DRB 19 oktober 2012

Started by Gert, October 20, 2012, 14:01:12

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Gert

Omdat ik gisteren een verplichte (aangewezen) vrije dag had, een gepland tripje naar Engeland niet doorging, het mooi weer beloofde te worden, ik nog een dagje forellenvissen tegoed had van vriend en vismaat Jos, en de Eemhof op vrijdag dicht is, zijn we maar naar De Ronde Bleek gegaan.

Er was veel activiteit aan de oppervlakte, en maar weinig vissers - 6 of 7 vliegvissers en 1 vliegende visser. Die laatste zat zowat de hele dag trouwens op een autoband midden in het meer, naast zo'n bak waar je een uitgeputte forel in kunt laten bijkomen. Die dacht zeker dat de vis hem letterlijk voorgeschoteld zou worden.



Al binnen 20 minuten had Jos de eerste forel te pakken, gevangen aan een Daddy Longleg:





En voor mijzelf duurde het ook niet lang - deze en nog een paar had ik aan een Once & Away (van peccary hair en CDC):



Dus dat beloofde een vruchtbare dag te worden. Maar helaas ging het niet in hetzelfde tempo door.

Jos verspeelde o.a. een sterke vis (waarvan we alleen even de staart hebben gezien, maar niet konden herkennen wat voor vis het was - misschien een wiper?) op een imitatie visje. Dus toen ben ik ook maar even met een zinklijn en streamertje gaan vissen wat na een paar worpen deze regenboog opleverde:



Aan het eind van de middag hebben we heel ondiep met een buzzertje gevist, en daarmee loste ik er een.

Tegen de avond zijn we met wat grotere streamers aan de gang gegaan in de hoop op een wiper, maar dat gaf geen sjoege.
En omdat er vlak bij het vlot wel erg veel forel aan het dollen was toch nog maar even een droge vlieg ertussen gegooid, met succes.

Was dus een mooie verplicht vrije herfstdag!

Groet,
Gert

hendri

ooohhh je heb mooie vissen gevangen gert, en dat allemaal lekker in een t-shirtje. beter kan haast niet. was er super mooi weer voor.
die vliegende visser nog ff koppie onder gedrukt? ;)

Sieger

Lekker bezig geweest Gert... mooie vissen toch daar...


Sieger

Hajo

Niet verkeerd hoor! 't Was prima weer dit weekend, jammer genoeg geen tijd om te hengelen, maar al die mooie verhalen en foto's doen het leed wel verzachten. 8)

maurice

::bbq:: ::proost:: ::proost::

Eric

Lekker dagje geweest zo te zien..... Mooie vissen toppie

Gerrit72


;D Mooi Gert! Lekker bezig!  ;D
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Team

Ziet er mooi uit vooral die herfstkleuren op de achtergrond,
moet er een keer naar toe./
NUNC  AUT  NUNQUAM

vliegvisgek

netjes gert blijft een appart water maar wel erg mooi ben blij dat het zo ver weg is voor mij haha
::goodjob::