Mijn eerste dit jaar

Started by JB, September 21, 2013, 17:21:01

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

JB

Vandaag ook maar eens de snoek geprobeerd. Ik dacht maar zo het nieuwe setje moet toch een keer getest worden, en de test liep aardig  ;D




mijn eerste dit jaar, denk je alles op orde en bij je te hebben,  maak je een foto met de zon in de rug en vergeet je je meetlint  :-[

Bijna vergeten, het nieuwe setje bestaat uit een 9/10 reel van A&M, vision  BIG DADDY 9' #8 en de vision big daddy lijn #8.   8)
Een dag niet gevist is een dag zonder ergenis (vlieg aan de bodem, vlieg in een boom, vis verspeelt en mijn favoriet NIETS GEVANGEN)

JB

 ::agree::
Was niet echt een behoefte, maar was leuk geweest bij je eerste PR de correcte maat te weten.
Nu weet ik alleen aan de hand van de hengellengte dat hij 90+ was maar korter dan 1 m.
Een dag niet gevist is een dag zonder ergenis (vlieg aan de bodem, vlieg in een boom, vis verspeelt en mijn favoriet NIETS GEVANGEN)

Rossie69

mooie vis

ik heb altijd dat meetlint in de tas,die ik dan weer niet zo gauw kan vinden.
of op een plek waar ik niet zo snel bij kan.


sjoerd

Quote from: JB on September 21, 2013, 18:08:03
::agree::
Was niet echt een behoefte, maar was leuk geweest bij je eerste PR de correcte maat te weten.
Nu weet ik alleen aan de hand van de hengellengte dat hij 90+ was maar korter dan 1 m.

Als je slim was geweest, had je aan de hand van je hengel toch de exacte maat kunnen bepalen.!! Kijk maar even naar de foto. Had je de punt van de kop gelegd tot het 2e hengeloog dan was het staarteinde zo'n beetje tegen je handvat gekomen of  zelfs iets verder. Kwestie van even tellen tot welk kurkje van het handvat de staart komt. Dat onthouden en later thuis even nameten en je had de exacte maat geweten. :) :)

Sjoerd



Marksman

Mooie snoek JB, dat is een leuk begin.

eddy

ik heb markeringen aan gebracht op de hengel, om de 10cm. heb je geen meetlint meer nodig.

maurice

::bbq:: ::proost:: ::proost::

wouter veuger

dat is een stevige snoek,mooi werk! :)

Plantje

Mooie snoek hoor! Ik heb meestal ook wel een meetlint bij me. En zeker voor iets wat wel eens een PR zou kunnen zijn kan ik me voorstellen dat je het dan mist.

JB

Quote from: maurice on September 21, 2013, 20:46:53
Lekker man, mooie platbek
Quote from: wouter veuger on September 21, 2013, 21:38:45
dat is een stevige snoek,mooi werk! :)
Ja, was ook blij dat m'n hengel een #8 was, moet er niet aan denken dat ik deze op bv een #5 had moeten drillen. Had niet echt bevoordeliik geweest voor mijn geestestoestand, deze was al gedeeltelijk van slag aangezien ik de snoek door het helderheid water de laatste meter zag overbruggen richting mijn streamer, en waarschijnlijk ook niet voor de vis.
Tevens, m'n streamer is ook niet echt geschikt op een #5 aangezien mijn voorkeur nog steeds gaat naar een combinatie van raccoon en bucktail als hoofdbestanddelen.
Een dag niet gevist is een dag zonder ergenis (vlieg aan de bodem, vlieg in een boom, vis verspeelt en mijn favoriet NIETS GEVANGEN)

Koen

Mooi man! dat het een goed snoekjaar mag worden :P

wouter veuger

Quote from: JB on September 22, 2013, 13:26:35

Ja, was ook blij dat m'n hengel een #8 was, moet er niet aan denken dat ik deze op bv een #5 had moeten drillen. Had niet echt bevoordeliik geweest voor mijn geestestoestand, deze was al gedeeltelijk van slag aangezien ik de snoek door het helderheid water de laatste meter zag overbruggen richting mijn streamer, en waarschijnlijk ook niet voor de vis.
Tevens, m'n streamer is ook niet echt geschikt op een #5 aangezien mijn voorkeur nog steeds gaat naar een combinatie van raccoon en bucktail als hoofdbestanddelen.


