Binder voornvliegen gevraagd!

Started by Bastiaan cappendijk, March 09, 2012, 11:24:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Bastiaan cappendijk

Beste Forumers,

Ik ben Bastiaan Cappendijk, 18 jaar oud en van nature een Karpervisser.
De laatste tijd zie ik steeds meer verhalen over het vliegvissen voorbij komen. Ik heb dus afgelopen week
een mooi vliegvis set op de kop getikt bij de hengelsport leverancier en vroeg hem om vliegjes. Hij zij dat je het beste
vliegjes konden maken. Aangezien ik net nieuw ben in de sport heb ik geen enkel idee wat voor vliegjes nou goed zijn en niet,
en ik niet over de spullen beschik, wil ik graag jullie om hulp vragen.

Wie kan er voor mij een beetje alround goed vangende voorn vliegen maken? niet te grote, het gaat voornamelijk om de kleinere voorns.
Verder las ik ook nog iets over droog en nat? ik weet wel dat de eene drijft en de ander zinkt maar meer ook niet.

Vanzelfsprekend staat er een vergoeding tegen over.
Mail me maar op bastiaancappendijk@hotmail.com

Herman

Hoi Bastiaan,
ik heb het topic even verplaatst naar marktplaats.
Als je dat doet wat je altijd al deed, gaat gebeuren wat er altijd gebeurde..

jur606

bastiaan als je niet beschikt over vice en e.v.t. toebehorenen (om vliegen te binen en nog nooit gevliegvist heb zou ik gewoon vliegen bestellen)
zijn genoeg web-winkels ik heb vam de week via http://www.muddler.nl/ (ook site sponsor gloof ik) vliegjes besteld o.b.v. aanraden welke vliegen van mede forumers. (levering was super goed en snel,maar dat terzijde)

tevens zou ik gaan beginnen zonder vliegen aan je lijn en eens proberen met een leadertje van metertje (gewoon nylon van 20/100 en eens kijken of je de lijn over een meter of 10 mooi gestrekt eruit kan krijgen, en dan 15 meter, lukt dat een beetje en heb je een beetje controle over je worpen dan zou ik me pas gaan wagen met vliegje. (ik heb nu na uitleg vna maatje van me een aantal keer staan oefenen ggewoon opgrasveld 10 meter stokje in de grond met een stukje karton ofzo eraan dat je het goed ziet en gewoone ens kijken of je na 1 2 valse worpen je leadertje mooi gestrekt daar krijgt zonder jezelf of klappen van je leader achter je hoort)

ook voor jezelf wel lekker lijkt me i.p.v. vliegje in boom grass hoofd wenkbrauw of iets dergelijks.
gewoon op grasveld oefenen. (vliegje en lijn vliegen toch een paar keer vrij dicht langs je hoofd S6

seireus scheeld een hoop ergenis en e.v.t .ongelukken

Inderk

Hallo Bastiaan,

We kunnen misschien wel helpen, maar heb je een vliegvishengel etc.?
Waar woon je? Als je in de buurt van Drenthe woont, kom maar een keer langs.
En wist je dat karpervissen met de vlieg ook heel goed kan?

http://www.youtube.com/watch?v=g0TTr1F-V2Q
"Zodra vliegvissen wetenschap wordt,  ga je minder vangen "

Groet'n
Ind{k}er{k}mit


maurice

je kunt gewoon contact opnemen met Hans van http://www.muddler.nl .
als je hem vraagt om een setje voor jou samen te stellen van voorn vliegen zou hij dat met plezier doen.
hoeveel vliegen je wilt weet ik niet maar denk dat je met €20 al een heel stuk komt.
::bbq:: ::proost:: ::proost::

ErickW

Met proefwerpen kun je het beste een klein stukje wol aan de lijn doen. En als je gaat vissen op voorns met de vlieg natuurlijk geen 20/00 als leader/tippet pakken. Begin maar met een tapered leader met een punt van 14/00, daar houdt je ook nog wel een baars of winde op.