Mooie streamer kwijtgeraakt, maar het kan wel!!!!!

Started by ben, September 23, 2013, 11:13:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ben

Gister met Tijmen op Snoekbaarsjacht geweest, op een geheime plek, met de boot op het Ketelmeer, na eerst een beetje verticalend op de IJssel wat mooie snoekbaarzen gevangen te hebben, zijn we terug gegaan naar onze geheime stek, met een #7 en een zilverachtige EP streamer, met zinklijn een stukje water afgevist, al gauw een felle aanbeet, en aan het bonken kon je merken dat het een forse Snoekbaars moest zijn, helaas de 16 100/ste lijn brak af, dus nog niet een forse Snoekbaars gevangen, maar we geloven er nu in en we komen terug, wordt vervolgt, p.s. de foto's moet je er maar bijdenken!!!!!

Rena

Zinklijn #7 streamer snoekbaars!!!
Waarom de keuze voor een 16/100 tippet ?

wouter veuger

jammer,neem aan dat je wel een staaldraadje gebruikte?,16/00 als leader is ook wel erg dun, met 30/00 bijvoorbeeld vist denk ik beter.
je streamer slaat dan beter over, en snoekbaars laat zich er niet door afschrikken hoor.

volgende keer beter,lijkt mij ook wel gaaf een dikke snorkel op de vliegenlat ::agree::

Franky Boy

Kan niet!
Snoekbaars aan 16/100.
Heb je ook met de scherpe tandjes rekening gehouden?

Gert

Tsja, een volgende keer zal je wel wijzer wezen  ;)
Maar sowieso zou ik altijd een staaldraadje of iets dergelijks gebruiken, want het is geen garantie dat een snoek je streamer NIET pakt...

Groet,
Gert

Heintje Davids

Mocht je al bang zijn dat een dikkere leader de actie van je streamer teveel beïnvloedt, bind 'm dan in een lusje en je zult zien dat de actie net zo mooi blijft als met een dunnere voorslag, maar een staaldraadje is wat mij betreft veiliger.

ben

Die tippet van 16 100/ste zat er nog op van forellen op put, was al een beetje dun en zelf een beetje lui!!!! ::hulp:: ::wtf:: Maar weet nu wel beter, door schade en schande wordt je wijs, toch????

HappyFisherman

Alleen jammer dat er nu een dikke vis met een piercing rondzwemt, omdat je een beetje lui bent geweest...
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Mike

Quote from: HappyFisherman on September 23, 2013, 14:25:39
Alleen jammer dat er nu een dikke vis met een piercing rondzwemt, omdat je een beetje lui bent geweest...
::agree::
EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

Plantje

Wellicht vis je zonder weerhaak. Dan valt het mee...

Heintje Davids

Hoewel het natuurlijk jammer en onnodig is, overleeft een vis met een haak in de bek over het algemeen prima, vooropgesteld dat de haak de kieuwboog niet zwaar beschadigd heeft, dus laten we er nu ook weer niet al te dramatisch over doen. Wil je dit soort dingen helemaal uitsluiten dan moet je niet gaan vissen, hoewel het in dit geval wel een beetje vragen om moeilijkheden was. Heb in de loop der jaren al behoorlijk wat vissen gevangen die al een haak of vlieg in hun bek hadden en al deze vissen verkeerden op het oog in prima conditie. Het positieve is, dat degene die deze snoekbaars vangt er een goed vangende streamer aan over houdt  ;).

sjoerd

Arno, dat is wel erg kort door de bocht man! Waar het de meeste beantwoorders hier omgaat is dat er met een ,ook in mijn ogen, belachelijke dunne lijn werd gevist, waardoor je er op kon wachten dat je de streamer ging verspelen aan een vis. :( :( :(
Dat gezegd hebbende,het gaat dus niet om het feit of de vis een gaatje heeft tgv de streamer, dat is nu eenmaal inherent aan het vissen maar
wat de schrijvers bedoelen is dat je niet door luiheid(??????) met een dun lijntje gaat vissen en daardoor een vis met een streamer in de bek laat zwemmen.
Als deze visser zo al hij zelf schrijft erg lui is waag ik te betwijfelen of de weerhaak ook is dichtgeknepen. :) :)

Sjoerd

Mike

#12
Tsja Arno, zonder er erg dramatisch over te doen, want zo boeiend is het allemaal niet, zal ik even mijn reactie uitleggen.

