunningen voor diverse strecke staat er op de site. Maar eens kijken vrijdag.

Herman

Dat is hem! Je kunt de auto bijna laten staan zo kort bij het gemeentehuis.
Als je dat doet wat je altijd al deed, gaat gebeuren wat er altijd gebeurde..

Raymond

Quote from: Herman on June 28, 2018, 13:40:36
Dat is hem! Je kunt de auto bijna laten staan zo kort bij het gemeentehuis.

Die ijzerwarenzaak met die mooie rubberen waadpakken? ;)
::wtf::

Herman

Inderdaad die!
Jaren geleden ging ik met Raymond een paar dagen vissen.
40 km voor Gerolstein wist ik waarom ik zoveel ruimte in de auto had.... waadpak vergeten. Terug naar huis geen optie. Wel n plastic/rubber waadpak daar gehaald.
Als je dat doet wat je altijd al deed, gaat gebeuren wat er altijd gebeurde..

gijsie20

Haha..mooi verhaal 😁 zo kwam ik vorig jaar iemand tegen in de Ardennen die was al zn reeltjes vergeten  ;D dus vissen werd niet wat voor hem.

arpad

in Duitsland hebt je ook een vergunning nodig voor forellenputten,en ik graag een forel lust mag je dan met een toeristenvergunning ook vissen bij een forellenkwekerij?

arpad


maurice

Quote from: arpad on July 01, 2018, 07:17:43
in Duitsland hebt je ook een vergunning nodig voor forellenputten,en ik graag een forel lust mag je dan met een toeristenvergunning ook vissen bij een forellenkwekerij?

In malbergweich werd daar niet om gevraagd.
::bbq:: ::proost:: ::proost::

DocSalmo

Het is nog vroeg want de grenzen gaan pas terug open op 15 juni, maar ik ga mijn vraag toch al stellen...

Iemand een idee waar ik het snelst en makkelijkst mijn Duitse vergunning kan verlengen? Vroeger ging ik hiervoor naar het gemeentehuis in Gerolstein. Mag je daar met de huidige corona-maatregelen zomaar binnenlopen of is dat nu bvb op afspraak? Kan je ergens je Duitse vergunning online aanschaffen als buitenlandse hengelaar?

jo flyfishing

op de site van gerolstein zelf vindt je het antwoord.
Je moet op burgerzaken zijn en die zijn 4/5 terug open gegaan.
Je moet wel een telefonische afspraak maken, dus als het (nog) niet mag zal men je het daar wel vertellen...

https://client.rlpdirekt.de/public/buergerservice/abteilungen/RLP:department:41544/3-buergerdienste/
"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

gijsie20

Misschien idd het handigste om een afspraak te maken. Heb ik een twee jaar geleden ook daar gedaan voor een verlenging van vijf jaar. Zo van te voren alle gegevens doorgegeven en lag alles al klaar toen ik kwam, en stond ik zo weer buiten. ( en kon ik direct een dagje vissen op de Kyll) ;)

DocSalmo

Bedankt mannen!  Dan gaan we dat zo aanpakken.

JEVDE

Om geen overbodig nieuw topic aan te maken, bij dezen even de vraag of er recentelijk nog iets veranderd is in het aanvragen van een fischereischein in Duitsland. Klopt het dat het idd per post niet meer mogelijk is? Als je er fysiek heengaat, moet je dan een afspraak maken? En kun je een vergunning krijgen voor 5 jaar of alleen voor 1 jaar? Een prufung is nog steeds niet nodig? Of is dat alleen als je in het  ebzit bent van een oude, verlopen fischreischein en moet je dus bij aanvraag van een nieuwe wel een prufung doen? Of volstaat zoals voorheen je VNV-pas of visas?

Als iemand weet en wil vertellen hoe dit tegenwoordig in zijn werk gaat, ben ik daar zeer mee geholpen en na mij vast ook weer vele anderen die nog niet in Duitsland zijn geweest om te vissen.

vdKaa

Fouten zijn kansen om iets te leren

JEVDE

Yup, had ik reeds gelezen. Ik was meer op zoek naar persoonlijke ervaring. Om te voorkomen dat ik naar Duitsland rijd en er daar achterkom dat het in de praktijk net iets anders is dan op internet te lezen valt.

p.forel

pas nog geweest  gewoon binnen lopen wachten op je beurt en binnen 10 min weer buiten met je vergunning

JEVDE

Kijk, dat is geruststellende informatie ;-) Dank p.forel!

gijsie20

Of zoals ik zei in een ander topic, je kan van te voren ook even bellen of mailen dat je langs wil komen en leggen ze vast een en ander klaar. Ben je idd zo weer buiten. ( weet namelijk niet of ze bepaalde regels hebben ivm Corona) Hier bij ons in het dorp gaat alles op afspraak tegenwoordig..vandaar.