Duikboten van Baggelhuizen

Started by Wilco, October 14, 2012, 20:19:11

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Hilco

Quote from: speycast on January 25, 2013, 14:39:05
garantie is beperkt tot het geven van de meest goede vliegen

Daar zou ik al erg blij mee zijn , of het patroon dat ik ze zelf kan maken.

Baggelhuizen ziet er op de foto alleen wat natuurlijker uit als die industrie .
Maar ik ben op beiden nog nooit geweest , we gaan het meemaken.

vliegvisgek

de ene is de ander niet maar als put visser vang ik veel dikke forel en grootste was 92 cm en mijn zwaarste 7,9 kilo
nou die was mak binnen 3 min had ik haar er uit met mijn 5je, maar heb op baggel dingen gevangen van 1a2 kilo die sterk waren echt sterk
kijk ovm weet ik niet maar mijn bevindingen zijn dat sommige wel de kracht hebben en de ander heb je er zo uit dat geld ook voor
de drb of de kool de een dril je binnen 2 min binnen maar heb ook wel eens dat ik 10a15 min bezig was met mijn 6#

en ovm ga ik zekers bevinden dit jaar hopende wat te vangen natuurlijk laat dan gelijk weten hoe of wat  ;D ;D ;D ;D ;D

Gert

Quote from: speycast on January 25, 2013, 14:39:05
garantie is beperkt tot het geven van de meest goede vliegen

En daarmee kun je de onafhankelijkheid dan weer op het spel zetten ;)

Maar het zou toch ook mooi zijn als (o.a.) Bert en Rob (en....) eens op Baggel gaan vissen en Wilco, Weerwolf, Inderk etc. op het OVM? Je hoeft niet onafhankelijk te zijn, als je maar eerlijk bent 8)
Moeten jullie wel allemaal vangen natuurlijk!

Groet,
Gert 

vliegvisgek

eerlijk is eerlijk zeeforel die ik ving 45 cm grootste ving er 2 die middag (1x geweest)
was zo onzettend sterk dat ik dacht dat ik een bakbeest er aan had tip was 22/00
fluor carbon en daar ging er 1 dwars doorheen mijn laatste aanbeet dus ovm vis zal zekers
sterker zijn maar de kool en drb vis ook top mooi en volle staarten kijk baggel blijft gewoon mooi om te vissen nou
dan maar 1 met mindere staart  ;D ;D

rena

Quote from: speycast on January 25, 2013, 14:58:42
ronde bleek is ook niks voor mij kwa vis    kool ook niet     bernisse de zalmforel ook niet   

Is er iemand die een foto heeft van zo een zalmforel?
Ben erg benieuwd , heb er nog nooit een gezien :)

Offtopic : de weekvergunning voor OVM in februari is bestelt... heb er zin in  ::blabla::

rena

Ik weet het, heb er net op gezocht en kwam de video van de keuringsdienst van waarde tegen... kostelijk.

Hilco

Quote from: rena on January 25, 2013, 15:09:48


Offtopic : de weekvergunning voor OVM in februari is bestelt... heb er zin in  ::blabla::

vergunning? is voor het vissen op O.V.M. een vergunning nodig?

vliegvisgek

Quote from: speycast on January 25, 2013, 16:31:20
hilco   met vispas mag je op ovm vissen

Rena heeft deze niet woont niet in nederland dus koopt dag of weekvergunning er voor

spey heb je een link voor me of wat anders maatje komt in maart naar nl en wil dan best mee naar ovm dank je vast  ;D ;D ;D
heb ooit gezocht maar kreeg te horen dat die er niet was vandaar  :P

Koen

Is het niet mogelijk om als buitenlander een vispas te kopen dan?

Koen

een dag vegunning op het ovm is 10 euro volgens die link.

Koen


weerwolf

Quote from: Gert on January 25, 2013, 14:48:56
En daarmee kun je de onafhankelijkheid dan weer op het spel zetten ;)

Maar het zou toch ook mooi zijn als (o.a.) Bert en Rob (en....) eens op Baggel gaan vissen en Wilco, Weerwolf, Inderk etc. op het OVM? Je hoeft niet onafhankelijk te zijn, als je maar eerlijk bent 8)
Moeten jullie wel allemaal vangen natuurlijk!

Groet,
Gert


Ik vindt het allemaal een beetje blazerig worden. Ik ben op beide geweest, OVM is fantastisch water in een zware kl*ten omgeving maar wel heel leuk, paar keer geweest en iedere keer gevangen.........maar dom als ik ben niet specifiek op de staarten gelet. Ronde bleek is ook leuk , mooie vis maar voor mij de moeite om er te komen niet waard, het blijft een put.


Ronde bleek en OVM kost mij een tank benzine en baggelhuizen is net zo mooi als OVM, en kijk even niet naar de staart maar wel naar de benzine kosten .............dan wordt het baggelhuizen en dan hoef ik het materieel ook niet mee te nemen onder de douche  ;D ;D ;D .




