Is er nog gevist vandaag?

Started by Willem, November 30, 2013, 22:09:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Plantje

Quote from: iamveenstra on June 02, 2014, 14:46:17
Ik ga er vanuit dat de meeste mensen hier op het forum de vis best hoog hebben en dus ook echt proberen om juist met de vissen om te gaan.
Dat is een veilige aanname.

iamveenstra

misschien is het meer een wens dan een aanname.
Dat zou heel goed kunnen. Neemt niet weg dat ik het goed vind dat mensen een onthaakmat gebruiken, Maar ikzelf denk dat als je aan een graskant vist je de vis heel goed neer kunt leggen zonder hem te beschadigen.
Eer was was was, was was is...

Plantje

Valt wel mee met dat wens versus aanname. Zijn hier wel vaker discussies over viswelzijn (geweest). De algemene mening is nog altijd: als je ECHT goed voor de vis wil zijn stop je met vissen. En alles daar buiten zijn er hier volgens mij maar weinig mensen die maar wat doen met de vissen. Volgens mij geldt dat voor erg veel sportvissers tegenwoordig en vliegvissers in het bijzonder.

Plantje

Ik denk persoonlijk niet dat er hier sprake is van ernstig de les lezen. Zo bedoel ik het in ieder geval niet. Ik wilde enkel een tip geven.

sjoerd

#654
Dan ook maar even een tip van een fanatieke karpervisser. Laat de vis gewoon op het immers NATTE schepnet liggen.
Geen gedoe met een mat of met droog gras! :) :) :) :) :) :)
Enne een goed karpernet is nooit te groot, daar kwam ik vanmiddag ook weer achter, een dikke 25 ponder paste er gelukkig lekker in!

Sjoerd

merijn1982

Jammer weer... je deelt je vangsten omdat er veel forumleden zijn die dit waarderen. Vind het zelf ook leuk om te doen. Alleen jet draait soms weer op dit soort dingen uit. Waarom??
Tight lines!!

MarcelN

Ach je wilt niet weten wat een gezeik ik soms krijg met lui die een foto bekritiseren in mijn tuin op de kant, daar liggen tegels ja, met afgeronde kiezeltjes en nat net eronder, maar nu heb ik een 2mm dikke rubber mat ernaast voor het geval....
Die zeiklui hebben waarschijnlijk nooit vissen zien paaien en hoe ze daarna er uitzien, met de snoeken langs de kant zie je de schubben in het rond dwarrelen, rare lui....waarschijnlijk van die trendvolgers met hele volle karretjes en electronische rommel en dito bootjes. :-X
ondertussen de kant achterlatend met kilo's blikjes, zakjes chips, bier en condooms natuurlijk, want zonder chickie wordt er niet gefist uhh gevist ;D

merijn1982

Tight lines!!

wouter veuger


sjoerd

Quote from: merijn1982 on June 02, 2014, 20:34:39
Jammer weer... je deelt je vangsten omdat er veel forumleden zijn die dit waarderen. Vind het zelf ook leuk om te doen. Alleen jet draait soms weer op dit soort dingen uit. Waarom??

Hee Merijn, kop op man,
Je hebt mooie vissen gevangen en daar is toch niks mis mee. Dat er mensen zijn die een opmerking maken over de vis in het gras?  So what, Ik ga er maar van uit dat de meesten  dat met de beste bedoelingen schrijven. Ik denk maar zo, dat houdt ons allemaal weer scherp om goed om te gaan met de vis.
Gewoon lekker doorgaan met de karpers want dat blijft een mooie visserij. ::goodjob::

gr Sjoerd

MarcelN

Kan iemand of zo'n 'groene' milieu terrorist, mij nu eens uitleggen wat er mis is met een vis in een nat net in het gras wat dan ook nat is geworden!?
Er zijn zelfs graskarpers tegenwoordig! Maar ff serieus, zijn die vissen tegenwoordig veranderd ofzo, de helaas wijlen nestor van het vissen 'JS' gebruikte ook nooit matjes of natte luiers voor de vissen, en die ging er echt wel netjes mee om.
Maar misschien ben ik wat gefrustreerd hoor, werk de hele week bij vriend Geert in de straat aan een mooie karperplas, waar ook zo'n malloot zit te vissen uhh snurken, huh hoor ik wat piepen, oefff effe opstaan gaaapppp ::)

merijn1982

Hoi Sjoerd. Ik ga ook lekker door hoor!! Vind het alleen zo jammer dat sommige mensen zo moeilijk moeten doen. Een iemand oppert dat een mat beter zou zijn en vervolgens word er gelijk een ding van gemaakt. Is niet voor het eerst dat ik dat hier lees. Van die zuurpruimerij. Waarschijnlijk door mensen die zelf te weinig tijd hebben om te vissen en dan hier maar met een ander zijn plezier aan de haal gaan. Is gewoon jammer!! Zonde van dit forum!
Tight lines!!

edjuhhh

Bûter, brea en griene tsiis, wa't dat net sizze kin is gjin oprjochte Fries

Gerrit59

Merijn:

Als je voor jezelf ervan overtuigd bent dat je de vis goed behandeld (en zo ken ik je): Gewoon doorgaan!

