Wanneer krijgt de snoek weer honger?

Started by Gerrit72, October 26, 2013, 21:35:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Gerrit72

De laatste tijd zijn de vangsten bij mij niet om over naar huis te schrijven. Mooie stekjes, normaal gesproken goed voor leuke snoek, lijken nu visloos. Ook vandaag, een mooie bries over het water, het leek zo mooi, maar de snoek gaf niet thuis. En toch...het is altijd genieten aan het water... Foto's zat van mooie stekkies, maar voorlopig geen big-mamma op de gevoelige plaat. Ik ben benieuwd hoe het jullie op dit gebied vergaat. Van mij vandaag dus voornamelijk omgevingsfoto's;

   

Een eentonige afwateringssloot, maar wel in een mooie stille omgeving.



Voor zo'n pijp moet toch een snoekie liggen? Die lag er ook. Langzaam de streamer richting pijp gevist, voor de pijp even laten huppelen en kaboem! Vanuit de pijp dook een snoek vol op de streamer. Lekker schrikken en vervolgens een wilde snoek die de hele sloot op zn kop zet  :) Vlak voor het kantje loste de snoek zelf de haak, thanks mate! Altijd hartverwarmend zo'n wilde actie  ;D



Een prutslootje, waar ik qua snoek toch hele mooie herinneringen aan heb... Vorige week gaven ze er helaas niet thuis  :(









Bovenstaande stekjes uitvoerig uitgekamd...geen snoek gezien  :'(



Van alles geprobeerd...zelfs deze wild uitslaande joehoe streamer   :-\



Vandaag, wat een heerlijk herfsterig weer...licht aan...



en licht uit...wat een verschil als de zon even doorbreekt  8)





En gelukkig was de middag niet helemaal visloos. Een klein dapper troost snoekje dook uiteindelijk toch op de streamer.
Hoefde ik eindelijk thuis eens niet te zeggen; "niks gevangen"  ;)




The only difference between men and boys is the price of their toys.

Team

Mooie plaatjes, alles komt goed , moet wat kouder worden???  denk ik
NUNC  AUT  NUNQUAM

Rene V.

Mooie foto's Gerrit.Hier is het ook moeizaam,de jaag tijden zijn heel kort.Over de dag 3 snoeken gevangen binnen een uur.Daarvoor en daarna niets.

Groet Rene V.

Gerrit72


Bedankt mannen! Drie in een uur is niet gek Rene! Het komt idd wel goed Ton!
Ben niet moedeloos hoor ;), maar dat het zo taai is, ben ik niet gewend.
The only difference between men and boys is the price of their toys.

HappyFisherman

Wen er dan maar vast aan, pechjaar... Gaat ook niet om het vangen, maar om het vissen.
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Rene V.

De snoek volgde de streamer tot voor mijn voeten en 2 keer grote kolken toen de streamer net uit het water was.Wat bij mij wel eens helpt is snel strippen en langere pauzes om de streamer weer te laten zakken daarna weer een snelle start.Is het water helder?probeer wit of zwart[zwarte pieten zwart dus] 8)

Groet Rene V.

HappyFisherman

Speel zwarte piet maar weer het duidelijkste silhouet toe René!
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Rene V.

#7
 Wat zwart is moet zwart blijven 8)

Rene V.

Tymen

Hier zelfde verhaal. Uren vissen voor 1 snoek die de haak lost. Wel veel snoeken zien zwemmen, maar bijten? Ho maar. Wel prachtig licht gister.

eddy

gisteren in een uur tijd 2 snoeken mogen landen (67 en 77cm) en 1 gelost. wel vreemd, want er liepen een aantal kunstaas visser die de hele dag niets hadden gevangen.

JurjenF

Afgelopen dinsdag was het super weer hier in de Achterhoek. Dus : op naar de Slingebeek. Helaas helaas kon ik de Shakespeare #7 met streamers raps weer in  de koker stoppen want de lijn waaide iedere kant behalve de goede uit. Dus dan de spin er maar bij en na een paar uur vissen een paar kinderen van rond de 30 en moeders van rond de 75 als resultaat + een paar mooie baarzen (>25 is altijd goed voor mij) Dus ze zijn er wel, ze bijten wel maar je moet ze wel vinden. Komende week gezien de weers-/windverwachting zal het ook geen vliegeren met streamers worden  :'(
Fishing is cheaper than therapy

Gerrit72

Quote from: eddy on October 27, 2013, 13:39:50
gisteren in een uur tijd 2 snoeken mogen landen (67 en 77cm) en 1 gelost. wel vreemd, want er liepen een aantal kunstaas visser die de hele dag niets hadden gevangen.

Heel vreemd vind ik dat niet. Rond mijn huis lopen vele knaapjes, soms de hele dag met pluggen en blinkers te smijten (zonder resultaat). Het is inmiddels denk ik een dressuurwater. Zelf heb ik vaak een half uur tot een uur, maar dan weet ik met de streamer tussen de knapen in vaak wel te vangen. Mijn idee is dat de snoek, vooral op kleiner water, al dat harde kunstaas wel eens gezien heeft en met dat onregelmatige beweeglijke en langzaam te vissen spul van ons streamervissers nog wel tot happen te verleiden is.

