verhalen

Started by paul de bruijn, July 23, 2023, 12:55:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

paul de bruijn

Beste vliegvissers,het valt mij op dat het erg stil is op de site.Kan zijn dat er een hoop mensen op vakantie zijn natuurlijk.Ik vroeg me af of het een idee is om op dit forum een apart topic te creëren met leuke,aparte en misschien wel hilarische verhalen,een beetje een lollig stukje leesvoer.Ik denk dat iedereen wel eens een vismaat heeft zien zwemmen,een hengel zien breken o.i.d.
Dan is er misschien nog een andere vraag van mijn  kant.Zoals ik eerder al meldde is helaas mijn vaste vismaat in april onverwacht overleden.Ik ben met hem een keer of 35 op Funen geweest en weet daar goed de weg(zou bijna zeggen vangstgarantie)Al de kennis die er is over Funen is goed aanwezig,mede dankzij hem.Ik zou erg graag daar blijven vissen,maar alleen is zeker qua kosten net te gek.Het kan wel,maar met een medevisser toch leuker.Dus als iemand denkt,ik wil eens op Funen vissen met bijna vangstgarantie op zeeforel,of iemand die alleen ook net niet gezellig vind.
Mocht er interesse zijn dan hoor ik dat graag,ook als je vragen hebt over Funen.Het zou zonde zijn de kennis niet te gebruiken.Dit zelfde geldt voor Canada,ben daar een paar keer geweest.BC en Vancouver Island,dus als je wat wilt weten over vissen op Little River,de Adams,Adams Lake,Shuswap lake,Upper Thomson bij Chase.Maar ook Salmon Point op Vancouver Island,Conuma river.
Ik vind het verlies van mijn vismaat verschrikkelijk,en het is niet zo dat ik een vervanger zoek,dat is onmogelijk,maar alle kennis,zeker over Funen is groot.En het is zonde om daar niks meer mee te gaan doen.Uiteraard ga ik terug naar Funen,al zal dat denk ik dit jaar niks meer worden.
Ik hoop dat men verder kan blijven genieten van de hobby,en dat we maar mooie vangsten hebben met mooie herinneringen

Menno_siemensma

Ben voor beide plekken ook al enigszins bekend wat stekken betreft maar nog te weinig om ook goed te kunnen zeggen wanneer dat ook zo is, wat natuurlijk belangrijker is dan de stek zelf. Ook Canada ken ik de rivieren rondom vancouver en omgeving van Adams river al wat na 2 x daar te hebben gevist, voorzover dat mogelijk is met die altijd veranderende rivierbedding en monding :)
Dit jaar helaas ook geen optie voor mij, al staat er al een trip naar dk gepland, maar dan via de visclub van ons.
Wellicht komend jaar eens kijken wat mogelijk is, niet als vervanging van uiteraard maar als voortzetting van een traditie.
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.

EB86

Funen, volgens mij hebben we daar al eens contact over gehad en heel misschien elkaar vluchtig ontmoet op een sterk maar dat weet ik niet meer zeker.

Ik zou dolgraag een keer naar Ruben terug werken alleen zit ik nu met 2 kleine kids en kan helaas niet zomaar een week ertussen uit piepen. Wellicht binnen een jaar of 3.

Vind het nog steeds afschuwelijk om te lezen en kan me niet voorstellen hoe het voor je is.

paul de bruijn

Inderdaad Menno,was een traditie om twee keer per jaar naar Funen te gaan.De eerlijkheid biedt me te zeggen dat september de betere maand is.Aan de andere kant,het is nog niet voorgekomen dat we niks vingen,zeker september vaak gemiddelde van 30 a 50 per week.Maar goed,we hebben enorm veel water verkend met zijn tweeën,en het zou zonde zijn die kennis niet meer te gebruiken,al zal twee keer per jaar niet zo gauw meer gebeuren denk ik.Maar voel het wel als verplichting om toch naar Funen terug te gaan,zoveel van mijn maat opgestoken daar.En de kennis betreft de stekken is vangstgarantie voor zeeforel.Niet om te pochen,maar omdat we al die jaren ontzettend veel plekken bekeken hebben en bevist.En we waren ook zeker niet fly only,de bombetta kan enorm effectief zijn op Funen. En EB86,meen me inderdaad te herinneren dat we elkaar s zijn tegengekomen,maar weet niet exact meer hoe of wat.Maar het gemis is sterk inderdaad,je moet maar iemand treffen waar het zo mee klikt, zo veel kunt vissen,reizen en ondertussen nog over van alles kan ouwehoeren.En veel vangen.

henkverhaar

Wellicht een idee om eea op te schrijven? Met verhalen en randzaken erbij, kun he een kkein boekwerkje maken. Of wellicht een boekwerk? Zelf verspreiden of wellicht (laten) uitgeven 😉

paul de bruijn

Quote from: henkverhaar on July 29, 2023, 17:11:07Wellicht een idee om eea op te schrijven? Met verhalen en randzaken erbij, kun he een kkein boekwerkje maken. Of wellicht een boekwerk? Zelf verspreiden of wellicht (laten) uitgeven 😉
Wie weet Henk,in de nabije toekomst een klein boekje met handige tips en stekinfo.Of op dit forum wat info deel tzt.Maar zolang ik nog naar Funen kan en nog wat stekken wil ontdekken ga ik eerst thuis misschien is wat opschrijven.