Welkom mike-v

Started by Vliegvissers.nl Team, January 13, 2014, 17:10:29

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Vliegvissers.nl Team

Hallo mike-v welkom op Vliegvissers.nl !
Veel plezier hier toegewenst.  :D

Lees voor alle zekerheid alsjeblieft dit topic door zodat je op de hoogte bent van de 'netiquette' die we hier hanteren.

We zouden het ook zeer op prijs stellen wanneer je jezelf hier voorstelt (of minstens een aantal informatieve velden in je profiel zou willen invullen)


mike-v

Hoi allemaal

Zal me even netjes voorstellen

Ik ben Michael
Ben 33 jaar
En verslaafd snoekvisser
Sommige die op andere fora zitten kennen mij of hebben mij wel eens voorbij zien vliegen

Tevens ben een coördinator voor de roofvisafdeling van een HSV

Ik hoop hier veel te leren en te zien wat aangaande het vliegvissen op snoek

Met vriendelijke visgroet
Michael

HappyFisherman

Welkom en veel plezier op het forum.
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Sieger

Welkom Michael...veel lees en post plezier hier...


Sieger

Jan Damman

Welkom Mike  ::welkom::
Mvrgr   Jan.

A bad day fishin' beats a good day workin'.

Troutbuster

 ::welkom:: ::welkom:: ::welkom::

Gr

Jan
"Petri Heil"


Beertje

Welkom mike, je zegt dat je komt om wat te leren, maar misschien kunnen wij ook wat van jou leren. ::goodjob::
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

Troutbuster

Amen!
Want.....

Wie weet alles????

Ik niet!!!

Gr

Jan
"Petri Heil"


Team

NUNC  AUT  NUNQUAM

Arie de Vries

Moi Mike van harte welkom hier
Groet, Arie

Nol78


FSCHAMP

Mike van harte welkom
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

mike-v

Zo zo wat een warm welkom zeg

Bedankt allemaal

Ik gaat eens haarfijn alles proberen te lezen
Voor ik een aankoop wil gaan doen
Heb al vele hengels en soorten aas gedaan
En tot heden is Jerkbaiten en Dropshotten de favoriet
Echter ik ben iemand die graag nieuwe dingen leert en toepast in eigen omgeving
Hou best van variatie (elke dag dezelfde maaltijd gaat ook vervelen ;) )

Anyways
Gezien mijn extreem kleine beurs ben ik dus genoodzaakt 2e hands te gaan
Maar dan is kennis opdoen vooraf een must natuurlijk

En wie weet waar ik jullie mee kan helpen
Je weet het maar nooit ;)

Fish on!!!

Gerrit72



Mike,

::welkom::

Er is voor een zacht prijsje genoeg moois te koop.
Zelf vis ik alleen ' budget' (en met veel plezier).
In het verleden zijn op dit forum al vele goedkope, maar fijne setjes gepost.
Mocht je weten welk hengeltype (# en lengte) je wilt hebben, dan zijn er vast forumleden die wat opties kunnen geven. 7# bij 9 foot is in mijn ogen een redelijke allround vliegvishengel voor snoek, maar misschien wil je wel met halve kippen smijten of met wat meer lengte aan de slag. Ik ben benieuwd wat je plannen zijn  :) . In ieder geval veel plezier en succes!
The only difference between men and boys is the price of their toys.

mike-v

#14
Tsja,

Wat zijn mijn plannen???

Streamers zoals tandem streamers van ongeveer 18 a 23cm (geloof dat jullie dit halve kippen noemen)
Heb wel wat gelezen ondertussen over aftma en lengtes
Toch is me een hoop nog niet duidelijk
Maar de zoekfunctie helpt me aardig op weg

Zoals ik nu van plan ben gaat het om stilstaand water zoals poldersloten en kleine plasjes

Zelf woon in ik omgeving rotterdam
En heb hier genoeg viswater zoals bergse bossen en bergse plassen rivier de rotte en rottemeren

Mijn vereniging (ja dat is Groot-Rotterdam) heeft een eigen vliegvisafdeling maar ik zou ik niet zijn als ik niet een eigenwijze roofvisser zou zijn hahahaha
Dus wil graag veel zelf ondervinden ervaren leren en aanpassen

Gezien ik zeer weinig centen heb ben ik dus genoodzaakt out of the box te denken

Mijn meeste roofvisspullen heb ik dan ook gekregen geruild of goedkoop weten aan te schaffen
Ik ben mijn vriendenkring hier erg dankbaar om en zal dit ook nooit vergeten
Maar bloed kruipt waar het niet kruipen kan
En toen ik 6 jaar was heb ik wat vliegvislessen gehad
Ik weet het is erg lang geleden maar om 1 of andere reden kan ik nooit me ogen wegwenden bij vliegvissers
Dus waarom kijken als je het zelf kan gaan toepassen ;)

Tenminste dat is het doel :P

Maar zoals ik zei ik ga geen onnodige vele topics aanmaken als er google en de zoekfuncties zijn

Ben er wel achter dat ik waarschijnlijk richting een #8 danwel #9 (lijngewicht tussen 230-250 gram heb ik begrepen???) zal moeten gaan zitten gezien de grote streamers
Lijn soort heb ik nog echt geen idee van maar dat leer ik mezelf wel snel genoeg aan

Als ik rationeel nadenk dan is het gezien de wateren (max 1,5 a 2m diep) Drijvend of een langzaam intermediate
Ik houd toch wel in algemeen (dropshot jerkbait karper spinhengel whatever) van een behoorlijk strakke poook (snelle aktie)
Of dit met vliegvissen ook is geen idee maar daar kom ik snel genoeg achter na vele reacties en ervaringen lezen

Ik gaat ook eens kijken bij onze collegas van de VNV wat die voor mij kunnen betekenen aangezien er een aantal bij de "blijberg" zitten en dus bijna op me stoep wonen

Sorry voor de lap tekst

Er word gevraagt om uitleg dus vandaar ;)

Grtz
Mike

Gerrit72


Dat zijn behoorlijke plannen! Uitvinden wat je wil, werkt het beste door uitproberen en testen.
Wat dat betreft zou ik toch eens aanschuiven bij een bijeenkomst van de vliegvisafdeling van je eigen vereniging. Je kan dan verschillende hengeltjes proberen en ervaren wat je het prettigst vind vissen (zodat je een beter overwogen 1e aankoop van een hengel kunt doen).

Zelf veel uitvogelen kan ook, maar waarschijnlijk gaat dat met wat meer tegenslag (en evt miskopen).

Groeten en succes!

Gerrit
The only difference between men and boys is the price of their toys.

mike-v

Gerrit,

Die kans is indd groot aanwezig
Daarom lees ik mij ook eerst helemaal in
Zodat ik daar niet met lege handen aankom
Dan heb ik het geluk natuurlijk van de vereniging
Maar goed ik ben eigenwijs en had dus vandaag al bijna een Hengel in me handen gehad hahahaha
Ware het niet een #5/6 en dus niet gedaan
Reeltje was een opknapper (defecte slip) maar goed ik als engineer denk dan .... ach dat lukt me wel
Maar zowaar een keer wijs geweest en gewoon nee gezegd
Eerst maar eens kijken wat ik echt wil

Dat hoop ik via hier en elders te ontdekken

Beter eerst lezen, leren dan domweg proberen toch

Bedankt voor je reactie