Is er nog gevist vandaag?

Started by Willem, November 30, 2013, 22:09:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Gert

Ja, als in het water onthaken je makkelijk afgaat - waarom dan moeilijker doen.
Vanochtend bij Vis TV had Ed Stoop een vette dreg door z'n duim heen - MET weerhaak!
Nou vind ik die 2 sowieso niet echt een voorbeeld voor het weidelijk vissen, maar ik kijk toch weer elke week als het ff kan. ;D

Groet,
Gert

Gerrit59

Prima Marcel!

Ik had me niet ongerust gemaakt over je materiaal. Ik ben uiteraard ook zuinig op mijn vingers en heb in het begin ook erg geaarzeld om het toe te passen. Ik kijk altijd eerst goed waar de haak zit.
Alleen - en dat is een stuk nieuwsgierigheid - in het water onthaken is dat niet wat lastig als de streamer wat verder in de bek zit? Ik heb het idee dat een snoek in het water zich veel meer verzet, waardoor onthaken ook lastig is.

MarcelN

Ik ga me er eens aan wagen merijn, die dikke lag er inderdaad wel erg uitnodigend voor toch....boga valt mee hoor, als je maar snel op de knop drukt voor het draaien, anders hebben de voorntjes een ontsnap kans/gat erbij :-X
ik weet niet wat voor sperders ze tegenwoordig hebben, maar deze heeft vlakke stangetjes afgerond en is slap als wat, weinig nut, geen scherpe kantjes ofzo.
Maar inderdaad die greep is al 1000x uitgelegd en schijnbaar heel simpel, gewoon doorzetten dus ::) maar zolang het in het water al lukt.....ik gebruik maar 1 weerhaakloze haak, dus is er zo uit,
kan mij het nou schelen als er wel eens 1 in de staart hapt...ik zie hier dubbele haken en weerhaken voorbij komen brrrr.
Overigens heb ik er opzettelijk niet in geknipt in de film, wilde de reacties wel eens weten ::goodjob::

wouter veuger

#128
Ach iedereen doet het op z'n eigen manier,1 2 of 3 haken voor mijn part.,ik begrijp alleen  niet als je goede onthaaktangen hebt dat je ze niet gebruikt?
In de kieuwgreep blijven ze ook veel rustiger als in dat veels te kleine netje ;)

Wel mooie vissen!

MarcelN

#129
Nee die snoeken zijn veels te groot joh, normaal zijn ze er ook zo uit hoor, dan ben ik iets sneller en overtuigender in het handelen, volgende is/zijn in het water ;)
@wouter, ik heb van die enorm lange spro tangen, ik word er gek van, meeste zitten voorin en met de vingers eruit.
Ik moet wel zeggen dat ik erg heb lopen klooien hier hoor, de haak zat links en ik keek rechts, hup omkiepen dat beest en eruit, in het water was dat allang gebeurt. Camera werkt ook niet mee he, zachtjes aandoen....
Maar ga maar eens mee vissen op mijn manier, normaal heb ik geen net'je' bij mij ;)

Gerrit59

Marcel,

Je fimpje was mooi en die twee prachtige snoeken helemaal.....
Met mijn reactie wilde ik je verder helpen. Ik ben niet bang uitgevallen, maar ook ik heb ontzag voor die tandjes van die overigens voor mij mooiste Nederlandse sportvis!

wouter veuger

Ah beetje pesten moet kunnen( ben je zelf ook niet vies van ;))

Kan jij wel tegen ::agree::

Hilco de Visser

Ik blijf er van overtuigd dat een lipgripper terwijl de snoek nog in het water ligt geen kwaad kan .

Maar ik ben wel aan het oefenen met de kieuwgreep.

Zowel MarcelN als ik werken met de handen en een klein irritant wondje zorgt ervoor dat we veel last ondervinden. 

Verder weet ik zeker dat iedereen keurig kan vertellen hoe het hoort maar dat het in de praktijk altijd gekloot is met snoeken onthaken. 

Ik blijf de lipgripper voorzichtig toepassen en wie weet krijg ik de kiewgreep eens onder de knie.

Trouwens  misschien is het wijs om te stoppen met foto's maken van gevangen snoeken in mooie poses, nergens voor nodig als alleen pronken............
gewoon snel onthaken en weer loslaten

Dus van mij geen snoekfoto's meer , dan moet men mij maar op mijn woord geloven  ::goodjob:: ::goodjob::

MarcelN

Mee eens Hilco, die foto's gaan nergens over, soms lijken ze wel 2 meter! alleen die hand is ook 3x zo groot eronder ;D
Een filmpje vind ik wel leuk qua omgeving en beleving, moeilijk in elkaar draaien op het overdreven toe is niet mijn ding, gewoon zo als het is.

wouter veuger

Ach ja,ik maak of  geen foto of eentje op de grond,maar als er toevallig iemand voorbij komt vind ik het ook wel leuk om een man/vis foto te maken,niet perse om te pronken,maar meer voor mijzelf.

ik maak altijd een fotoboekje aan het eind van het jaar van mijn visserij,niet alleen met vis,maar ook met landschaps foto's en een ijsvogeltje bijvoorbeeld.

MarcelN

ijsvogels zijn cool 8) elke winter hier in de tuin, ik hou het ijs ook altijd open met pompen e.d voorntjes voeren en zij maar vissen vanaf een tak.

merijn1982

Marcel, hoop dat je begrijpt dat ik het niet als commentaar bedoelde. Maar gewoon als tip! Vind het een leuk filmpje en vooral lekker doorgaan. En die greep komt vast goed;-)
Tight lines!!

