Welkom wilco1985

Started by Vliegvissers.nl Team, August 13, 2014, 20:41:28

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Vliegvissers.nl Team

Hallo wilco1985 welkom op Vliegvissers.nl !
Veel plezier hier toegewenst.  :D

Lees voor alle zekerheid alsjeblieft dit topic door zodat je op de hoogte bent van de 'netiquette' die we hier hanteren.

We zouden het ook zeer op prijs stellen wanneer je jezelf hier voorstelt (of minstens een aantal informatieve velden in je profiel zou willen invullen)


wilco1985

Mijn naam is Wilco en ben al met hengelsport bezig sinds ik kan lopen. (zwemmen heb ik tijdens het vissen geleerd :P )
Een aantal jaren geleden heb ik een simpel vliegvis setje gekocht en hiermee leren werpen.
Daarmee heb ik met wisselende successen op een aantal forel putten gevist binnen Nederland.

Nu wil ik mijn vliegvisactiviteiten gaan uitbreiden van de putten naar het echte water.
Heb hiervoor een ander setje aangeschaft. Een negen voet #6 hengel  Met een wf en wf-i lijn en een setje vliegen.
Vol goede moed naar de waterkant gegaan echter blijkt het vangen nogal tegen te vallen.
Tot nu toe een enkel klein rietvoorntje gevangen.
Nou draait het vissen voor mij niet zo zeer om het vangen maar meer als een excuus om aan het water te zitten. Echter af en toe iets vangen is wel mooi meegenomen :)
Heb mijzelf aangemeld op dit forum om aan nieuwe informatie te komen.  En om eventueel in contact te komen met vliegvissers in mijn omgeving.

Scaramouche

Welkom Wilco, Je beschrijft eigenlijk heel mooi ook mijn vliegvis'carriere'. Ik heb ook lang moeten zoeken naar de plekjes met 'vangstgarantie'. Maar als je een beetje weet waar ze zitten komt het helemaal goed. Vliegjes vangen uiteindelijk beter dan brood :)
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

wilco1985

 Ben benieuwd! Er is wat dat betreft nog een lange weg te gaan. Maar juist omdat het niet eenvoudig ben ik gaan vliegvissen. En je bent nog lekker actief bezig ook. Een made aan een haakje in het water laten zakken geeft ook wel vis maar de voldoening op de vlieg is gewoon veel groter.
Je hebt via de lijn ook veel directer contact met de onderwater wereld alleen het leggen van deze link is nog een flinke uitdaging  :P

iamveenstra

Hey Wilco,

Welkom hier,
Er zijn hier nog wel meer beginners hoor;-) Ik ben er ook een van en ik herken me ook wel redelijk in wat jij zegt over vangen aan de waterkant.
Het is inderdaad lastiger dan je denkt, maar dat maakt de uitdaging ook extra groot.
Waar kom je vandaan trouwens? Is wel handig om te weten als je misschien met mensen samen wil gaan vissen.
greetzz
Eer was was was, was was is...

wilco1985

Ja alle begin is moeilijk en met vliegvissen is de leercurve heel stijl.
Woon vlak bij Nunspeet. Dacht dat ik dat ook had ingevoerd bij de aanmelding maar kan zijn dat het ergens in cyberspace verdwenen is.
Ben de laatste tijd wat aan proberen geweest in de flevopolder maar het valt niet mee om daar goede stekken te vinden waar je ook nog een beetje kan gooien zonder bomen te vangen of andere objecten.
Laatst ook gevist in de IJssel maar dat is voor een beginner helemaal een enorme bak water.
Wel een rietvoorntje gevangen op een zijarmpje van de IJssel.
Vanuit het werk ben ik zo aan de IJssel dus dat is wel lekker.

iamveenstra

ok,

Ik probeer het ook regelmatig aan de ijssel, maar ook dat is nog niet een succes. Heb laatst ook voor het eerst er een voorn uitgepikt, maar dat is het tot nu toe. Het is inderdaad een enorme bak met water en je moet maar net weten hoe en waar je moet gaan vissen. Ik moet er in ieder geval nog genoeg voor leren.
Ik kom zelf uit Zwolle, dus de ijssel kan ik op de fiets doen.
greetzz
Eer was was was, was was is...

merijn1982

Hoi wilco! Welkom op het forum. Ik kom uit harderwijk dus redelijk in de buurt van nunspeet. Wellicht kunnen we eens een keer samen op pad!
Als je de polder in gaat of op de randmeren wilt vissen moet je wel e ht de plekken weten anders is het een hele moeilijke visserij. Heb je niet wat stadsvijvers in je buurt?? Vaak de ideale plekjes om het vliegvissen op voorn baars enz. Op te pakken
Tight lines!!

wilco1985

Ja lijkt me leuk! Moet toch altijd een stukje rijden om te gaan vissen. In Elspeet staan alleen bomen dus dat gaat hem niet worden. Voor de stadsvijvers moet ik naar Zwolle. Of misschien rond Elburg eens proberen.
Het water op de randmeren is ook nog erg warm dat doet het ook geen goed. Ga morgen als het droog is nog even het drontermeer op met de boot. Zal de vlieghengel ook mee nemen. Je weet maar nooit.

Vis je zelf in Harderwijk? De haven daar lijkt me opzich ook wel een goed plekje. Weet alleen niet of er ruimte is om te werpen. Laatst was ook een deel afgesloten wegens werkzaamheden.

merijn1982

Ok.. ja bomen zijn lastig he:-) drontermeer kan erg goed zijn!! Ja waterplanten is een probleem op de randmeren maar verder wel goed te bevissen met de vlieg. Ligt wel een btje aan het weer. Maar voorn winde en baars en soms roofblei is er wel te vangen!!
Ja vis geregeld in de vijvers in harderwijk. Heb vaak maar paar uurtjes de tijd dus dan is dat wel zo makkelijk. Ja de haven is in de winter leuk vissem op zijn tijd al is het soms wel behelpen qua werpen...lange leader en zware nimfen en dan allerlei opstakels om je heen. Ach heeft ook wel weer wat!!
Tight lines!!

wilco1985

Afgelopen zaterdag vanuit de boot gevist met de vlieg ophet drontermeer. Heb je in iedergeval de ruimte. Niets gevangen op de vlieg maar wel een aantal aanbeten en vissen die weer los schoten. Het weer was ook niet optimaal. Paar flinke regenbuien op me dak gehad.
Was al blij dat ik wat aanbeten kreeg er zit vooruitgang in. Volgende stap is vangen :)

merijn1982

Top! Vangen komt ook vast goed
Dronterneer zit voorn baars winde en roofblei dus mooie vissen voor op de vlieg! Moet alleen het weer ook een btje mee werken he:-)
Tight lines!!