beginner

Started by kelt, November 05, 2013, 00:10:52

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

kelt

ik woon in lathum, ik heb vorigjaar een beginnersset gekocht bij faunaland helemaal compleet van shakespear.
hier zaten een paar nimfjes bij maar doordat ik niet goed kan gooien werd het een soort zweep en raakte ik alles kwijt ook de leader.
mijn vraag is ook zit er veel verschil in leaders en welke kan ik het beste kopen om in polders te vissen.
de zelfde vraag heb ik met de vliegjes/nimfjes
en is het nog de goede periode om te gaan vissen met de vlieghengel, kan hierover nergens in formatie over vinden


HappyFisherman

Hallo Kelt,

Op het forum is enorm veel info te vinden voor de beginnende vliegvisser, je zult er alleen zelf wel wat tijd in moeten steken. Succes en vooral veel plezier met het doorlezen van het forum en je nieuwe hobby.
Vliegvissen is bevlogen vissen...

merijn1982

hoi,

ik denk dat je eens moet beginnen met een cursusje werpen, dit is de basis!! zodra je dit onder de knie hebt zou ik pas beginnen met vliegen aan een leader te knopen. Mocht je toch een poging gaan wagen, neem dan gewoon een lengte nylon ( zeker niet te lang als je nog niet zo goed kan werpen.. ) van een rolletje nylon uit de winkel, gooi je het dan een keer in de knoop of kapot kost het je niet iedere keer geld. denk dat je qua techniek voor de verschillende wateren, jaargetijden en vliegen voor bepaalde vissoorten het beste veel kan lezen hier op het forum, rest van internet, tijdschriften of boeken in de bieb. wat happyfisherman zegt: je moet er wat tijd in steken maar er goenoeg info te vinden
Tight lines!!

kelt

bedankt voor het advies ik ga eerst maar eens beetje leren werpen dan, en rond speuren op dit forum.

rene

goedendag kelt

In duiven zit vliegvisclub last hope als je naar een avond van onze club komt kunnen we je wel wat uitleggen hoe het een en ander werkt met vliegvissen
Volgende week dinsdag avond is de eerstvolgende avond
Als je op http://www.lasthope.nl kijkt zie je waar ons clubgebouw is
Op het parkeerterein van dvv de voetbalclub
Als je vraagt naar rene dan komt het helemaal goed
De avond begint vanaf half acht

Groeten van rene van haastrecht

merijn1982

Kijk dat is een mooi aanbod van Rene!!
Tight lines!!

kelt

bedankt rene voor je aanbod. ik ga zorgen dat ik aanwezig kan zijn.

tot dinsdag!!!

Gerrit72



Kelt  ::welkom::

Een goed advies en mooi aanbod van Rene, komt vast helemaal goed.
Een goedbedoeld geschreven advies werkt lang niet zo goed, als dat het
even voorgedaan wordt; Veel plezier!
The only difference between men and boys is the price of their toys.

kelt

bedankt gerrit ik hoop er veel van op te steken, heb me pen kladblok al klaar liggen.
ik heb echt zin om een keer een vis binnen te halen met de vlieghengel. heb karpergevist maar ging me na een tijd irriteren aan het materiaal wat je steeds mee moet nemen.

Gerrit72



Kelt, ook ik ben van karpervissen overgestapt op vliegvissen (garage nog vol met de gehele uitrusting).
Nu lekker met het vlieghengeltje in de hand op pad, vest aan (en direct alles bij je).
Heerlijk ongecompliceerd dat vliegvissen  ;D
The only difference between men and boys is the price of their toys.

rene

Het was gezellig gisteravond maar geen kelt gezien


Groeten van rene

Inderk

Dat is jammer dat Kelt niet is komen opdagen  ::wtf::
"Zodra vliegvissen wetenschap wordt,  ga je minder vangen "

Groet'n
Ind{k}er{k}mit


fdb197

nou dan heeft hij zeker te weten nog geen vliegviskoorts

Plantje

Ben benieuwd of hij nog een keer aanschuift bij jullie. Het klinkt namelijk wel als: een paar lessen in het werpen kan heel veel (meer) plezier opleveren!

Misschien heeft het URL "lasthope" hem afgeschrikt? ;)

kelt

mijn excusses dat ik niet gekomen en niet ff heb laten weten. maar het is niet gelukt te komen door dat ik nog veel dingen had voor school.
maar ik kom nog zeker een keer langs want wil er wel graag mee beginnen.