OVERLAST BEERSTERDIEP

Started by Ron, December 24, 2013, 11:45:36

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ron

Nou hadden we in het Noorden van het land een mooie plekje waar je mooie Grote voorns kan vangen,
Nou hebben die wedstrijdvisser het weer verknalt voor ons.
Hier is een link waar het over gaat .
http://www.vissen.nl/actueel/default.asp?page=detail&id=686

Arie de Vries

Jammer dit, maar hoe moet je onbeschoft gedrag van 1 visser voorkomen??????
weer een duidelijk geval van dat de "goeien" lijden onder het gedrag van de slechten
Groet, Arie

Beertje

#2
@Ron, 0ver iets vergelijkbaars is een paar weken geleden een hele disicusie ontstaan op het forum. Onbehoorlijkgedrag van mensen is van alle dag, dit geldt niet alleen voor vissers. Ik hoef ze denk ik niet allemaal op te noemen, maar je kent ze wel: in het verkeer, op het werk,op de straat enz enz.Maar sportvissers zijn een gemakkelijk aan te pakken groep.Je verbied het vissen terplaatse en....klaar. In andere gevallen wordt de veroorzaker persoonlijk aangepakt,maar bij vissers maar gelijk de hele groep. Lekker gemakkelijk hé .Dat daar vele onschuldiggen de dupe worden, kan niemand wat schelen.
Als men dan toch iets wil doen, verbied dan de organiserende vereniging de toegang voor een bepaalde tijd. maar niet gelijk heel vissend Nederland. ::ban:: ::wtf:
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

Wader

Schrijnend, dit voorval!!
Dit gedrag lijkt wel wedstrijdvissers eigen.

Vorig jaar rond deze tijd maakte ik een vergelijkbaar "brutaal" voorval mee met wedstrijdvissers.
Ik stond op een zaterdag lekker te vissen en te vangen op de steiger in het haventje van Noordlaren, komt er klokslag 12.30 uur een invasie van wedstrijdvissers aan.
Ze zeggen niks, vragen niks, pleuren schaamteloos hun kanis op de steiger, flikkeren hun leefnet in het water, ... m.a.w.: opzouten, want ik wil/moet/ga hier vissen!! Allemaal precies op de plek waar je net leuk staat te vissen.
Ik had het ook binnen 3 minuten gehad. Heb er ook geen woorden aan vuil gemaakt, gewoon verstandig zijn: inpakken en wegwezen dus.

Geef ik jullie te raden waarom er in zoveel jachthavens niet meer gevist mag worden ....

Grt.
Don

Ron

Quote from: Beertje on December 24, 2013, 12:27:02
@Ron, 0ver iets vergelijkbaars is een paar weken geleden een hele disicusie ontstaan op het forum. Onbehoorlijkgedrag van mensen is van alle dag, dit geldt niet alleen voor vissers. Ik hoef ze denk ik niet allemaal op te noemen, maar je kent ze wel: in het verkeer, op het werk,op de straat enz enz.Maar sportvissers zijn een gemakkelijk aan te pakken groep.Je verbied het vissen terplaatse en....klaar. In andere gevallen wordt de veroorzaker persoonlijk aangepakt,maar bij vissers maar gelijk de hele groep. Lekker gemakkelijk hé .Dat daar vele onschuldiggen de dupe worden, kan niemand wat schelen.
Als men dan toch iets wil doen, verbied dan de organiserende vereniging de toegang voor een bepaalde tijd. maar niet gelijk heel vissend Nederland. ::ban:: ::wtf::

Jan dit is niet de éérste keer dat de wedstrijdvisser het verknallen daar .

dit heb ik van de Hengelsportfederatie Groningen Drenthe .
dit waren nieuwe regels voor de wedstrijdvisser

Onderwerp: RE: Vissen in Beerta
Hengelsportfederatie Groningen Drenthe
Transportweg 13
Telefoon 0592 542890
Fax 0592 544115
Frieslandbank 29 35 44 581
email: hsfgron-dren@vissen.nl
website: http://www.vissen.nl
k.v.k. 40045078

U mag met een geldige VISpas vissen in het Beersterdiep in Beerta. Wel dient u u rekening
te houden met het feit dat in verband met meldingen van overlast voor omwonenden u extra
rekening dient te houden met de omgeving. Voor wedstrijden die gehouden worden in het
Beersterdiep geldt dat deze door de week mogen beginnen vanaf 08.00 en in het weekend
vanaf 10.00.


Rene V.

Probleem is dat Nederland gewoon te vol is.Op de lagere school zij de meester,kinderen!binnenkort naderen wij de 12 miljoen mensen in ons land.Wees verstandig en emigreer.Krijg af en toe toch het idee dat hij een vooruitziende geest was.Helaas ::zucht::

Rene V.

Beertje

@Rene v, 12 milioen?  17 miljoen zul je bedoelen. 20 jaar geleden kwam je nog voor de rechter als je zei;"vol is vol" maar het is wel zo! 10 milioen mensen in dit landje is zat genoeg.Blijft er ook nog wat ruimte over voor natuur e.d.
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

weerwolf

zodra er iets van competitie in komt dan veranderd alles

Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

Rene V.

@Beertje,ik bedoelde de schoolmeester in 1967 ;) en idd 10 miljoen lijkt er meer op.

Groet Rene V.

