Voor de liefhebbers of verzamelaars

Started by Useless, December 19, 2011, 16:15:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Useless

Beste mensen,
Ik kwam bij het opruimen van mijn visspullen nog een hoop boeken en tijdschriften tegen waar ik graag vanaf wil. Ik kan ze ook weggooien maar op de één of andere manier grenst dit aan barbarisme dus kan ik dat niet over mijn hart krijgen en wellicht doe ik er iemand nog een plezier mee.
Ik hoef er niets voor te hebben maar als je bijvoorbeeld een streamer oid ervoor wilt terug geven is dat welkom maar hoeft niet.
Ik ga ze alleen niet opsturen want dat vind ik gewoon teveel werk en gaat in een aantal gevallen ook te veel kosten. Dus bij interesse: even ophalen in Gouda. Ik kan ze wel eventueel meenemen naar de binddag op de 21e januari.

Het gaat om de volgende zaken:

Sage catalogie: 1990 t/m 1995, 1997 t/m 2003 en 2007.  Ik heb ooit begrepen dat er mensen zijn die ze sparen.
E.e.a doet vermoeden dat ik ook tot die categorie behoor maar niets is minder waar ;)

Roofvis: nummers 1 t/m 87. Er ontbreken 15 nummers. Betreft een maandblad over roofvissen. Veelal over diverse vormen van kunstaasvissen maar er staan ook roofvisartikelen in mbt vliegvissen. Gereserveerd voor Sieger
De Nederlandse Vliegvisser: nummers 71 + 80 t/m 99 en de rivieren- en polderspecial. Voor sommigen HET blad voor de nederlandse vliegvisser. De nummers 1 t/m 79 heb ik ooit in een eerder stadium al eens weggegeven dus helaas voor jullie slechts de laatste 5 jaargangen.  Gereserveerd voor HappyFisherman

Boekjes:
200 Hengelsporttips van Kees Ketting & Iwan Garay. Algemene info mbt hengelsport
200 Vliegbindtip van Wim Alphenaar & Nico vd Ven (heb ik er 2 van) Voornamelijk bindpatronen. Gereserveerd voor Maurice
200 Ruisvoorntips van Kees Ketting & Henk Peeters. Vissen op ruisvoorn met vlok en vlieg. Gereserveerd voor Sebas
200 Brasemtips van Dick Langhenkel & Nico de Boer. Info over brasemvissen.
200 Karpertips van Dick Langhenkel & Nico de Boer. Info over karpervissen (heb ik er 2 van)
200 Kunstaastips van Jan & John Schreiner. Je raadt het al: info over diverse vormen van kunstaasvissen  8)

Elseviers gids van de zoetwatervissen Naslagwerkje met beschrijvingen en foto's van vrijwel alle in Europa voorkomende zoetwatervissen
Zelf kunstvliegen maken Boekje uit 1978 vertaald uit het engels van Sugg, Whitehead & Vare Gereserveerd
Vissersgids Boekje uitgegeven door de staatsdrukkerij in 1979 van Kees Ketting. Beschrijving en vangstmethoden van in Nederland voorkomende zoetwatervissen.
Praktisch vissen in woord en beeld Boek uit 1973 van van Onckv& Melief
Het grote Drum visboek. Uitgave van een tabaksfabrikant uit de tijd toen roken in Nederland nog heel gewoon was  :-[. Diverse info over allerlei vormen van hengelsport.
Aan de haak. 25 bladen in een verzamelband uit 1976 mbt allerlei vormen van sportvissen.
Visplatenalbum deel II Zoetwatervissen Boek uit 1977. Uitgave van Beet van Dr Arnold Bachmeister
Sportvissen in Nederland Geschreven door Kees Ketting in 1982. Mooi boek met veel foto's.

Oké, dat was het. Als je interesse hebt laat het me dan even weten.

HappyFisherman

De serie NL vliegvissers wil ik wel. Ik ben ook op de binddag, lijkt mij het handigst. Ik heb ook nog wel iets voor je in ruil liggen ;)
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Useless

Quote from: HappyFisherman on December 19, 2011, 17:21:21
De serie NL vliegvissers wil ik wel. Ik ben ook op de binddag, lijkt mij het handigst. Ik heb ook nog wel iets voor je in ruil liggen ;)

Ik leg ze voor je weg.