Gerrit

Flyweight

#664
Quote from: merijn1982 on June 02, 2014, 07:32:46
Heb een mat. Alleen vergeet m nog wel eens. Vliegvisspullen liggen binnen. Mat in de schuur. Dus bepakt en wel de deur uit en als je bij het water komt.. vergeten. Zit nog niet in me patroon aangezien alle andere keren met vliegvissen hij niet mee gaat. Maar ga me het wel aanwennen al vind ik gras ook geen slechte ondergrond.

borstvinnetje heb je gelijk in! Niet gezien.. even snel fotootje gemaakt en weer terug in het water:-)


He verdorie, het was absoluut niet mijn intentie een hele discussie te veroorzaken (wat helaas wel de tendens is op veel fora tegenwoordig). Ik vind je reactie (quote) juist ook heel erg goed en sportief!

Ik heb mijn bericht juist op zo'n manier geschreven dat er geen verwijten of kritiek in zat, want dat had ik ook absoluut niet. Aan de foto's te zien ga je al netjes genoeg met de vis om. Het was gewoon meer bedoeld als een tip, van de ene visfanaat naar de andere. Wij vissers en vooral wij vliegvissers willen altijd wat het beste is voor de natuur en onze vis. En ik vind het zelf prettig om wanneer de vissen (meestal karpers) een aardig formaat en gewicht aan gaan nemen deze zo makkelijk mogelijk te kunnen verplaatsen op de kant, juist ook voor mijzelf.

Hoop dat de kous hiermee af is, kom maar door met meer mooie foto's!



Plantje

Ik denk dat we je opmerking ook met de knipoog moeten nemen die je er al bij zette...

merijn1982

Flyweigt. Het gaat ook niet zozeer om jou bericht. Alleen het er op inhaken van anderen erna.. dit topic heet is er nog gevist vandaag. Dus een topic voor de vangsten en verslagen ervan. Staat nu weer een pagina vol discussie tussen.
kan er niet een topic worden geopend met als naam het afzeik topic of ik weet het altijd beter topic?

Op facebook werd ik ook aangesproken op mijn foto's. Waarom geen mat. Had zelfde antwoord gegeven als hier en kreeg een bericht over stress van de vis en de man in kwestoe had geleerd altijd zijn vis in het water te onthaken. Maar wel zelf met een forel op de foto staan. In de handen gehouden op bijna borsthoogte. Wat als deze vis sparteld en valt?? Maar wel mij corrigeren op een vis op het gras....
Tight lines!!

Plantje

Merijn, dit topic is nu al zo'n 28 pagina's lang; je zult zien dat het op nog meer plaatsen wat off topic gaat. Het komt meestal wel weer terug on topic. Een afzeik topic gaat er natuurlijk niet komen :)

Gelieve de discussies op Facebook niet hier naartoe te trekken; dat is het nadeel van Facebook...daar heb je niet zulke beheerders zoals hier.

Gewoon lekker vangst foto's blijven posten en verslagen blijven maken. En laat de discussies er omheen maar een beetje van je af glijden. Ik zou willen dat ik een foto van die karper achter ons huis had kunnen maken! In het water, op het gras of waar dan ook. Maar jij hebt je karper wel gevangen en ik niet!

Roel


merijn1982

Dank je roel!!

Je hebt wel gelijk plantje. Moet het maar ene oor in en andere oor uit laten gaan. Vind het gewoon jammer. Dit soort dingen maakt dat mensen steeds minder zullen delen hier. Ik merk aan mezelf al dat ik vaak wel dingen op facebook zet maar hier niet meer, door het toch geregeld negatieve hier..
laten we het leuk houden!!
Tight lines!!

Roel

Ik had nog een uurtje om te vissen en ik wilde nu iets anders proberen dan ruisvoorn. Dus op naar een water waar baars zou moeten zitten. Daar aangekomen stond het gras helaas toch al erg hoog. Zo goed en kwaad als het ging toch aan de slag gegaan.
Eerst een kleine streamer eraan. Gelijk de eerste worp kwam er al eentje achteraan! Helaas besloot hij op het laatste moment van een aanval af te zien. Daarna liet hij zich ook niet meer verleiden...
Op een andere stek waren de omstandigheden hetzelfde. Twee verschillende vliegen geprobeerd, maar geen actie. Dan eens die kleine visjes met maraboustaartjes proberen die in een set van Marktplaats zaten. En warempel, vlak voor de kant werd een klein baarsje wild en spoot onder een lelieblad vandaan achter het aasje aan. Mijn eerste baars op de vliegenhengel is een feit! (Jammer dat het niet op een eigengebonden vlieg was, maar dat gaat ook nog wel lukken).


merijn1982

Mooie vangst roel. Zijn mooie rovertjes die baarzen. Mega nieuwsgierig maar niet altijd makkelijk te vangen!! Soms is het feest en kan het elke worp raak zijn. Soms is het werken voor een visje. Is iig een prachtige vis en op formaat en aan licht materiaal een goede vechter!

En die baars aan je eigen vlieg komt wel. Maar dan gelijk een knoepert:-)
Tight lines!!

merijn1982

Vanavond nog even achter de karper aan geweest ( met onthaakmat:-) ) en een aantal goede aanbeten gehad. Een bleef hangen maar helaas schoot deze na een felle dril van tien minuten net voor het net los... ook dat is vissen! Volgende keer beter!!
Tight lines!!

Gerrit72


Jammer Merijn (maar je was ook wel heel verwend de laatste tijd   ;))

Roel, mooi man! Baars rules!
The only difference between men and boys is the price of their toys.

hilly-billy

#674
vandaag was het eindelijk zover 3 voorns gevangen op een droge, een teken voor mij dat het de goede kant opgaat. de aanhouder wint en dat dan ook op een redtag (zelf gebonden) maakt de dag wel weer goed. ;D ;D