Heintje Davids

#9
Volgens mij staat er in de brief iets over 'het toppunt' en dat het 2 vissers betrof. Iemand er al eens bij stilgestaan dat het net zo goed vliegvissers kan betreffen als wedstrijdvissers?

Ik heb altijd wat moeite met de collectieve verontwaardiging die meteen op zo'n onderwerp volgt. Zonder te weten wie het nu eigenlijk waren die de schrijver uiteindelijk 'over de zeik' kreeg, veroordelen we meteen de wedstrijdvissers. Vraag me altijd af waarom vliegvissers vaak de neiging hebben om zich beter en verheven te voelen boven andere sportvissers terwijl er binnen de vliegvisserij net zo goed mensen zijn die zich misdragen. Waarom mag ik in een aantal havens niet meer vissen in de winter? Volgens mij mede omdat de omgeving last had van niet oplettende vliegvissers die omstanders haakten, omdat men zich op boten begaf omdat dit makkelijker werpen was, omdat boten beschadigd werden en zo kan ik wel even doorgaan.

Beertje

@ReneV, je hebt gelijk. ;D Beter lezen mijner zijds.
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

W3stland

Vraag mij toch af of er veel klachten zijn of gewoon één zeurende huisvrouw..
Soms word alles overtrokken om maar te kunnen verbieden..
"A bad day's fishing is better than a good day at work."

Hilco de Visser

Maar ze is dus niet echt rustiger geworden van die beurt thuis........... :P

MarcelN

 ;D is zo'n 'tril-eitje' niks voor der, lekker wandelen en maar lachen.... ::)

Jan Bruins

Als er veel hengeldruk is daar en overlast,  beginnen met het verbieden van wedstrijden op die plek.
Dan is hopelijk de "groepsvorming" wat minder.
Ik denk dat je van een individu minder last hebt dan van een groep. (in de meeste gevallen)
En enige tijd verscherpt toezicht.
Gewoon RESPECT voor de bewoners daar!
Goed gedrag daar praat men niet over, maar wangedrag.......daar raakt men niet over uitgepraat!
En het  is vaak maar een enkeling die de boel loopt te verzieken.
Zou jammer zijn als het verbod er komt.
I don't drink water, fish f*ck in it...

Hilco de Visser

Het is dezelfde discussie als met de racefietsers, die rijden in een grote groep;  zeer intimiderend.

nog even en dat wordt ook verboden (hopelijk).

Op openbare plekken moet je gewoon niet in grote groepen overlast gaan veroorzaken. dus geen wedstrijden vissen,fietsen honden of wat dan ook doen .

en zoek gewoon een slimmer plekje op om te pissen  :-X


Ron

De wedstrijdvissers moeten zich gewoon aan de regels houden en gewoon RESPECT hebben voor de bewoners .
Als ze dat hadden gedaan dan was er niets aan de hand geweest.


Bone F

Wangedrag is een onuitroeibaar fenomeen kijk maar eens dagelijks in het verkeer.... ::zucht::

Beertje

#18
Ja, we weten allemaal hoe het moet zijn! Maar hoe voor komen we dat niet alle goed willende  sportvissers over de zelfde kam geschoren worden?
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

Bone F

Quote from: Beertje on December 24, 2013, 22:50:50
Ja, we weten allemaal hoe het moet zijn! Maar hoe voor komen we dat niet alle goed willende  sportvissers over de zelfde kam geschoren wporden?

Goed gedrag valt jammer genoeg minder op dan aso gedrag. Het zijn altijd de negatieve uitwassen die de aandacht trekken en krijgen. En wat die mevrouw betreft, natuurlijk heeft ze gelijk (en dat vond de pleger waarschijnlijk diep in zijn hart ook) maar ja dat ga je niet toegeven als je omringd bent door "stoere"mannen. Elkaar aanspreken hierop kan een begin zijn.

Peace en vrolijke dagen!

W3stland

Ik ben er niet bij geweest maar zouden die vissers echt hun hengel tot twee keer toe tussen de enkels van die vrouw gooien? Ik zou t wel laten om die vrouw en om mijn mooie hengel.. Tja en ik denk dat bijna iedere vissers/man wel eens een boompje heeft gepakt.. Ik denk dat beide partijen overtrokken gereageeerd hebben..
"A bad day's fishing is better than a good day at work."

Ron

Quote from: Beertje on December 24, 2013, 22:50:50
Ja, we weten allemaal hoe het moet zijn! Maar hoe voor komen we dat niet alle goed willende  sportvissers over de zelfde kam geschoren worden?

de beste oplossing zou zij , een verbod voor viswedstrijden.



maurice

Jammer, maar begrijpelijk.
Wedstrijd vissen verbieden is mogelijk.
Maar wat nu als er 15 man zit te vissen wie elkaar kennen?
Dan kan gewoon voor de lol ook als wedstrijd gezien worden.

Gewoon jammer dat er weer 1 of meerderen zijn die het kapot maken.
::bbq:: ::proost:: ::proost::

Beertje

@Ron, Lijkt me geen goed plan,verbieden van viswedstrijden. Wat wel zou kunnen, is het verbieden van wedstrijden binnen de bebouwde kom.
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

Rene V.

Als alle vispashouders tegelijkertijd gaan vissen wordt het ook druk aan het water.Dit mag natuurlijk wel want we hebben allemaal betaald ;)


Prettige feestdagen Rene V.