Welkom Flyweight

Started by Vliegvissers.nl Team, March 26, 2014, 22:45:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Vliegvissers.nl Team

Hallo Flyweight welkom op Vliegvissers.nl !
Veel plezier hier toegewenst.  :D

Lees voor alle zekerheid alsjeblieft dit topic door zodat je op de hoogte bent van de 'netiquette' die we hier hanteren.

We zouden het ook zeer op prijs stellen wanneer je jezelf hier voorstelt (of minstens een aantal informatieve velden in je profiel zou willen invullen)


Flyweight

Hallo vliegvis fanaten,

Mijn naam is Rick, 19 jaar en al een aantal jaar met tussenpozen verslingerd aan het vliegvissen. Zoals velen op jonge leeftijd begonnen met vissen en al gauw het vliegvissen gevonden door indirecte invloed van mijn opa. Ik heb hem nooit gekend maar hij liet wel een zolder vol mooie vliegvisspullen voor me na! Beginnen met de hobby kon niet makkelijker. Mijn opa is altijd fanatiek lid geweest van de NNVV en was vroeger regelmatig op de Baggelhuizerplas te vinden.

Het vliegvissen stond op een laag pitje (te veel andere hobby's) totdat ik afgelopen zomer in Luxemburg op vakantie was. Tijdens een kanotocht op de Sauer heb ik er flink van gebaald dat de vliegvishengel thuis gebleven was. Ik heb nog nooit op een rivier gevist en dat was hét moment geweest.

Afgelopen weken al weer druk aan het binden geweest en alle technieken wat aan het opvijzelen. Ik wist me nog te herinneren dat ik rond 2009 lid was van 'vliegvisforum.nl' echter kwam ik erachter dat dit forum niet meer bestaat. Gelukkig vond ik al gauw dit mooie forum! Na een week wat als gast te hebben meegelezen besloten me aan te melden. Altijd geweldig zo'n forum waar gelijkgestoorden elkaar opzoeken ;)

Tot zover een kleine introductie! Ik dacht dit bericht eerst in een anders sub-forum te plaatsen maar hier lijkt het me toch het beste passen.


Tight lines!




Arie de Vries

Hoi Rick, van harte welkom hier.
Groet, Arie

Gerrit72

#3
Rick, mooi voorstel verhaal! En uiteraard  ::welkom::

Bijzonder dat je opa fanatiek vliegvisser was en mooi dat jij zijn spullen hebt. 'Vintage' vissen vind ik geweldig en als de spullen ook nog eens van een dierbare geweest zijn, lijkt me dat helemaal bijzonder. Komt daar dat mooie 'Flyweight reeltje' ook vandaan?

Veel plezier op dit forum!
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Beertje

Welkom op het forum Rick. Misschien komen we elkaar een keer tegen.
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

edjuhhh

Bûter, brea en griene tsiis, wa't dat net sizze kin is gjin oprjochte Fries

maurice

::bbq:: ::proost:: ::proost::

merijn1982

Tight lines!!

Flyweight

Quote from: Gerrit72 on March 27, 2014, 10:26:23
Rick, mooi voorstel verhaal! En uiteraard  ::welkom::

Bijzonder dat je opa fanatiek vliegvisser was en mooi dat jij zijn spullen hebt. 'Vintage' vissen vind ik geweldig en als de spullen ook nog eens van een dierbare geweest zijn, lijkt me dat helemaal bijzonder. Komt daar dat mooie 'Flyweight reeltje' ook vandaan?

Veel plezier op dit forum!

Hoi Gerrit,

Ik heb inderdaad een aantal mooie vintage reels over mogen nemen. Toen ik begon met vliegvissen heb ik regelmatig met die geweldige Hardy The Flyweight gevist totdat ik erachter kwam wat die reels tegenwoordig nog opbrengen haha ;) Hij heeft nu een mooi plekje in de vitrine gekregen.

Groeten Rick

Gerrit72


Kan ik me voorstellen, maar af en toe er 'zondags' mee vissen kan ook geen kwaad toch (zolang je hem niet over de stenen sleept  ;). Ga morgen een aantal vintage Hardy hengels bekijken, kijk er nu al met spanning naar uit. De vraagprijs is erg laag en ze zouden in goede staat zijn. Als dat zo is, neem ik ze allemaal  :) ben dol op oude spulletjes, maar zeker ook om er echt mee te vissen. Lekker 'nostalgische' beleving van het vissen.
The only difference between men and boys is the price of their toys.