Is er nog gevist vandaag?

Started by Willem, November 30, 2013, 22:09:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

FSCHAMP

@ Rene V. : Mooie zeeforel, in Nederland gevangen?
@ Merijn1982 : Toch een mooie om je eerste te zijn van het jaar.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

merijn1982

thanks gino! Idd leuk om het jaar mee te beginnen:-)
Tight lines!!

Rene V.

Dank Gino,inderdaad in Nederland gevangen ;D

groet Rene V.

FSCHAMP

Kom je zo'n exemplaren regelmatig tegen of is dit eerder een uitzondering?
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

MarcelN

Die beesten worden toch ver over de meter of niet?
Hoe zijn qua kracht in verhouding tot de OVM forellen Rene?
@Wilco, heb je een fiets?

Gerrit72


Rene,

::goodjob::

Een machtig mooie vis en een hele prestatie! Respect...
The only difference between men and boys is the price of their toys.

wouter veuger

Puike vangst hoor René,mooi werk ::agree::,merijn ook een mooie snoek!

MarcelN

Vanmiddag even vanuit de tuin staan gooien, al tijden jagen ze daar en kan ik ze maar niet meer pakken, bijna alle streamers geprobeerd maar nu eens een bruine streamer eraan en.....
http://www.youtube.com/watch?v=VHvGE3Nq1AQ

merijn1982

Twee mooi formaat snoeken. Super!! En wat gaaf dat het vanuit je eigen tuin kan!
Tight lines!!

Plantje

Mooie snoeken! En ook hele mooie runs in de drill!

FSCHAMP

 ::agree:: ::goodjob::

Wat moet het toch leuk zijn als je dit in je eigen achtertuin kan vangen. Hier ben ik echt jaloers op  ;)
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

wouter veuger

Mooie snoeken marcel ::goodjob::,mooi tuintje zo...

Zelf vanmiddag een poging gedaan op dikke wintervoorns,maar bleef steken op een handvol mini Baarsjes... ;)

MarcelN

#112

Ja da's wel makkelijk, moeten ze er wel intrappen, want dat deden ze al een tijd niet, sabbelen aan de staart zodat het vuil leek maar niets aan de haak, zag het zo gebeuren soms.
Ik ga maar eens wat donkerdere streamers binden, die flitsende dingen werken hier niet.
Vraagje: wat vinden jullie een goede 'vliegvisbestendige' onderlijn?
Ik heb laatst die PikeWire van Drennan gekocht, maar 1 kinkje en de boel is ruk, na de 2e snoek wilde ik mijn lijn strekken om op te winden, lag die ineens achter mij op het terras :o da's al de 2e keer >:(
Beestje had mazzel dus, al had die haak er toch wel uit gevallen  van Ad Swier.

ik probeerde iemand te quoten, krijg ik wéér die link :(
@Wouter, het moet ff wat harder gaan vriezen eerst, die dikke voorns zijn helemaal nog niet in de havens, de snoeken pakken er eerder je nimf ;D

Gerrit72

Marcel, da's luxe in de achtertuin. Mooi formaat en lekkere vechters  :)
Wouter niet verkeerd mini Baarsjes, daar teken ik voor.
Gister en vandaag tevergeefs een poging gedaan.
Wel heerlijk weer, 5 reeën gezien en 3 kraanvogels  :o, dat was niet verkeerd.
The only difference between men and boys is the price of their toys.

FSCHAMP

Quote from: MarcelN on January 12, 2014, 20:26:15
Ik heb laatst die PikeWire van Drennan gekocht, maar 1 kinkje en de boel is ruk, na de 2e snoek wilde ik mijn lijn strekken om op te winden, lag die ineens achter mij op het terras :o da's al de 2e keer >:(
Beestje had mazzel dus, al had die haak er toch wel uit gevallen  van Ad Swier.

Raar, ik vis al 3 jaar met PikeWire van Drennan en heb dit nog nooit voorgehad, ik heb al meerdere keren in dikke populieren vast gehangen tijdens het werpen en ik heb er geen probleem.  Zelfs als er een kink in komt vist de streamer eens zo goed want dan maakt hij rare bewegingen.
Knoop je de PikeWire of gebruik je sleeves en een speciale tang om de onderlijnen te maken?  Ik zelf gebruik de sleeves en een speciale tang en heb nog nooit problemen gehad met de groene PikeWire van Drennan.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

MarcelN

#115
Hoi Gino,
ik gebruik ook die groen/fluor oranje package 7 strand pike wire dark bronze finish van 28LB/12.7kg, ik snap er ook niks van, is echt al de 2e keer dat de lijn knapt, nu gaat het nog goed.....
Oja ik gebruik de Drennan Sleeves en tang.

wouter veuger

Ik gebruik meestal goedkoop gecoat staaldraad in 40 of 50 lbs,kost 5 euro voor 10 meter ofzo.

Als je ze met een smeltknoop  maakt hoef je ook geen sleeves te kopen en kost het helemaal geen drol.
Als ie gekinkt is hang ik er een nieuwe aan,geen probleem.


