Ronde Bleek 2 okt WORDT 23 oktober!!!

Started by HappyFisherman, September 01, 2011, 08:40:31

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Linked Events

goldfish

dan is het bij jou enkelt nog scheppen ;D

goldfish

mag wel uit kijken met al die bling bling piercings

willywam

ken je beter op de karper gaan vissen die zuigen alles naar binnen ;),geloof dat er nog plaats zat is bij jan ,
er is er zelfs eentje van 30 pond gevangen vorige week.
slurfie in het water met een korstje brood eraan (als het water niet te koud is)
sukses verzekert.

Wilco

Ik hoor het wel de mensen met de meeste kennis snappen het niet en degene met het meeste verstand reagert niet maar toch heren bedankt voor deze natte dromen en slaap lekker :( :( :( :( :(

goldfish

ik wou het verklappen maar nu hou ik me doos dicht puzzels ze

Rossie69

Wilco was je niet mee dan ?

::vinger::

Wilco

Quote from: Rossie69 on October 25, 2011, 22:17:47
Wilco was je niet mee dan ?

::vinger::

Nee Henk,
Vond twee weekenden achter elkaar een beetje veel van het goede. daarvoor heb ik mij vermaakt in kampen aan de burgwal. Baars, snoekbaars, schele pos, winde, roofblei, blei en natuurlijk blankvorentjes in een sessie dat vind ik niet verkeerd.

BV

Wilco,
ik begrijp je frustratie, ook ik heb al ooit met gigantische vragen rond de vangstverschillen bij Jan Kursten gestaan.

En Jan had daar een voor mij heel overtuigende en wetenschappelijk aangetoonde uitleg voor ;
nl dat de lellijkste boeren de grootste patatten hadden.... ;D

weerwolf

Quote from: BV on October 25, 2011, 23:05:32
Wilco,
ik begrijp je frustratie, ook ik heb al ooit met gigantische vragen rond de vangstverschillen bij Jan Kursten gestaan.

En Jan had daar een voor mij heel overtuigende en wetenschappelijk aangetoonde uitleg voor ;
nl dat de lellijkste boeren de grootste patatten hadden.... ;D


AMEN
Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

christianvt

 :o  :o  wat een vette bak ;D Mooooooooi!!

HappyFisherman

Quote from: Evert on October 26, 2011, 11:41:11
Ik zou toch is een EP streamer van 10 cm proberen.

"Once in a blue moon" ff naspelen!
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Wilco

Quote from: Evert on October 26, 2011, 11:41:11
Wilco, heb je wel genoeg backing op je 00 reeltje. ;D



Ik zou toch is een EP streamer van 10 cm proberen.

Oeps ben bang van niet dan maar wat harder varen met de BB  ;D ;D ;D goed voor mijn conditie

Jan Damman

Quote from: BV on October 24, 2011, 08:41:21
Ja Bram,

Dat heb je goed geregeld, Was fijn, maar voor mij te kort owv familiale verplichtingen.
Volgend jaar weer !   

Voor wie er nog eens heen wil , het loont om net bij het eerste licht aan het water te staan, waar Willy Wam en mezelf  dan ook de vruchten van plukten.   En toen viel het voor mij volledig stil.

PS. Jan (Daman)  heb jij het nog goed gehad?

gr

Bart


Hoi Bart,

Excuses voor de laate reactie, ben even een weekje er tussenuit geweest zonder internet.
Ben helaas op 0 blijven steken wel twee lossers gehad, volgende keer beter!

Bram een beetje laat maar nogmaals bedankt voor de organisatie het was een heerlijke dag op het water en het was leuk om eens mede forumleden te ontmoeten.

Gr Jan.
Mvrgr   Jan.

A bad day fishin' beats a good day workin'.

Wilco

ik ga een klein verslagje schrijven maar als voorproefje kan ik wel zeggen dat we lekker hebben gevangen. Roelof had er een paar meer dan mij. Mijn teller bleef op 4 staan waarvan 3 aan een blob en 1 op een wit streamertje. De lengte van de vis was tussen de 30 en de 50 niet groot maar wel beresterk zelfs op een #8 hengel. Het goede gidsen werk was mede de reden van onze vangsten.