Maar ovm en baggelhuizen zijn allebei unieke watertjes en voor mij hele mooie dagjes uit. maar doe mij maar (net als Bert) een riviertje in het buitenland of dat nou belgie of duitsland of een ander land is maakt mij minder uit.
Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

vliegvisgek

spey dank je wel en koen mijn maatje komt dan paar dagen nl en wil dan 1 dag vissen anders moet hij voor 1dagje
vergunning kopen daarom de vraag dank je wel nogmaals zal zeker gaan en mijn oordeel geven mits ik wat vang op ovm  ;D ;D ;D

jc




Re: Duikboten van Baggelhuizen

« Reply #52 on: Today at 13:20:27 »

Quote


je hoef geen expert te wezen om verschil te zien Wilco 

zelfs op de ronde bleek zwemt er geen vis als op ovm   zelfs kluizen belgieen is beter dan elk water in nederland  op het ovm na dan

la strange komt ook heel ver  in de buurt maar toch ook weer niet

het is niet alleen de staart die het verschil maakt   ook het model van de vis

minimaal 6 jarige vis  daarna is er geen bruine meer uit gezet op kluizen
http://www.vliegvissen.be/forum/download/file.php?id=20

niet super groot  maar wel oudje 


« Last Edit: Today at 13:28:44 by speycast »

======================================================================

Bert ,

op La Strange moet je het gewoon treffen , het grootste gedeelte is hooguit 150-200 cm diep , net achter wat dieper .
dus warme periodes ???

je weet ik vis bijna wekelijks op Kluizen er zit gewoon groote en sterke en mooi getekende forel , een of twee bruine per jaar vangen , en gewoon met een 10ft voor een 7 lijn , bijna een heel jaar met 21/00 en als het droog
te doen is soms iets dunner van leader ,

groet Johan.

HappyFisherman

Die 21/00 heb je op Baggelhuizen niet nodig, maar neemt niet weg dat het echt wel mooie vissen zijn. Over smaak valt niet te twisten en zoals Roelof al aangeeft, is ook voor mij het uurtje rijden naar Assen vele malen beter dan de 2,5-3 uur naar Oostvoorne (welke kwaliteit die forelletjes ook hebben).
Echte p(r)utforel ben ik wel op uitgekeken en kan ook in Hellendoorn genieten van visjes waar alle vinnen compleet zijn en de vis gaat als een speer.
Het hoeft allemaal niet perfect.
Vliegvissen is bevlogen vissen...

HappyFisherman

Als jij het alleen bij de eerste zin had gelaten had je gelijk gehad.
De rest voegt niets toe en is volledig jouw invulling van mijn stuk tekst en niet gebaseerd op je eigen ervaring.
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Wilco

#66
Die dikke vetgemeste papzakkenvis wordt speciaal uitgezetin Baggelhuizen tegen de aalscholvers. Om een aalscholver te pakken heb je wel enige massa in combinatie met portie spierkracht en de nodige hersencellen nodig anders is de strijd in het nadeel van de vis. Een schootpoesje maakt ook geen kans als hij/zij een zebra aanvalt.
Ze zijn wel speciaal geselecteerd op bepaalde specifieke kwaliteiten

Beertje

Toch vond ik die foreltjes van 500 a 600 gr leuker om te vangen.
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

Wilco

Quote from: Beertje on January 25, 2013, 22:01:50
Toch vond ik die foreltjes van 500 a 600 gr leuker om te vangen.
Zeg maar tot 1500 gram want die kan je mooi nog op een #4 houden.

Koen

Quote from: vliegvisgek on January 25, 2013, 20:39:57
spey dank je wel en koen mijn maatje komt dan paar dagen nl en wil dan 1 dag vissen anders moet hij voor 1dagje
vergunning kopen daarom de vraag dank je wel nogmaals zal zeker gaan en mijn oordeel geven mits ik wat vang op ovm  ;D ;D ;D

voor 1 dagje begrijp ik het wel.

HappyFisherman

Ben ik absoluut niet met je eens Rob. Tussen water voor de commercie en het OVM (zefs uitzonderlijk water in geheel europa) zal echt verschil zitten, maar om daarna alle betaalwater over 1 kam te scheren is onzin.
Vliegvissen is bevlogen vissen...

weerwolf

Uiteindelijk is het allemaal kweekvis......hoe de staart er ook uitziet.
Het verschil zit in hoe ze opgekweekt zijn kwa hoeveelheid/samenstelling voer en hoe ze elkaar aangevreten hebben en ziektes/schimmels die ze hebben moeten verwerken. En alle vis op alle plassen doet hetzelfde...................ons in meer of mindere mate plezier in het vissen geven, ons jacht instinkt laten botvieren ;D ;D ;D .


Echte en goede gezonde vis is zeldzaam, dat heeft johannes in zijn verhalen ook al eens verteld. Hij kent ook plekken waar oude vis zeer klein blijft vanwege voedselschaarste.
Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

weerwolf

ok ik ga mee.....verwilderd.


maar het blijft vis die er niet van origine thuishoort. In denemarken of duitsland (dat weet ik niet helemaal zeker meer) hebben ze ook vis uitgezet die er genetisch gezien niet thuis hoorde en absoluut niet wilde overleven cq voortplanten.




En ach dan staat deze imperfecte weerwolf met zijn 2e hands hengeltje en reeltje met een nieuwe lijn waar al een haakpunt in heeft gezeten en een leader waar al een knoop in zit omdat ik niet goed (genoeg) kan werpen te vissen aan een mooi watertje (welke dan ook!) waar vis in zwemt waar volgens sommigen van alles aan mankeert. En toch vangt deze verzameling van imperfectie een onoogelijk visje...............en weerwolf schijnt volgens sommigen ook lelijk te zijn en zeker niet knapper dan de vis...........maar hij heeft plezier..........nu klopt het plaatje toch weer!




oef....dat voelt goed even alles weer relativeren (moeilijk woord!)
Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

weerwolf

Quote from: speycast on January 25, 2013, 22:29:28
nu een heel hot gebeuren de plofkip    gelijk ook de plofforel maar uit de handel nemen  ;)




precies, hebben we het hier over een visje...........kijk wat we eten, maar goed dat we alles niet weten.
Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

Hilco

onze jeugd wordt ook steeds dikker ,   plofpuber op Uggs  je ziet ze overal  :-\