verzwaarde tube baars

Started by brian, March 07, 2011, 15:27:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

brian

nou ga ik nog ff door op de tube's

ik zat te denken kun je op een verzwaarde tube -(je weet wel van die koperen/metalen tube's)- baars/snoekbaars streamers maken???
zal dat werken?
heeft iemand dit al is geprobeerd?

ik ben benieuwd......

gr. brian

HappyFisherman

Wordt denk ik wel erg zwaar en verlies je een groot deel van de actie.
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Sieger

Valt op zich wel mee Bram, ligt aan het materiaal waar het van gemaakt is (en de grootte van de tube natuurlijk...)... Ik heb zelf ook tubes van Aluminium en die zijn heel licht.. Voordeel van deze is dat ik er een andere kop op kan schroeven en zo hem zo zwaarder (of lichter) kan maken...



Sieger

HappyFisherman

Het materiaal heeft daarop wel invloed, maar Brian had het over koper en dat zinkt als een baksteen :) Ben wel benieuwd hoe dat werkt met die opschroefstukkies, direct maar ff goochelen dacht ik!
Vliegvissen is bevlogen vissen...

HappyFisherman

Gisteren iets over gelezen en er worden idd verschillende metalen voor gebruikt. Ik vind ze er wel geinig uit zien, maar dat werkt op (snel) stromend water toch het best?
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Sieger

Op bv. een forellenput gaat het ook prima Bram... Zaterdag nog even met een tube zonder haak aan het werpen geweest... De vis kon er niet vanaf blijven... :D


Sieger

HappyFisherman

Da's wel gaaf! Hoe vis je die binnen? Niet echt mijn ding, maar ben wel weer toe aan wat nieuws (nu mevr. Snoeck aan andere dingen werkt).
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Sieger

Zoals Evert ook al zei... In principe kun je alles wat je op een haak kan binden ook op Tubes binden... Van nymphen tot groote streamers...

Zaterdag was ik niet ehta aan het vissen, maar als je ze binnenstript (met variatie) dan werkt het eigenlijk met als een (kleine) streamer of wat het ding dan ook voor moet stellen... Niets anders eigenlijk.... :D


Sieger

brian

maar niemand heeft het dus al is geprobeerd? of zo

HappyFisherman

Vliegvissen is bevlogen vissen...

brian

aha oke! ga het misschien is proberen,(voor de ijssel ofz, waar een klein streamertje moelijk onderkrijgt naar beneden door de stroming)

maar wat voor materiaal zal ik het dan van maken???

hindick

a ik lees dit stukje nu pas,
verzwaarde tubes kun je prima gebruiken op baars zeker als ze wat dieper liggen op de zand put.
kleine brass tubes werken ook wel op forel putten.
en de enige snoekbaar die ik op de tube gehad was vorig jaar begin seizoen maar toen een onverzwaarde net aan de oppervlakte
er is ergens op het internet en in een oude fliegenfischer een artiekel over snoekbaarsen met tubes op de duitse rivieren.
zelf ben ik ook aan het eexperimenteren met bullit tubes van sceirra. heavy stuff.
soort van kikkervisjes gemaakt voor mijn volgende visperiode. eens kijken of ik een foto kan plaatsen.