Le club des Pêcheurs Ardennais Wiltz

Started by sarca2, June 05, 2025, 20:12:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

sarca2

Ik zit er aan te denken om lid te gaan worden bij: Le club des Pêcheurs Ardennais Wiltz
https://www.fishing.lu/le-club-de-peche/

Niet bepaald een goedkope grap maar gezien de tamelijk beroerde situatie qua forelbestanden in België misschien wel de beste optie om lol te houden in het vliegvissen op forel dat nog enigszins dicht bij huis is.

Maar ik vraag me dan natuurlijk wel af: hoe is het gesteld met de bestanden op hun parcours? Het gaat me dan niet om dat stuk bij camping Bissen of dat stuk van Dirbach tot camping du Nord maar om de andere trajecten die zij beheren.

Dus ik vroeg me af of er hier misschien iemand is die daar iets van weet. Ben je of ken je een lid van deze vereniging? en hoe bevalt het vliegvissen daar?

En mocht je lid zijn dan ben ik ook benieuwd naar een Email adres, het lijkt er op dat het in contact komen via hun website niet functioneert.

::new::

gijsie20

Hi Sarca,

Zelf geen ervaring op de Wiltz, ik rij vaak in de regio tussen Benonchamps (Belgie) en Wiltz in Luxemburg voor wat boodschappen als ik Belgie verblijf en vind het altijd een prachtig stukje rivier daar ook.
Ze vragen wel een behoorlijke prijs voor een jaarvergunning zo te zien zeg! Dan mag je er wel wat van verwachten zou je denken.
Ik kwam op de website van de gemeente Wiltz de volgende gegevens tegen, wellicht dat je er iets aan hebt:
E-mail: paw@fishing.lu 

groeten Gijs

sarca2

Hoi, bedankt. Ben ondertussen al lid geworden van PAW en er al 6 x wezen vissen. Prijzig inderdaad maar omdat ik een stacaravan op ongeveer 95 kilometer er vandaan heb, kan ik er best vaak gaan vissen. Uur en een kwartier rijden. Ben de trajecten nog aan het verkennen maar al wel op een stuk van ongeveer een kilometer gestuit dat heel veel grote bruine forel bevat. Dat stuk is erg mooi en heel veel beter bezet dan de gedeeltes waarvoor dagkaarten worden uitgegeven. Voordeel is ook dat er geen gesloten tijd is voor vliegvissen. En het water heeft vrij constante lage temperatuur en redelijk debiet omdat het net onder de stuwmeren ligt. Ik denk dat me dit de kortere (week) tripjes naar oorden verder weg bespaart. Vandaag geblankt vanwege heftige regen en onverwachte relatief koude dag, de andere keren steeds in de dubbele cijfers. Dus uiteindelijk wel tevreden met mijn keuze.
::new::