Sieger

Klinkt goed Wilco.... Laat maar komen... ;)


Sieger

Gert

Quote from: Sieger on October 24, 2011, 22:42:22
Heb ook nog een paar foto's maar nog geen tijd gehad ze op de pc te zetten... probeer het morgen ff te doen...

Ja, laat maar komen ;)
Of heb ik wat gemist?

Groet,
Gert

Sieger

#241
Quote from: Gert on November 01, 2011, 00:24:20
Ja, laat maar komen ;)
Of heb ik wat gemist?

Groet,
Gert

Nee niet gemist Gert... Tijd, zin en vergeten... mag doorhalen wat niet van toepassing is... Ben nu een weekje op Ameland.... Zal morgen ff kijken of ik ze op de laptop heb staan.... (nu op iPad...)... Mea Culpa... ;)


Aanvulling: Staan nog op mijn kaartje... gaat nu ff niet.... Xjuus-me..  ::)


Sieger

Wilco

De gidsendag op de Ronde Bleek

Zondagmorgen om 6.15 zijn we vertrokken richting Brabant. Mooi weer en bijna geen kip op de weg kwamen we mooi op tijd aan en jemig wat een hoop belgen daar bij elkaar. Grappig taaltje  ;D ;D ;D en dan met de gehele familie naar de forellenput incl. de chiwawawawa's als lopende dubbing  >:( >:( herriemakers.
Na het welkoms woord van Jan kon je de keuze maken tussen de visserij met buzzers of zinklijnen met streamers of boby's. Wij kozen voor de buzzzzzzr visserij. Ik heb niks met namen maar volgens mij heette onze gids Vincent. Hij heeft ons uitgelegd de leaderopbouw en vooral de lengte  pffffff 2,5 keer de hengellengte is in het begin beroerd vissen. Tijdens zijn uitleg liet hij ook zien hoe subtiel de aanbeten zijn met de deze vorm van visserij. Ik vond het wel erg passief...zou bijna weer gaan roken 8) 8) maar we waren niet voor niks zo vroeg uit ons nest gekomen. Na de uitleg die 30 a 45 min in beslag nam de practijk. Als je deze visserij niet gewend bent ben je lang bezig met de opbouw van je leader. De keuze die ik had gemaakt qua buzzers was wel goed volgens Vincent. In het verleden heb ik wel eens vaker met buzzers gevist en dan net zo binnenvissen als een nimf....helemaal fout. Ff een kort rukje naar je toe en weer wachten. Dat wachten is niet goed voor je vertrouwen en dus wisselen. De buzzer vervangen voor een witte blob met een rood staartje. Daar had ik meer vertrouwen in en binnen 5 minuten de eerste aanbeet. Heel subtiel maar het was een aanbeet. Na 5 tellen schoot mijn beetverklikker weg maar dat had ik niet gezien. Was ff afgeleid door een vlot dat voorbij kwam. De eerste is binnen denk je dan. Ja dan begint het feest pas. De meeste mensen weten dat ik vooral met licht materiaal vis maar voor deze dag een TFO Ticrx #8 geregeld. Een echte rag pook en dat heb je ook wel nodig.
Niet heel groot maar wel een prettig gevecht. Deze was rond de 50 cm.

De twee volgende waren beduidend kleiner en hadden ook veel minder in de melk te brokkelen op een #8. Die waren meer voor de #6 geweest maar die had ik aan de kant liggen.

In de aanloop naar deze dag kreeg ik van een aantal mensen goede en waardevolle tips. Bram  bracht mij op het idee om in de gedachte van Blue Moon eens met muisjes te gaan vissen. Zo gezegd zo snel gemaakt. Geeft wel een grote bende maar de stofzuiger is niet voor niks uitgevonden. Ik was zeer te spreken over het resultaat. De eerts waren vooral doofstom, geen oren en ogen. De laatste kan al wat zien  ;D ;D


Omdat ik het vissen met buzzers, blob's en vooral een heule lange leader een beetje zat was heb ik de zinklijn in stelling gebracht met aande tippet een witte booby's. Die manier van vissen is tenminste wat actiever en bij het aanwerpen van een mooi exemplaar kreeg ik een volger die net niet nieuwschierig genoeg was. Zijn buurmannetje wel die knalde er lekker op. Klein en hondsbrutaal ;D ;D  maar dat was nummer 4.
Het begon al wat minder licht te worden en er kwam steeds meer actie aan de opp. dus ik dacht nu is het tijd om mijn muis in stelling te brengen maar niks nog geen volger. Wel een hele grote dikke boeggolf aan gegooid maar de golf wou vooral niet achter mijn muis aankomen. Ik had toch zo gehoopt dat ik de verwensing van Bram waar kon maken en wel dat ik een hartverzakking zou krijgen wanneer mijn muisje gepakt zou worden.
Na deze dag op de Ronde Bleek ben ik een ervaring rijker en een illusie armer. Een tweede keer kan wel eens heel lang op zich laten wachten.

