Keuzes

Started by Troutbuster, April 07, 2014, 17:55:54

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Troutbuster

Broeders

Het is in deze periode voor ons vliegvissers niet echt gemakkelijk kiezen!!

Allerlei vissoorten zijn omstreeks deze lente periode goed te vangen en daarnaast zijn er een aantal soorten die "acte de Presence" geven, waarop we een lange tijd hebben moeten wachten.

Nu is het natuurlijk zo dat een aantal van ons, (pensionada's, en (helaas) werkelozen) alle tijd van de wereld hebben, echter de "werkende klasse moet keuzes maken als je, net zoals ik, alleen of zondag op straks de avonden kan gaan vissen

Winde, brasem en ruisvoorn komt "los" , op forellenwater in NL gaat het voortvarend nu het lekker weer is en de water temperatuur nog niet echt hoog te noemen is, de Geep, Zeebaars, Makreel is er of is in aantocht, dus de zoute spullen kunnen ook weer uit het vet, de (buitenlandse) beken lonken weer, zeker met de momentele zachte voorjaars omstandigheden is het al vroeg goed toeven op Kyll, Ahr, Prum, Nims, Ourthe, Ambleve, Wenne, Lenne Rur, etc etc
Oostvoorne is momenteel weer hot, zeker nu de droge vlieg torenhoog favoriet is en op zicht vissen de meest spannende tijd van het jaar op het OVM opleverd!
Voor de wedstrijdvissers onder ons is het al helemaal moeilijk kiezen want ook de matches zijn weer van start gegaan en tsja,.... die vallen nou eenmaal in het (vrije) weekend!

Plannen is een gemeen goed echter hoe plan je je vistripjes met weinig beschikbare vistijd???

Juist uiterst secuur, maar de wetenschap dat alle plannen meestal ter plaatse worden bijgesteld dan wel omgegooid maakt het weer niet echt gemakkelijk!!

Mijn vraag is, "wat zijn jullie  plannen dit seizoen" en, "Hoe plan je ze naar je eigen tevredenheid en "vangdrang" ??

Laat maar horen broeders, ik weet het, het zijn luxe problemen maar toch.... ;)

Gr

Jan
"Petri Heil"


A{b}r{a}xa{s}

Vorige week woensdag voor de eerste keer sinds maanden weer eens gevist....kortom...niet een beetje, maar héél veel tijdgebrek....*zucht*
Toch lekker buiten geweest, flink gezwiept en zelfs nog 2 mooie voorns weten te vangen, dat maakte weer veel goed.

MarcelN

Mijn plannen....mijn zoontje(10) eens wat grote Bows laten vangen op het OVM, daarom ben ik steeds aan het 'scouten' daar, en ik 'keur' ;) het als 'easy' voor hem, dat wordt genieten!

Hilco de Visser

als kleine zelfstandige klusser is de crisis wat vissen betreft mijn vriend...........

dus weinig geld maar veel vis  ::goodjob::

HappyFisherman

Quote from: A{b}r{a}xa{s} on April 07, 2014, 18:18:00
Toch lekker buiten geweest, flink gezwiept en zelfs nog 2 mooie voorns weten te vangen, dat maakte weer veel goed.

Met een Red Tag zeker ;)
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Ruud109

Ik vind de voorn de afgelopen twee weken maar moeilijk te vinden, ging in de koudere wintermaanden toch makkelijker! Mischien door het relatief grote temperatuurverschil overdag en snachts?

Plantje

Mijn plan was vooral om vaker en meer te gaan vissen, maar daar is helaas nog weinig van terecht gekomen!

iamveenstra

binnenkort gaan het snoeken weer wat meer beginnen. Ben inmiddels ook weer aan de studie dus overdag vissen wordt lastig. Zal neerkomen op zaterdag en in de avonden. Totdat het snoeken weer begint nog even een paar keer in de avond vissen op de ijssel en hopen dat ik er wat vang. Daarnaast ook nog in de vijvers van Zwolle zuid wat zwiepen op voorn. We gaan wel zien wat er nog uitgehaald kan worden.
greetzz
Eer was was was, was was is...

Rena

Ben gemiddeld 3 á 4 keer in de week te vinden aan de waterkant in het visseizoen.
Waar dat is afhankelijk van wat ik moet doen op mijn werk en privé, maar hoofdzakelijk de rivieren in Hedmark en Sør-Trøndelag.

TL Peter