De harde wind maakt streamer vissen er niet makkelijker op, maar met 'zware' streamers is dit behoorlijk te ondervangen. Een lijf van zonker (ik gebruik daarvoor oa schapenzonker /wol neemt veel vocht op) maakt dat de streamer minder windgevoelig is. De stek zo uitzoeken dat de wind schuin van achter komt, dan blijft de lijn bij je uit de buurt. Uiteraard hoed en bril op voor je veiligheid. Een stek uit de wind zoeken is ook handig uiteraard. Geen weertype dat mij weerhoud van streamervissen.
The only difference between men and boys is the price of their toys.

JB

Misschien een ander type streamer proberen?
Ik had afgelopen donderdag hetzelfde probleem, twee uur gevist 4 streamers (bucktail met bont en bucktail met hackles)geprobeerd maar niemand thuis, halverwege richting auto een deerhairdiver met dubbele zonkerstaart eraan gebonden. Resultaat, eerste worp derde strip toch iemand thuis 75 cm helaas zonder foto. Daarna maar gelijk gestopt, moest ff pleistertjes plakken :-[
Een dag niet gevist is een dag zonder ergenis (vlieg aan de bodem, vlieg in een boom, vis verspeelt en mijn favoriet NIETS GEVANGEN)

Tymen

Net toch even geprobeerd te werpen in deze wind. Op m'n tweede worp een 80er erop waar ik al een tijdje achteraan zat. Ik had hem al meerdere keren gelost laatste weken. Ik dacht hem eindelijk aan de kant te hebben... breekt m'n stalen onderlijn! Ik baal nu vooral voor de snoek, die heeft een streamer met speld in z'n bek hangen. Gelukkig wel zonder weerhaak, dus hopelijk weet ie hem snel te lozen. Echt balen dit! Nu maar even andere type onderlijnen aanschaffen.

Rene V.

Inderdaad Gerrit,geen weertype houd ook mij thuis.Vandaag waaide het een beetje,grote takken vlogen om mijn oren tijdens windstoten.Visserij niet echt goed.Enkele tikken gehad van kleine snoek maar geen doorbijters.Ik kan wel een haak erbij zetten maar ja,blijft vissen anders had het vangen geheten ;D

Groet Rene V.

eddy

ik gebruik met dit weer wat zwaardere streamers, dan gaat het prima.
een korte haak voorzien van flash en bucktail, met daarvoor een articulated shank en weer bucktail afgewerkt met een fishskull kopje.
Werkt perfect en geeft een mooie duikel werking aan de streamer. Zaterdag was wit-blauw de goede combinatie, maar ook wit-rood en groen-geel doen het op mijn water prima.

MarcelN

Ze zijn best hongerig hoor, gisteren 3 gevangen 2st 60'ers en 1st 80'er, vandaag 2 waarvan 1 een 50'er en weer een 80'er, alles op donker rode streamers, veel staartbijters ook.
De hengel is een ander verhaal ::)

Gerrit72



Vandaag op een groen en goud kleurige streamer twee weten te haken.
Hopelijk zet deze trend zich voort  :)
The only difference between men and boys is the price of their toys.

rene

goedendag

Als je bij vangstenregistratie.nl het snoekonderzoek download zal je redelijk wat duidelijk worden

Groeten van rene

Tymen

Kan je ons niet een samenvatting geven?

edjuhhh

Er staat bv in dat er bij zware bewolking meer snoek word gevangen.
Bij ZW wind ook het meest word gevangen.
De vangsten per aastype.
etc etc
Bûter, brea en griene tsiis, wa't dat net sizze kin is gjin oprjochte Fries

Gerrit72

Goed idee Tymen (dan hoeven wij ons niet te registreren ;))
Alhoewel het eigenlijk niet zo'n slecht idee zou zijn, mee te doen aan de registratie.
Indien het weer honger krijgen echter zou worden afgelezen aan de vangstregistratie van de snoek, dan gaat er gegarandeerd een scheef beeld ontstaan. In het najaar slaan de meeste vissers aan het snoeken (en zullen er dan ook de meeste gevangen worden, wat niet wil zeggen dat ze op andere momenten niet veel vreten en goed te vangen zouden zijn).

Maar trek ik (voorbarige) conclusies, ik zou beter het rapport kunnen lezen (of de samenvatting  :))
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Rene V.

http://i1220.photobucket.com/albums/dd450/ReneV1/DSCN1127_zpsd9fd6fa2.jpg

Toen ik vandaag begon te vissen,geen zuchtje wind dus dacht,wordt moeilijk vandaag.Na een kwartier een speler,neus tegen de streamer aan tikken en dat was het.Iets later op een andere stek werd de streamer met grof geweld gepakt en ik meet 87 cm.uiteindelijk nog een mooie donker gekleurde snoek van zo'n 65 cm,

Alles viel dus toch mee,groet Rene V.

harlin

M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

Rene V.

Dank je Harry ;)Er is iets veranderd bij die fotogasten en ik krijg het er niet beter op.

Groet Rene V.