big mama tubeflies.

Started by wouter veuger, August 31, 2013, 15:54:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

wouter veuger

weer een paar streamers voor als het snoekseizoen straks losbarst.

dit keer 2 forse tubeflies gemaakt met flash,bucktail en congohair. ze zijn 25 cm lang,maar door de gebruikte materialen toch relatief eenvoudig te werpen.


Nootjez

Knap, gaan zeker wat opleveren!

Heintje Davids

Zien er goed uit Wouter. Hoe lang zijn de tubes die je hiervoor gebruikt hebt en ik ben ook wel benieuwd wat voor haken je op deze tubes gebruikt. Ik ben persoonlijk niet zo'n fan van dreggen maar zou (denk ik) bang zijn dat je met enkele haken veel vis mist bij het gebruik van dit soort streamers of.....?

Jaspero

Goed bezig! Zien er mooi uit

wouter veuger

#4
ik heb hiervoor een tube (lollystokje,moet wel een goede stevige zijn uiteraard) gebruikt van ongeveer 5 cm.

ik gebruik zelf nooit dreggen,maar monteer achter grote tubeflies altijd 2 enkele haken in tandem,op deze wijze ongeveer:

http://www.youtube.com/watch?v=9sXXm3PNgQo.


ideaal,want de staartbijters die je normaal op een enkelehaak streamers mist,hangen nu netjes aan de trailerhaak.
overigens is mijn manier wel iets anders als in het filmpje,ik rijg mijn stalen onderlijn gewoon door de tube,en bevestig die met een splitring aan de eerste haak.

Heintje Davids

Okay, helder! Dank voor de info.

Ron

wouter veuger ze zien er goed uit maar allen de voor kant vind ik wat te lang.


wouter veuger

ja klopt,maar het is soms een beetje tricky om de voorkant kort te houden,als je een kop maakt met veel grote plukken bucktail.

heb ze vanmorgen even getest,en ze doen het erg mooi,zijn ook erg langzaam te vissen.
tot 2keer  toe ging een snoek ervoor,maar beide keren ernaast:)

ach ja ;)

Ron

Ja wouter dat had ik vanmorgen vroeg ook een snoek ging achter tube aan maar happen nee .

maar deze baars die had er wel zin in  ;D




edjuhhh

Bûter, brea en griene tsiis, wa't dat net sizze kin is gjin oprjochte Fries

wouter veuger


Gerrit72


Erg mooie tubeflies Wouter!
Ook een erg mooie baars Ron.
De najaarskriebels beginnen al weer te komen.
Streamertijd!
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Rossie69