Welkom hslagter

Started by Vliegvissers.nl Team, July 20, 2013, 22:09:51

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Vliegvissers.nl Team

Hallo hslagter welkom op Vliegvissers.nl !
Veel plezier hier toegewenst.  :D

Lees voor alle zekerheid alsjeblieft dit topic door zodat je op de hoogte bent van de 'netiquette' die we hier hanteren.

We zouden het ook zeer op prijs stellen wanneer je jezelf hier voorstelt (of minstens een aantal informatieve velden in je profiel zou willen invullen)


hslagter

Bedankt voor het welkom. Al zou het misschien een automatische mail zijn, wat ik kan begrijpen, komt het heel gastvrij over. De sportvisserij heeft altijd een speciaal plekje gehad. In mijn jeugd heb ik tot m'n 18e intensief gevist. Vaste hengel, werphengel, bootvissen, zeevissen maar ook moddersloot en parkvissen. Na die tijd heb ik de hengeluitrusting bewaard met het voornemen om het weer op te pakken. Dit werd 2 jaar geleden gedaan. Alleen was het wel 38 jaar later. Mijn vrouw en ik hebben onze banen opgezegd om uit het jachtige leven te stappen en zijn in de beroepsvaart gegaan. Een speciale tak, namelijk de spitsenvaart. Wij varen met een 39 meter door Nederland, Belgie en Frankrijk tot aan de Middellandse zee. Dicht bij het water en tot rust komend kwam de sportvisserij weer in beeld.
Vliegvissen kende ik wel en ooit zou ik eens . . . totdat ik een vliegvisser bij de sluis van Helmond zag staan en een praatje mee gemaakt. ik besloot om te gaan vliegvissen.
Ik heb het internet afgestruind op zoek naar meer informatie en kwam bij dit forum terecht. De positie toon in het forum bleef ik hangen en besloot mij aan te melden. Een vlieghengel heb ik dus nog niet en ben op zoek. Waarschijnlijk ga ik naar een sportzaak om daar eenvoudig en low budget te beginnen. Op marktplaats e.d. kopen is aantrekkelijk maar dan moet je wel verstand van zaken hebben en dat ontbreekt bij mij.
Ik zal het forum nog niet kunnen overspoelen met zinvolle berichten maar sta natuurlijk open voor de adviezen van ervaren vliegvissers in dit forum.

Hans Slagter

Plantje

De mail is weliswaar volgens een standaard template van me, maar ik stuur hem handmatig naar ieder nieuw forum lid! En mochten mensen zich al voorgesteld hebben of iets dergelijks dan betrek ik dat vaak ook in de welkomstmail. Dus: welkom!

Als je nog geen hengel hebt ben je hier ook aan het juiste adres! Op eigen houtje op marktplaats rondsnuffelen is wat lastig zonder goede kennis van zaken. Hier op het forum hebben we ook een eigen marktplaats waar je voor leuke prijzen vaak wel wat interessants kunt vinden. Daarnaast kun je hier ook altijd wel advies krijgen. Maar dan moet je wel aangeven wat je wil! (Soort water, soort vissen enz enz) Tenslotte kun je natuurlijk prima terecht bij de diverse sponsors die dit forum (en daarmee de (beginnende) vliegvissers) ondersteunen.

Knap hoor om zo je baan op te zeggen en de rust op te zoeken! Ik heb daar altijd respect voor. We kunnen het allemaal, maar bijna niemand doet het echt!

Gerrit72


Hans  ::welkom::

Een mooi voorstelverhaal  ::goodjob::

En ook helemaal goed dat jullie voor jezelf en de rust hebben gekozen!
Zelf denk ik daar ook wel eens over...maar... kinderen, die moeten eten en
naar school moeten, carrière etc  ::blozen:: De tijd is er nog niet rijp voor.

Luxe, zo'n leven op het water! Dan moet je eigenlijk idd een hengel (liefst meerdere)
aan boord hebben. Je zal ongetwijfeld bij afmeerplaatsen vissen zien.
Niets is dan mooier dan met je vlieghengel de juiste vlieg (of streamer) in die richting te
zwiepen en een mooie vis vangen! Als je weet welke vissen je veel tegenkomt (en zou
willen vangen), dan zou je bij VIS en Vlieg kunnen kijken. Je krijgt dan een idee waarmee
je de vis kan belagen (en vaak ook wat voor hengel dar het beste bijpast).
Vragen kun je altijd plaatsen. Er is kennis genoeg op dit forum.
The only difference between men and boys is the price of their toys.