hahaha,gaaf is dat he die zichtaanbeten... ::agree::

JB

Quote from: wouter veuger on September 22, 2013, 16:08:48

hahaha,gaaf is dat he die zichtaanbeten... ::agree::

Dat wel, maar op dat moment waren m'n eerste gedachten  ::wtf:: en  ::hulp::
Een dag niet gevist is een dag zonder ergenis (vlieg aan de bodem, vlieg in een boom, vis verspeelt en mijn favoriet NIETS GEVANGEN)

Troutbuster

Lekker begin van de Herfst Johnny!!
::goodjob:: ::goodjob:: ::goodjob::

Gr

Jan
"Petri Heil"


JB

Een dag niet gevist is een dag zonder ergenis (vlieg aan de bodem, vlieg in een boom, vis verspeelt en mijn favoriet NIETS GEVANGEN)

Koen

Quote from: JB on September 22, 2013, 16:37:18
Dat wel, maar op dat moment waren m'n eerste gedachten  ::wtf:: en  ::hulp::

tis dan heel verleidelijk om die streamer nog sneller binnen te trekken :P

JB

Quote from: Koen on September 22, 2013, 17:54:35
tis dan heel verleidelijk om die streamer nog sneller binnen te trekken :P

Gelukkig niet gedaan, ik weet nu ook gelijk dat ik een steviger net nodig heb. De snoek paste er net in en na enig buigwerk  is hij ook weer te gebruiken alleen niet voor dit formaat vis.
Een dag niet gevist is een dag zonder ergenis (vlieg aan de bodem, vlieg in een boom, vis verspeelt en mijn favoriet NIETS GEVANGEN)

golddigger

Mooie vis gozer!!!!
Moet je mij ook maar eens leren ;D
Perry

JB

Quote from: golddigger on September 23, 2013, 19:33:41
Mooie vis gozer!!!!
Moet je mij ook maar eens leren ;D
Perry

Volgens mij heb ik dit "trucje" van jou opgepikt  :D
Een dag niet gevist is een dag zonder ergenis (vlieg aan de bodem, vlieg in een boom, vis verspeelt en mijn favoriet NIETS GEVANGEN)

Koen

hier in Rotterdam willen ze nog niet zo hoor, net ff geprobeerd, niks, geen volger, kolkje of tikje ...

Koen

Ronde twee wel succes :) Ok, niet in Rotterdam maar wel gevangen :)


MarcelN

#21
 ::goodjob:: was gezellig, te kort helaas :'(
Die 90'er van mij was ook leuk, mijn eerste op de streamer/fly, pak ze soms wel op de nymph.
Moeten we snel overdoen met Perr. ::agree::
Moest er wel erg aan wennen zeg, wat een zware meuk en wat een ruimte heb je achter je nodig :o
Viel me al snel reuze mee dat ik hem een eind weg kreeg daar, normaal heb je nog niet de helft of een kwart achter je nodig en schiet je de boel weg met de nymph,
maar dit smaakt naar meer ;)

Koen

Ja, maar de vraag is of in de staart haken telt :P Was wel een mooie :) Alleen wel maf dat die voorntjes zich niet lieten vangen ...

MarcelN

Ik zei het net tegen mijn zoontje over die voorns, normaal vangen we bergen daar dat weet je en groot, zijn reactie was dat ze nu zo slim zijn omdat ze in een school zwemmen ::wtf:: 9 jaar.
Hij had van de week daar er 1 van 93cm op de spinner met de 2gr. FairPlay Rapier en een 50'er, kreng leert snel ???

Koen

haha, nog even en het is "nee papa, dat doe je zo"  ;D