Roelof had meer suc6 qua aantallen. Voor hem bleef de teller op 7 steken. Volgens mij was hij de lange leader al na een paar visjes zat. Ik heb hem 2 kleintjes zien vangen op de buzzermethode. Van de eeerste heb ik een poging gedaan een film te maken van grote afstand hoor je mij hijgend aankomen peddelen. Door de grootte van de put ben je zo een eind uit elkaar. Tot 2 keer toe pakte Roelof zijn visje op dat moment dat hij zijn streamer uit het water omhoog trok vanuit de diepte. Misschien wat sneller binnenstrippen   ;) ;). De 7e vis ging op een zelfde manier. De lijn binnendraaien op de reel en ja hoor daar was nr 7. Niet echt spectaculair maar wel sterk.
Op het laatste deel van de middag zag ik een grote forel die dicht tegen de meter was leek het wel, diverse keren springen. Ik had dus niet gezien dat er iemand op de steiger stond met een kromme hengel ;D ;D ;D. Na 15 min kwam deze 81 cm metende forel pas aan de kant. De beste man had een groot deel van zijn backing van zijn reel zien vliegen. En dan moet je die lijn ook weer binnen zien te krijgen... maar dat is hem gelukt.

HappyFisherman

Mooi stukkie :) Iedereen klooien met BB of vlot en die kerel pakt gewoon van de steiger zo'n kneiter HAHA!
Vliegvissen is bevlogen vissen...

peter

Goh Man Wilco wat kan jij lullen ,maar wel een heeeel lekker stukkie,
Ik heb hetzelfde qua 2de keer erheen gaan ,vond het wel kicken daar maar niet voor de tijd dat je er mee bezig bent.
Zoveel vis als daar zou zitten pakt jer relatief weinig.
Springen kunnen ze goed die vissies .
Peter

2012 
platwaffels. 6.

2011
Platwaffels. 3.

2010
Platwaffels. 10. pr 81cm

Sieger

Mooi verslag Wilco en lekker gevangen... (jullie wel...  ;) ), maar het blijft een eind knorren... Denk dat het voor mij ook wel ff duurt voor ik er weer te vinden ben...  ::)


Sieger

weerwolf

Net wat Wilco zegt een ervaring rijker en een illusie armer

Mooie plas, mooie vis maar volgende keer rij ik naar Baggelhuizen, net zo leuk, veel dichterbij.




hier kan je de grote jongen zien  die gevangen werd, spectaculair gezicht wel een meter of 40 lijn eruit.............schitterend.

http://vliegvissen.startpagina.nl/prikbord/14755189/de-ronde-bleek-gidsdag#msg-14755189


Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

harlin

Quote from: peter on November 01, 2011, 21:44:30
Goh Man Wilco wat kan jij lullen ,
??? Wat is dat nu weer voor lulkoek,
het is gewoon een gezellige verteller. ;D

Quote from: weerwolf on November 01, 2011, 23:05:41
hier kan je de grote jongen zien  die gevangen werd, spectaculair gezicht wel een meter of 40 lijn eruit.............schitterend.
Heb even gekeken, beste bak zeg.
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

peter

Harry was zeer positief bedoeld hoor ,en Wilco post zoiets niet veel vandaar
Peter

2012 
platwaffels. 6.

2011
Platwaffels. 3.

2010
Platwaffels. 10. pr 81cm

HappyFisherman

Ik hoorde trouwens dat ze van plan zijn om ook op DRB ook Whipers uit te zetten net zoals ze in Reutum zitten!!!
Vooral om de forellen in de zomermaanden wat te kunnen ontzien. Ik ben benieuwd hoe groot die beesten eigenlijk kunnen worden op zulk groot water!
Vliegvissen is bevlogen vissen...