Sieger

Als je ze nog niet kwijt bent, zou ik de stapel 21 januari gewoon meenemen Marco... Dan zijn er vast wel kandidaten.....


Sieger

Useless

Dacht 't niet Sieger. Weet jij wel hoeveel 72 nummers van de roofvis wegen? Ik was gestopt met werken, weet je nog  8)?

Team

onze sponsor  visboeken.nl geeft er goed geld voor!!!!

Team
NUNC  AUT  NUNQUAM

HappyFisherman

Dan zou ik die eerst eens mailen, voordat je vanalles weg gaat geven. Dief van je eigen portemonnee zijn hoeft ook weer niet ;)
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Useless

Quote from: Team on December 19, 2011, 21:39:16
onze sponsor  visboeken.nl geeft er goed geld voor!!!!

Team

Quote from: HappyFisherman on December 19, 2011, 21:49:14
Dan zou ik die eerst eens mailen, voordat je vanalles weg gaat geven. Dief van je eigen portemonnee zijn hoeft ook weer niet ;)
Rijk ben ik al. Van geest dan. En geld interesseert me al helemaal geen bal.Ik doe er liever iemand een plezier mee dan dat erweer zonodig iemand iets aan moet verdienen.

HappyFisherman

Ok, dan heb ik eind januari mooi wat te lezen op de plee :D
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Sieger

Quote from: Useless on December 19, 2011, 21:37:32
Dacht 't niet Sieger. Weet jij wel hoeveel 72 nummers van de roofvis wegen? Ik was gestopt met werken, weet je nog  8)?

;D Ik wil die Roofvis wel van je....  ;D (echt hoor.....)


Sieger

maurice

Zelf kunstvliegen maken & 200 Vliegbindtip daar heb ik wel belang bij
::bbq:: ::proost:: ::proost::

sebas-vh

#11
Ik heb best wel interesse in 200 ruisvoorn tips, ik stuur je een pb :)

Edit:
ik bel net me vader om te vragen of hij me kan brengen naar de binddag. Blijkt dat ik een weekend weg ga dan(heb ik weer >:(), naar kennissen van ons..
Ik denk ook dat ik niet zo snel in gouda kom. Dus heel erg bedankt voor het aanbod maar het kan blijkbaar niet..
je kan er iemand anders blij mee maken
Gr Sebas

Useless

Quote from: maurice on December 20, 2011, 15:01:47
Zelf kunstvliegen maken & 200 Vliegbindtip daar heb ik wel belang bij

Zelf kunstvliegen maken is inmiddels al aan iemand anders beloofd Maurice. De 200 vliegbindtips neem ik de 21e voor je mee. Geldt ook voor de ruisvoorntips voor Sebas.

Quote from: Sieger on December 20, 2011, 13:25:12
;D Ik wil die Roofvis wel van je....  ;D (echt hoor.....)

Sieger, je weet dat het niet lief is om oude krakemikkige ouwe indo's een hernia te bezorgen? :)

Sieger

Quote from: Useless on December 20, 2011, 16:15:52
Zelf kunstvliegen maken is inmiddels al aan iemand anders beloofd Maurice. De 200 vliegbindtips neem ik de 21e voor je mee. Geldt ook voor de ruisvoorntips voor Sebas.

Sieger, je weet dat het niet lief is om oude krakemikkige ouwe indo's een hernia te bezorgen? :)

Ik ook van jou Marco... ;)... Als je ze eerder aan iemand kwijt wilt, vooral af laten halen.. Anders heb je een kandidaat... (kom ze alleen niet halen, dan me te ver voor 2 1/2 cent de kilo...  ;D )


Sieger

HappyFisherman

Zeebaars brengt veel op hoorde ik, geldt dat dan ook voor papier waar zeebaars op staat?  :P
Vliegvissen is bevlogen vissen...

sebas-vh

Ik ga gewoon de komende tijd 24/7 blijven zeuren dat ik niet mee wil(want ik moet op een soort familie weekend rob, dat is het probleem).
maar als het kan hou ik de optie wel open, dat ik kan meerijden met jullie :)
Gr Sebas

maurice

::bbq:: ::proost:: ::proost::

HappyFisherman

Vliegvissen is bevlogen vissen...