Motivatie even zoek ......

Started by Hilco, June 19, 2012, 23:12:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

A{b}r{a}xa{s}

Hilco, dan moet je toch nog een poging doen met de 'maggot fly' ! :)

Rossie69

Wilco kan je vast wel helpen,die maakt mooie maden.

ik maak ze met hoar ;)


Sieger

Gewoon zelf maken... Sawyers killer bug..... Super eenvoudig, maar een super vanger.....


Sieger

Wilco

Quote from: Rossie69 on June 20, 2012, 18:44:13
Wilco kan je vast wel helpen,die maakt mooie maden.

ik maak ze met hoar ;)


UUUUUUhm wie wat waar  ??????
Ik maak diverse maden. De verzwaarde met looddraad en in die zelfde serie de casters of de maden van furryfoam. Roept u maar. Ik zal vanavond de foto's upbeamen( Mark calling Orsen..kom in Orsen...nanoenanoe.. dat zegt de meeste mensen niks ha ha ha ha )


NickMSD

alles dat ik op een vliegvishengel heb gevangen is een forel,
ook moeilijk om door te blijven gaan.

aalbrecht

Quote from: vliegvisgek on June 20, 2012, 16:51:29
maakt hier niet uit als maar klein is mt 16 0f kleiner werkt maar vang ook veel voorn op kleine witte buzzer :D
hier een klijn zwart vliegje op haakje 18 en laeder  van 10 honderste
vliegvissen is een passie

Sieger

Quote from: Wilco on June 20, 2012, 19:18:20

UUUUUUhm wie wat waar  ??????
( Mark calling Orsen..kom in Orsen...nanoenanoe.. dat zegt de meeste mensen niks ha ha ha ha )

Jazeker wel.... (het is trouwens 'Mork'.....).... Mr. R.W. In de hoofdrol.... Heerlijk.....


Sieger

Hilco

al die ouwe kerels weten waar het over gaat ( de rikkie en slingertje generatie)

Wilco

Quote from: Hilco on June 20, 2012, 22:29:05
al die ouwe kerels weten waar het over gaat ( de rikkie en slingertje generatie)
Als je ons aanwijst als oude mannen wijzen er altijd 3 vingers naar jezelf dus oude man welkom

Hilco

yep ik ben van 1961 dus Nanoo nanoo  Mindy  :-*

Gert

Ik ben van nog een paar jaar eerder, en dus van de generatie "Aima konna kiel joe, Tex Tucker".

En dat heeft dan toch nog wel wat met onze hobby te maken, want dat komt uit de poppenserie Vier Veren Waterval (Four Feather Falls). En van die veren maken wij dus onze vliegen.

Okay, wat ver gezocht, maar hoop toch weer wat motivatie terug te brengen bij je, Hilco!

Groet,
Gert

Rossie69

jee heb je daar een blaaspop voor nodig nu dan Hilco.

je hebt Crissis,of niet soms ;)

nana catch  Robin Williams ofzo heet die gozert,keek ik ook al..

en uh chantal kan ook wel een beetje zingen hoar.

harlin

Quote from: harlin on June 20, 2012, 00:36:10
6 avonden + 1 middag = 3 visjes
otw 1 vis per 10 uur.

Hoop dat het morgen beter gaat, laatste competitieavond,
kan ik na die tijd weer vrij vissen,  ;)
is vrij goed gegaan, eindelijk na een week weer wat vis aan de vlieg.
krap 2 uurtjes vissen: 29 stuks onthaakt.  ;D
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

Gerrit72


29 stuks!, Harlin wel ;D super man ::)!
The only difference between men and boys is the price of their toys.

harlin

ben over mijn dipje heen,  ;)
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

jur606

mijn dip is nog wat erger geworden (nieuwe hhengel knakkederknak) 5 delig geworden :(

A{b}r{a}xa{s}

hoe krijg je dat nou voor elkaar ?

valt me trouwens op dat vliegenhengels best vaak 'de geest geven' als ik de berichten op het forum zo in de gaten hou.... ?¿

Hilco


Hilco

Maar kan het niet zo zijn dan bepaalde periodes gewoon niet geschikt zijn voor vlieg vissen?

Met dit zonige weer kan je de vinnen tellen op de vis dus je ziet precies hun gedrag;  Ze "ruiken" en fractie van een seconde aan de vlieg en zwemmen dan verder.
(Alleen de baarzen vliegen als gekken op de vlieg, maar ook op een wartel .)

Met een made "ruiken" ze ook een fractie, om daarna om te  keren terug en de made op te eten ......... BAM hangen.




Hilco

Quote from: A{b}r{a}xa{s} on June 21, 2012, 07:53:01
hoe krijg je dat nou voor elkaar ?

valt me trouwens op dat vliegenhengels best vaak 'de geest geven' als ik de berichten op het forum zo in de gaten hou.... ?¿

Aangezien het toch om de presentatie gaat en niet zo zeer om het comfort neem ik gewoon geen hengels meer onder de #5 . Wil ik dan toch heel delicaat vissen dan hang ik me #3 reel er onder.
Is best wat zwaarder werpen denk ik , maar de hengel kan dan tenmiste tegen een stootje.

Voorlopig beperk ik me even tot de rovende vissen. die hebben altijd honger  :P.
Witvis moet maar even genoegen nemen met de made onder de dobber. wie weet binnenkort weer.

A{b}r{a}xa{s}

Als je kijkt naar het gewichtsverschil tussen die lijnen, ga je nog spierballen kweken van het extra zwiepen :) : link

Hilco

Quote from: A{b}r{a}xa{s} on June 24, 2012, 17:26:56
Als je kijkt naar het gewichtsverschil tussen die lijnen, ga je nog spierballen kweken van het extra zwiepen :) : link

Dat moet dan maar ,  juist door mijn spierballen voelt een 3# als een plastic rietje, als ik er naar kijk breekt ie al  :P.

en anders ga ik gewoon niet lichter als een #5 reel en spoel ik de #3 reel gewoon vol met nylon voor de dobbervisserij .

Hilco

doel je dan op de stek keuze? of tijdstip?  of weersomstandigheden?