Ik zie een nieuwe topic, en ben nieuwsierig waar het over gaat, en vervolgens lees ik in iets andere bewoording het volgende.......

" Mijn vismaat en ik gaan vissen op een plek die ik niet wil delen. Eerst zijn we gaan verticalen en hebben we een paar mooie vissen gevangen ( lekker boeien  ??? )  Daarna pakte ik mn vliegenhengel ( nu komt het, dacht ik ) en na een paar worpen had ik een flinke aanbeet. Helaas was ik vooraf te lui geweest om een andere leader er op te knopen waardoor ik met 16/00 ste, op mn # 7 , geen schijn van kans had en mn leader vrijwel meteen afbrak "

::sjorrie::  hoor Arno, maar wat verwacht je dan....?.....Een staande ovatie en een luide " Encore"....

EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

Plantje

Dan maar in het topic:
Iedereen mag fouten maken; dat hoort erbij. Echter, als daar kritiek op komt en je ook nog eens toegeeft de fout door luiheid te hebben gemaakt moet je niet gek opkijken als mensen nog meer kritiek hebben.
Het is dan niet gepast om de mensen die kritiek hebben aan te vallen. Ik heb verzocht de reactie weg te halen, maar dat gebeurt niet. Dan doe ik het zelf maar. (Arno, jouw reactie daar weer op is ook weg, omdat deze anders lijkt te slaan op Mike zijn reactie en volgens mij is dat net niet je punt :) )

Plantje

Het verleden heeft uitgewezen dat het helaas nodig is om hier en daar discussies bij te sturen. We zijn volwassen mensen inderdaad.

Er mag zeker op kritiek gereageerd worden. Maar als die reactie niet inhoudelijk is en enkel aangeeft dat kritiek niet geaccepteerd wordt gaat het niet de goede kant op. Dat is geen volwassen reactie en Ben geeft daarmee duidelijk te kennen juist niets te kunnen hebben.

Probeer de bovenstaande discussie maar eens bij de buren op het roofvisforum. Dan denk ik dat we hier nog bijzonder mild zijn!


ben

Ik zal toch nog even een reactie geven, terwijl ik eigenlijk met dit forum stoppen wilde, allereerst wil ik Arno bedanken dat hij het voor me opneemt, verder moet het beheerdersteam er maar eens goed over nadenken waarom zoveel goed bedoelende Diehards zijn afgehaakt de laatste tijd, waaronder bijvoorbeeld vliegvisgek,  en noem maar op!!!!! Ik wilde met dit Topic laten zien dat er veel mogelijkheden zijn om met vliegvissen mooie vis te vangen, en ik kan ook nog toegeven dat ik een foutje maak, daar leer ikzelf van maar anderen denk ik ook, (Daar is dit Forum toch voor???) Maar dat door bepaalde mensen er herhaaldelijk ongenuanceerde kritiek mogen geven en dat dan mijn weerwoord verwijderd wordt, vind ik ronduit belachelijk. Ik hoop dat jullie hier op een positieve construktieve manier hier iets mee doen,
De Groeten,
Ben

Plantje

Ben, er zijn de laatste tijd helemaal niet zoveel "die hards" afgehaakt volgens mij. Het is net juist lekker rustig op het forum (misschien zelfs iets te rustig)

Het siert iedereen als ie een fout kan toegeven. Er mag best een discussie ontstaan. Inderdaad, daar leren we allemaal van.

Kritiek hoort daar inderdaad bij. Maar hoe je het nu stelt doe je voorkomen alsof je een inhoudelijk weerwoord geeft en dat verwijderd wordt. En dat is niet zo. Je weerwoord was alles behalve inhoudelijk!

Zeker doen we hier op een constructieve manier iets mee: discussie gesloten!