Nog een paar dagen op de snoek ...

Started by Koen, February 25, 2013, 19:11:57

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Koen

... en dan mag je er niet gericht meer op vissen. Nu zou je er mee weg kunnen als je weet dat er snoekbaars zit, maargoed, de polder is wel afgelopen denk ik.

Gaan jullie er nog op uit deze week?

Gerrit72




Uiteraard Koen! Vandaag ook een snoek gevangen (formaat makreel :)). De dagen tot de gesloten tijd ga ik nog even goed benutten  ;D
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Koen

ik ook. ga der vanaf morgen een uurtje vroeger uit zodat ik een uurtje eerder van mijn werk kan en dus een uurtje langer kan vissen :)

gbrinks


Rick

Quote from: Koen on February 25, 2013, 19:20:27
ik ook. ga der vanaf morgen een uurtje vroeger uit zodat ik een uurtje eerder van mijn werk kan en dus een uurtje langer kan vissen :)

Echt een bikkel.. ::klappen::  Respect kerel..

Koen

Quote from: gbrinks on February 25, 2013, 21:23:21
maart toch ook nog ? ???

neuh. de regel zegt dat er niet gericht op snoek meer gevist mag worden, maarjah zoals ik al zei ga jij op groot of dieper water dan kun je heel best op snoekbaars vissen en dan een snoek haken natuurlijk. Al denk ik dat de streamer voor snoek en snoekbaars over het algemeen niet het  zelfde (hoeven)zijn. polderslootjes kun je dus wel vergeten, meeste boa's weten wel wat er in hun water zwemt.

wouter veuger

in maart mag je ook snoeken,alleen geldt er dan een terugzetplicht (die zou er wat mij betreft het hele jaar moeten zijn)

vanaf 1 april tot de laatste zaterdag in mei mag je niet met dood aas/worm/kunstaas vissen, WEL met vliegjes kleiner dan 2,5 cm.

vanaf de laatste zaterdag in mei tot 1 juli geldt nog steeds de terugzetplicht voor snoek.

de meeste mensen vissen vanaf 1 maart niet meer op snoek,en das best mooi,want het beestje moet voor nakomelingen zorgen :)

het MAG dus wel,maar of je het moet doen,is weer een andere discussie.

(overigens kunnen de regels op sommige wateren weer afwijken van de landelijke norm)

gbrinks

Quote from: wouter veuger on February 25, 2013, 21:58:12
in maart mag je ook snoeken,alleen geldt er dan een terugzetplicht (die zou er wat mij betreft het hele jaar moeten zijn)

vanaf 1 april tot de laatste zaterdag in mei mag je niet met dood aas/worm/kunstaas vissen, WEL met vliegjes kleiner dan 2,5 cm.

vanaf de laatste zaterdag in mei tot 1 juli geldt nog steeds de terugzetplicht voor snoek.

de meeste mensen vissen vanaf 1 maart niet meer op snoek,en das best mooi,want het beestje moet voor nakomelingen zorgen :)

het MAG dus wel,maar of je het moet doen,is weer een andere discussie.

(overigens kunnen de regels op sommige wateren weer afwijken van de landelijke norm)

::agree::

Koen

In mijn gele boekje staat toch echt dat je niet gericht, met andere woorden, bewust op snoek mag  vissen. Het mag dus niet. Maar mocht je per ongeluk 1  vangen dan moet je die terug zetten. Wat in deze regio zowiezo moet.

HappyFisherman

Daar zijn al vele discussies over geweest Koen (niet alleen hier) en het komt er toch echt op neer dat je geen bekeuring kunt krijgen als je tot 1 april met kunstaas >2,5cm aan het vissen bent. Ongeacht welke soort jij belaagd.
Vliegvissen is bevlogen vissen...

jur606

Koen, ik heb in de maand maart vaak genoeg met streamers, jerkbaits e.d. staan smijten en paar keer gecontroleerd noog boete
je mag er dus op vissen en je "MOET" hem direct terugzetten.

anders een mailtje naar je vereniging waar je bij aangesloten ben als je ons niet gloofd ?

Gert

Quote from: Koen on February 26, 2013, 10:19:00
In mijn gele boekje staat toch echt dat je niet gericht, met andere woorden, bewust op snoek mag  vissen. Het mag dus niet. Maar mocht je per ongeluk 1  vangen dan moet je die terug zetten. Wat in deze regio zowiezo moet.

Koen, wat bedoel je met "mijn gele boekje". Is dat iets van je lokale vereninging? In "De Gezamenlijke Lijst van Nederlandse Viswateren 2013-2014-2015" kan ik die bepaling namelijk niet vinden.

Groet,
Gert

jur606

Gert volgens mij staat het er zo wel

Maar de andere kant wie zegt dat je gericht op snoek vist je vist gewoon met een jerkbait streamer en dat mag?

Fly lunatic

Deze tabel stond in een brief van sportvisserij Nederland die ik ontvangen heb.



[attachment deleted by admin]

Gert

Quote from: Fly lunatic on February 26, 2013, 14:02:00
Deze tabel stond in een brief van sportvisserij Nederland die ik ontvangen heb.

Ja, en zo staat het dus ook in de lijst van viswateren....
En daarom ben ik ook zo benieuwd naar dat gele boekje van Koen.

Koen

Quote from: jur606 on February 26, 2013, 13:50:26
Gert volgens mij staat het er zo wel

Maar de andere kant wie zegt dat je gericht op snoek vist je vist gewoon met een jerkbait streamer en dat mag?