FlueFisker

#117
Zojuist weer even lekker gevist op een minuscuul vijvertje hier niet ver vandaan.
In het verleden schudde ik altijd meewarig mijn hoofd als ik er met de hond langs liep en lachte vissers die er zaten inwendig hard uit, zeker de karperboys met hun rodpods  ::lach::
Voorntjes zaten er vast wel in maar daar zou het toch al snel mee ophouden dacht ik altijd.
Totdat mijn vrouw me vertelde nadat zij er op een warme dag langs was gelopen dat ze allemaal vissen aan de oppervlakte had gezien.
Dit verbaasde me uiteraard behoorlijk maar sindsdien schudde ik mijn hoofd toch iets minder meewarig bij het zien van vissers aan dat onooglijke gat vol water.
Op een dag liep mijn vrouw weer langs het watertje, het zonnetje scheen er weer lustig op los en ze had haar fototoestel bij zich zodat ze ditmaal een foto kon nemen.
Eenmaal thuis liet ze die aan me zien en warempel, daar lagen heeel wat karpertjes te zonnen, ongelooflijk vond ik dat!  :o



Hierna schaarde ik mij bij de vissers die hier nu en dan zaten, het lachen en meewarige hoofdschudden waren me wel vergaan.
Een paar maal probeerde ik de karpers te verleiden met een droge vlieg echter zonder enig succes.
Dit alles was vorig jaar.

Ik had gisteren eigenlijk naar de Ruigenhoek willen gaan maar omdat ik veel te moe was besloot ik thuis te blijven.
Na vandaag wat met m'n vrouw en ouders wat gedronken te hebben bij een café besloot ik nog even lekker een uurtje te gaan vissen.
M'n #3 hengel had ik helaas nog niet binnen dus ik nam m'n zesje mee.
Eerst even langs het benzine station een doosje sigaren halen en vervolgens naar het leliewatertje gefietst, zo gedoopt door mijn vrouw vanwege de lelies die in een hoek van het plompje liggen. 

Daar aangekomen de hengel opgetuigd, bloedworm imitatie aan een stuk tippet van ca 2 meter en op het knoopje van de tippet/leader verbinding een kneedbaar verklikkertje gekneed.
Hiermee viste ik eerst het midden van het water af door het zaakje met de wind mee te laten drijven, dit leverde niks op en vond ik al gauw te saai.
Ergens in een bocht van het water had ik al wel een kolk van een wegschietende vis gezien toen ik bezig was de vlieg uit een boom te halen.
Nauwkeurig viste ik zoveel mogelijk van het water af en kwam al vissend aan de overkant aan waar een mooi rietkraagje is.
Hier wierp ik tegen de wind in en al achtjes draaiend haalde ik de bloedworm imitatie weer binnen.
Na een paar worpen schoot het verklikkertje ineens weg en hief ik in een reflex de hengel, hangen!
Er zat zowaar een karper aan die lekker vocht voor zijn formaatje, ik was als een kind zo blij  ;D
De haak zat mooi voor in de bek en had ik binnen no time los.



Hier ga ik de komende tijd zeker vaker vissen  ::duim::



Quote from: merijn1982 on January 16, 2015, 11:08:17

Heb al een hoop ijsvogeltjes gepot afgelopen tijd. Erg mooi!!

Koen

#118






Hier wel :P

Gerrit72



Wow, goed bezig!

::goodjob::
The only difference between men and boys is the price of their toys.

MarcelN

Vanmiddag nog ruim 1,5m snoek gevangen, hehe in 2'en dan he...., maar volgende keer onthaak ik ze in het water, dat gezeik op die kant steeds >:( ze zaten toch voorin gehaakt.
http://www.youtube.com/watch?v=J1mb1vQ8CF4

merijn1982

Mooi karpertje fluefisker!!

@marcel: mooie snoeken! Maar waarom geen kiewgreep? Scheelt hoop geklooi met je net. En als je de kiewgreep toepast opent de snoek automatisch zijn/haar bek. Dit maakt onhaken doodeenvoudig:-)
Tight lines!!

Gerrit59

Marcel,

Het klopt wat Merijn zegt. Pas de kiewgreep toe en onthaken is een stuk eenvoudiger c.q. een fluitje van een cent. Bij de kieuwgreep opent de snoek de bek vanzelf. Een goede stevige onthaaktang is een eerste vereiste. Ik bespeur in je overigens mooie fimpje ook wel enige vrees of angst. En dat is op zich niet vreemd. Op internet staan diverse fimpjes over hoe je die greep toepast. Je moet het gewoon een paar keer gedaan hebben. Als je er tegenop ziet kun je de eerste keren ook een stevige tuinhandschoen gebruiken. Als je na een paar keer je angst heb overwonnen doe je het vervolgens (voorzichtig!) met de blote hand.
Veel succes!

Gerrit

MarcelN

#123
hehe val ik weer door de mand :-[ ik heb wel zo'n hilco/boga-gripje, dan gaat die ook open en evt zo'n sperder, maar die drukken ze zo dicht.
Nee, wat ik vaak doe is in het water onthaken, dan is die muil toch open en dan hup eruit, ik gebruik geen weerhaak.
Ik heb alle lengtes en diktes arterie klemmen en ook echte onthaak tangen hoor, maak je om het gereedschap geen zorgen, maar die greep.... :'( ik ben zo zunig op mijn vingertjes.
Oja ik heb ook zo'n handschoen tegen tandjes, maar die krijg ik er echt niet in geschoven hoor, hooguit een vinger.

merijn1982

Boga en versperder moet je weggooien... regelrechte marteltuigen zijn dat! Idd wat gerrit zegt. Het is ff spannend de eerste keer maar het valt erg mee!! Op youtube staan vast filmpjes hoe dit goed te doen. En al zou je een keer doorschieten heb je een schrammetje. Btje vent overleefd dat wel:-)
Tight lines!!