iemand bekend met: ron thompson mpx esox??

Started by merijn1982, January 23, 2014, 15:30:54

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

merijn1982

Zoals in de titel.. kent iemand deze hengel?? En zo ja wat kan ik verwachten?? Hoor het graag!!
Tight lines!!

Gerrit59

Ik ken de hengel wel. Heb ook nog enkele hengels van dat merk liggen. Destijds als 'beginnershengel' gebruikt voor o.a. snoek in aftma 8/9 (esox explorer meen ik). Het voordeel was dat die in een 4-delige uitvoering werd geleverd (makkelijk mee te nemen) en in een mooie groene kleur was uitgevoerd. Ik kwam er pas achter dat ik er daarvan zelfs nog een nieuw heb liggen. Waren aantrekkelijk geprijsde hengels. De hengels voldeden me wel. Ik gebruik af en toe nog een driedelige 6/7 voor het 'lichte'streamerwerk' en die bevalt me prima. Ik weet trouwens niet wat jij van de hengel verwacht of wat het doel van de aanschaf is.

Gerrit

merijn1982

Ok! Klinkt redelijk.. nou ik wil eigenlijk mijn huidige snoekstok vervangen ( een abu gacia. 8/9 3 meter en een btje lang ) deze werpt absoluut de streamers wel maar hij is zelf erg zwaar ( hengel is denk ik ook wel 15-20 jaar oud ) en merk dat een hele dag er mee gooien me opbreekt aan het eind van de dag... dus verwacht niets spectaculairs ( daar heb ik de financiele middelen domweg niet voor.. ) maar vooral een lichtere hengel die toch flinke streamers weg kan zetten
Tight lines!!

Gerrit59

Bedoel je dat je wel belangstelling hebt voor die nog nieuwe Ron Thompson Esox Explorer 8/9, 9 ft?

merijn1982

Hoi gerrit. Ik had een adv. Op mp gezien maar niet voor een nog nieuwe. Dus ik heb denk ik iets gemist... bied jij die aan dan?
Tight lines!!

Gerrit59

Nee Merijn,

Ik heb niets op MP staan. Maar omdat jij vroeg om ervaringen met Ron Thompson heb ik gereageerd.
Pas ontdekte ik dat ik nog een nieuwe 8/9 had liggen. Die wil ik wel verkopen, omdat ik hem niet gebruik.
Als je volgende week donderdagavond bij the Kingfisher komt kan ik hem eventueel wel meenemen.

Gerrit

merijn1982

Tight lines!!

Nigel

Die 8/9 MPX esox deugt wel vind ik. Het was de eerste hengel die ik kocht na een hengel te hebben geleend. Ik heb de MPX intensief kunnen gebruiken voor een hele tijd. Na hem ongeveer een 8 maanden in gebruik te hebben gehad zij hij op een gegeven moment knak bij een voorwaartse worp. Jammer eigenlijk. Want zoals ik al zei deugd de hengel wel. Als je er zo'n rio pike taper bij kunt krijgen zou ik dat ook zeker doen! Anders heb ik die trouwens nog wel voor een zacht prijsje

Gr

merijn1982

Thanks nigel! Als het goed is ben ik vandaag aan het eind van de middag eigenaar van een esox explorer 8/9:-) ik heb nu ook een 8/9 met daarop een goede lijn ( weet ff niet wat voor type ) dus dat komt wel goed. Bedankt voor het aanbod iig!
Tight lines!!

Nigel

En merijn.. heb je er al een paar snoeken op gepakt?

Ik ben zelf weer een beetje aan het kijken voor een 9/10 voor de snoek.. op het moment doe ik dat met een 7.

merijn1982

Hey nigel

heb al wel snoek gevangen op de hengel. Alleen wel kleine vis tot 60 cm. Ben wel tevreden ermee!!
Tight lines!!

Nigel

Netjes merijn.. een beetje een late reactie..

merijn1982

Haha ietsjes ja:-) ron thompons is helaas niet meer. Maar heeft het vele snoeken uitgehouden! Ben je nog op zoek naar snoekhengel dan??
Tight lines!!

Nigel

Hee merijn. Nee voorlopig andere prioriteiten. Mijn #7 is nu multipurpose en zet ik dus ook gewoon voor snoek in. Hoe is de hengel uiteindelijk heengegaan dan merijn? Ben ik toch wel erg bnieiwd naar

merijn1982

Ahh ok:-) heb je soms he.. nou zat in de bellyboat en had de wind verkeerd staan en zette een verkeerd gaande worp toch door. Toen de streamer naar voren kwam vloog ie net boven het handvat vol op de hengel. Krak!!! Toen was ie vijfdelig:-D

Is je maatje al aan het vliegvissen??
Tight lines!!

Nigel

Not just yet.. vandaag heeftie de vistv aflevering op de ronde bleek gekeken en binnenkort gaat hij mee naar Oldenzaal =D

Nigel

Maar ik heb hem ook gezegd dattie moet beginnen als hij daar zin in heeft.. alleen dan heeft vliegvissen kans van slagen denk ik..

merijn1982

Ja denk het ook. Moet geen moeten worden!
Tight lines!!