Klopt ja. Misschien dat die van jullie een andere kleur heeft haha. Ik zal vanavond wel ff een fotootje maken. Het staat er bij mij en de rest van Rotterdam delft en den haag zo in.

Daar heb je wel een punt Jur. Maar ik heb nog nooit in polder slootjes  of wijk vijvers een snoekbaars gevangen. En wie gaat er met 20cm streamers op snoekbaars vissen?

jur606

#16
Koen wie zegt van niet? (is een interpertatie en dat is het mooie geen regel)

(als jij op 15 maart met een 30cm streamer staat te gooien op een singel krijg jij geen bekeuring, (ik niet in spijkenisse en omgeving)
want je mag er mee vissen of er moeten echt afwijkende regels gelden vanuit jouw regio.

Ok nogmaals gesloten tijd is nog niet verboden om erop te vissen.
(zolang je nog met kunstaas e.d. mag vissen kan je ze vangen)
in NL is geslotentijd (terugzetverplichting)

Dan heb je nog het aasverbod je mag niet met plastic e.d. vissen grote dan 2.5cm vanaf 1 april t/m eind mei
(hierdoor wordt het onmogelijk gericht op grotere roofvis te vissen)

De gesloten tijd (= terugzetplicht) voor snoek loopt nu van 1 maart t/m 30 juni. Deze gesloten tijd wordt ingekort tot de laatste zaterdag van mei. Hierdoor loopt de einddatum van de gesloten tijd voor snoek straks gelijk met de gesloten tijd voor het gebruik van slachtproducten, kunstaas, een stukje vis of dood visje.
Bron Totalfishing:
http://www.totalfishing.nl/laatste-nieuws/articles/uitbreiding-vismogelijkheden-visserijregels-aangepast

Beekvisser

De gesloten tijd voor een vis soort is compleet wat anders dan er wel of niet op mogen vissen.
Als voorbeeld, voor meerval geld een gesloten tijd die het hele jaar duurt, maar je mag er wel het hele jaar op vissen. Er geld een terugzetplicht tijdens de gesloten tijd.

Hier nog een linkje.

http://www.sportvisserijnederland.nl/vispas/visserijwet_en_regels/binnenwater/?page=gesloten%5Ftijden

Helaas zijn er plaatselijke azijnpissers die ander gesloten tijden hanteren, meestal plaatselijk verenigings water.

Erik

Koen

Quote from: jur606 on February 26, 2013, 14:53:14
Koen wie zegt van niet? (is een interpertatie en dat is het mooie geen regel)

(als jij op 15 maart met een 30cm streamer staat te gooien op een singel krijg jij geen bekeuring, (ik niet in spijkenisse en omgeving)
want je mag er mee vissen of er moeten echt afwijkende regels gelden vanuit jouw regio.

Ok nogmaals gesloten tijd is nog niet verboden om erop te vissen.
(zolang je nog met kunstaas e.d. mag vissen kan je ze vangen)
in NL is geslotentijd (terugzetverplichting)

Dan heb je nog het aasverbod je mag niet met plastic e.d. vissen grote dan 2.5cm vanaf 1 april t/m eind mei
(hierdoor wordt het onmogelijk gericht op grotere roofvis te vissen)

De gesloten tijd (= terugzetplicht) voor snoek loopt nu van 1 maart t/m 30 juni. Deze gesloten tijd wordt ingekort tot de laatste zaterdag van mei. Hierdoor loopt de einddatum van de gesloten tijd voor snoek straks gelijk met de gesloten tijd voor het gebruik van slachtproducten, kunstaas, een stukje vis of dood visje.
Bron Totalfishing:
http://www.totalfishing.nl/laatste-nieuws/articles/uitbreiding-vismogelijkheden-visserijregels-aangepast


Mjah, kennelijk zit er verschil in. Bij jou staat er net iets anders.


Plantje

Deze discussie komt ieder jaar weer terug.

Komt er op neer, dat niemand je kan verbieden om in de maand maart met een stuk kunstaas te vissen waarmee je ook snoek kunt vangen. Echter: als je een snoek in het water ziet staan en je besluit je kunstaas recht voor zijn bek langs te halen dan wens ik je succes met uitleggen, dat je niet gericht op snoek aan het vissen was. :)

Joost S.

Gewoon zorgen dat je vlieg niet te groot is, dan mag je alles vangen.

Uiteraard terug zetten, maar dat doe je toch al wel.


Ik ben alleen verrast dat hier niks in is veranderd, ik wist van de mestpier en zo, dat wordt veranderd, ik dacht dat ook de gesloten tijd met kunstaas ook gewijzigd zou worden.

Is dit nog niet gebeurd wegens al die vertragingen? Of zitten we nog jaren vast aan deze gesloten tijd?

Gert

Sja, en dus had ik vanmiddag ook maar een paar uurtjes vrij genomen om nog even de snoek te belagen....

En wat denk je: vang ik een snoekbaars van 66 cm, en verspeel er ook nog 1 of 2 (die tweede zou ook een snoek geweest kunnen zijn, heb ik niet kunnen zien).



Dus mocht ik van de week op diezelfde stek nog een keer met een streamer aan de gang gaan hoef ik me denk ik niet schuldig te voelen  8)

Groet,
Gert

Plantje

Netjes man! Ja, voor snoekbaars is het met dat grijze weer wel mooi weer lijkt me zo!

Koen

nice. die hoop ik ook nog ff te vangen ooit :P

wouter veuger