Meelworm contra Maisvlieg????

Started by Team, April 23, 2013, 19:28:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Team

Hiet een afbeelding van mijn meelwormen, moet je je afvragen , kan dit wel

[attachment deleted by admin]
NUNC  AUT  NUNQUAM

Beertje

Ik vind van wel.jij noemt het een meelworm,maar het zou ook door kunnen gaan voor de een of andere nimf.dus natuurlijk levend voedsel voor een vis.
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

Gerrit72



Ook ik vind van wel (zelfde motivatie als Beertje) ze zien er smakelijk uit Ton!
The only difference between men and boys is the price of their toys.

hendri

Wat is nou de vraag dan? Wat bedoel je met kan dit wel, en de titel meelworm contra maïsvlieg?

Team

Ik wide gewoon de discussie over de maisvlieg levendig houden, of het wel of niet vliegvissen is,
Zonder dat we elkaar in de haren vliegen, daarom smeet ik nog maar een voorbeeld in de ring, maar  een meelworm is wel iets anders dan een maiskorrel/vlieg.
En zoals ik al zei ,de maiskorrel vind ik leuk, ga hem vast proberen
NUNC  AUT  NUNQUAM

weerwolf

er is maar 1 ding belangrijk:


Het plezier in het vliegvissen! Keurt iemand jouw manier van vissen af dan zeg dat meer over de persoon die dat doet! gebrek aan respect.


Een ieder beleeft het vliegvissen op zijn eigen manier, doen we het zoals het "hoort" dan vissen we allemaal met droog en gebruiken geen beetverklikkers en....en.... en... maak het maar zelf af
Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

hendri


catchem

Natuurlijk kan het. Het is zooi gebonden op een haakje dus kan je er mee vliegvissen. Ik ben er van mening dat een vis alleen maar onderscheid maakt tussen eetbaar en niet eetbaar.

Plantje

Blijft volgens mij gewoon vliegvissen, want de gemiddelde vis zal er iets anders in zien dan een meelworm. En je biedt het aan met een vliegenhengel. Nee, volgens mij gewoon vliegvissen.

De rest is allemaal al gezegd volgens mij.

Willem


BV

Posted by: catchem
« on: Today at 13:49:08 » Insert Quote  .... Ik ben er van mening dat een vis alleen maar onderscheid maakt tussen eetbaar en niet eetbaar...
Unquote

Hier ben ik het niet mee eens.
Ik denk dat een groot deel van snoek en echte optrekkende zalmen op hun rivier en forel op forelvijvers die gevangen wordt  niet bijten als in eten , maar eerder bijten zoals een agressieve hond bijt..
En op een slappe dag een vis toch laten bijten in je "vlieg" door hem te triggeren/treiteren is "verdomd goed vliegvissen" in mijn ogen.

Voorts heb ik broodvliegen in mijn vliegendoos zitten  en zit voor mij de eindgrens net voor   "aas met geur en smaak".

Plantje

Volgens mij hebben we daar in ieder geval allemaal wel een grens liggen!

catchem

Quote from: BV on April 25, 2013, 00:05:29
Posted by: catchem
« on: Today at 13:49:08 » Insert Quote  .... Ik ben er van mening dat een vis alleen maar onderscheid maakt tussen eetbaar en niet eetbaar...
Unquote

Hier ben ik het niet mee eens.
Ik denk dat een groot deel van snoek en echte optrekkende zalmen op hun rivier en forel op forelvijvers die gevangen wordt  niet bijten als in eten , maar eerder bijten zoals een agressieve hond bijt..
En op een slappe dag een vis toch laten bijten in je "vlieg" door hem te triggeren/treiteren is "verdomd goed vliegvissen" in mijn ogen.

Voorts heb ik broodvliegen in mijn vliegendoos zitten  en zit voor mij de eindgrens net voor   "aas met geur en smaak".

Je hebt gelijk, zeker roofvissen kunnen bijten uit agressie of territorium drift. Nu ik er over nadenk kan het ook best zijn dat ik nieuwsgierige vissen heb gevangen die de vlieg even in de bek namen om te voelen wat het precies is.