Gerrit59

Toch hoop ik dat mensen hun foto's en fimpjes blijven plaatsen. Ik vind het een aanvulling op de verhalen op het forum.
Blijf daar wat mij betreft mee doorgaan!
En ik ga er nog altijd van uit dat we allemaal maar 1 bedoeling hebben: de snoek onbeschadigd terug zetten!

merijn1982

Mee eens. Gewoon blijven doen. Doe ik ook! Is ook leuk om te lezen en zien allemaal!!
Tight lines!!

Gert

Ik zie ze liever hier. Anders moet ik nog een site in de gaten houden >:(

wouter veuger

ik vind het altijd wel leuk om een verslagje met een paar fotos te plaatsen als ik lekker gevist heb hoor,en nog leuker om een verslagje/fotos van anderen te lezen en te bekijken,altijd mooi om te zien hoe anderen hun visserij beleven en vorm geven.

ik snap niet zo goed waarom daar iedere keer over gezeikt wordt,je hoeft toch niet te kijken als je het niks vind :P

FSCHAMP

 ::agree::

Als je het niets vindt, dan lees je deze topic toch niet of je speelt de filmpjes niet af.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Gerrit59

Precies Wouter,

Dat is ook de reden waarom ik deze site al jaren volg. En dat is een mix van verhalen en foto's/filmpjes. Daarom volg ik de site van bijvoorbeeld Erik de Noorman ook al jaren.  Net als deze site, is de site van Erik (voor starters) erg leerzaam omdat er laagdrempelig en afwisselend leuke en simpele bindpatronen en verhalen met foto's op staan. Ik heb er in ieder geval veel aan (gehad).
Ik kan me ook voorstellen dat sommigen van ons die foto's en films niet hoeven. Mar dat is zoveel hoofden, zoveel zinnen.......

merijn1982

Ik vind het ook altijd leuk!  En als je het niks vind misschien niet kijken/volgen. Er zijn bepaalde posts die ik niet interresant vind of me ding zijn. Die lees ik dan ook niet. Het is een keuze:-)
Tight lines!!

Gerrit72


Als mensen de neiging krijgen om te gaan 'zeiken',
dan is het de hoogste tijd dat ze gaan vissen.

Ik snap überhaupt niet hoe je zo'n mooie hobby
negatief kan benaderen.
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Hilco de Visser

ik moet met dat koude weer altijd meer zeiken dan anders............dat zal de reden zijn  ;)


Linxis

Snap niet dat iedereen aan het zeuren is ivm het scheppen met een schepnet.
Wel is het schepnet niet echt geschikt voor snoek. T is een beetje aan de kleine kant. Ook klapt hij in bij het scheppen, niet echt fijn voor je denk ik.
tevens is een schepnet met rubbere mazen handiger.

vanuit de boot bebruik ik al jaren een boagrip.
als je de vis ondersteund tijdens het tillen is er weinig aan de hand.

mooie snoekjes trouwens

Heintje Davids

Is zo'n discussie waar men het toch niet met elkaar eens wordt. De ene gebruikt een net, de 2e een boga grip, de 3e de kieuwgreep en iedereen weet daarbij de voors en tegens te vermelden. Hetzelfde geldt wat mij betreft voor het maken van foto's en filmpjes. De ene vindt het prachtig en de ander vindt het niets.

Voor mezelf hou ik altijd aan dat ik een vis binnen 30 seconden weer in het water wil hebben, foto of geen foto. Maak sowieso weinig visfoto's omdat ik meestal alleen vis (geen vrienden  :)) en dat geklooi met een statief en zelfontspanner daar heb ik persoonlijk niets mee. Ook omdat ik te vaak een hoop gehannes zie bij het maken van foto's.

Doordat ik een website beheer kan ik er niet altijd onderuit en wordt er af en toe snel een plaat geschoten. Maar mijn voorkeur gaat veel meer uit naar de verhalen rond het vissen waarbij ik juist de verhalen, waar er juist weinig tot niets gevangen wordt, een stuk leuker en spannender vind dan de verhalen met de gigantische successtory's, die ik met regelmaat lees. Deze zijn dan vrijwel altijd voorzien van een foto's met grijnzende mannen die bij voorkeur recht in de camera kijken zodat zij de blikvanger op de foto zijn, in plaats van de vangst. Ieder het zijne en er is blijkbaar een markt voor. Mijn ding is het niet maar als iemand het leuk vindt moet ie het vooral doen. Zolang men een beetje netjes met de vangst omgaat vind ik het allemaal prima.

Gert

Zoals (bijna) altijd ben ik het met Heintje eens. Mooie genuanceerde uiteenzetting.
Ik geloof er dan ook nix van dat ie geen vrienden heeft ;D

Maar sowieso wil ik voor thuis wel eens een foto hebben van een mooie vangst, dus die kan ik dan net zo goed ook hier neerzetten.
Groet,
Gert

MarcelN

Foto's maak ik ook zelden en opmeten doet me niets, kan prima schatten, maar het is met zo'n gopro natuurlijk heel makkelijk alles vastleggen zonder dat je tijd verliest.
Dat netje is inderdaad 'ruk' al hebben meerdere deze ::) die beesten zijn gewoon te groot en de mazen ook vind ik, maar nogmaals, voortaan blijven ze in het water zoals het hoort!
Eigenlijk maak ik die filmpjes voor een vismaat, die vindt dat leuk voor z'n blog, maar als het aan mij ligt komen ze niet meer boven water.
Deze week probeer ik het voorbeeld even te maken, zwemmen er hier genoeg :P zal gelijk even testen met een dunne werkhandschoen, daarna gaan we 'bloot' ;)