hoeveel pech kan je hebben

Started by jagoziva, May 03, 2012, 22:36:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jagoziva

Een mens kan pech hebben,ik ben nu in kyllburg om op de kyll te vissen ,mooi met het gezin en het campertje. Heel veel kenners hier dus ik ff werpen maar weer problemen met mijn 2/3 werpt niet lekker.een kenner probeert het ff en zegt dat die inderdaad geen bone heeft. jammer dus ik denk ik ga wel kijken voor een andere. Dus mijn 5 maar proberen van Bas,gaat perfect en de kenner ook ff proberen en zegt ook :mooi hengeltje dus ik blijd als een kind. Ben ik net aan het werpen is mijn top ineens weg inclusief onderlijn en leaderloop nergens meer te vinden aaaaargh nou moet ik 2 nieuwe hengels kopen :'( .Dus bij deze als iemand nog een goeie 2 of 3 of een 5 heeft liggen die ie wil verkopen hoor ik het graag. Hier word al geroepen help mijn man heeft een hobby JA EN DIE GAAT NU ECHT GELD KOSTEN want ik wil goeie. Ik heb nu al angst voor zondag want dan moet ik een helling op van 15 % met de camper ,ik hoop dat ie het red want hij had het behoorlijk moeilijk hierheen.

Sieger

Hoi,

Ik weet niet of je er nog bent, maar voor ik een nieuwe 2/3 zou kopen, moet je eigenlijk ff wat experimenteren met lijntjes.... Volgens mij bestaan er niet echt slechte hengels meer, maar is vooral de combi hengel/lijn vaak niet goed.... Variëren in gewicht (probeer er eens een 4 op of een 3 met een korte belly)en wie weet voelt het dan wel heel anders....

Op de camping daar staat een clubgenoot van mij Paul de Boer... Vaste plek aan het water (heeft een Opel corsa en een hond) misschien heeft hij toevallig een 3 of 4 lijntje om ff te proberen.... Noem mijn naam maar.... En euh... Met het wandelen nog maar eens flink achter de stenen kijken, wie weet is de top ergens blijven hangen....

Succes... Sieger


Sieger

harlin

Had dat nu eerder gepost,
had ik een mail kunnen rondsturen hier, hadden ze een extra hengel voor je mee kunnen nemen.
Heb hier nog een 3/4 staan die ik eigenlijk niet meer gebruik, misschien komen we er uit na het uit proberen.  ;)

Veel plezier verder, genier er van en doe de jongens de groeten.
Ze zullen er wel dik voor de middag zijn neem ik aan, de eersten worden om ½5 opgehaald.
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

jagoziva

sieger: het is niet echt een kwaliteitshengel en ik heb er al meerdere lijnen op getest 3 en 4 maar het blijft zeuren nou kan ik het nog niet zo goed maar er word gezegd dat het een werkhengel is, ik ga toch niet over 1 nacht ijs en ik kan ermee vissen maar je kent het wel he ik wil toch ff wat beters net zoals de meesten hier eindig ik straks ook gewoon met een hengel of 10
ik zal ff kijken of ik paul kan vinden het is niet zo groot hier. en ik ga morgen zeker zoeken.

harry:ik heb tommy al gebeld die neemt er 1 extra mee maar ik ga nu toch wel voor een kwaliteitshengel net als die 5 was snik :'(.
het is hier erg mooi ook voor te fotograferen en iedereen is nederlands en vriendelijk. ik denk dat ik een boel kan leren hier.
ik zal ze de groeten doen.

Sieger

Ah oké... Wilde je een tocht van kopen en verkopen besparen...  :) maar als je al veel geprobeerd hebt, dan weet je het wel zo'n beetje..... Hoe dan ook... In elk geval even bij Paul langs... Kan je misschien ook nog wel wat visplekjes laten zien... ;)


Sieger

A{b}r{a}xa{s}

Balen Michel !! Bleef je ergens achter hangen, of schoot het deel zomaar los ??

Mr. Tinus

Ai zonde man .... Wat een pech... Hoop voor je dat je het topdeel toch nog terug vindt.


vliegvisgek

toch niet de hengel waar de lijn verkeerd op zat bij baggel

A{b}r{a}xa{s}

van wat ik begrepen heb die dus inderdaad :(

(dat van die lijn..euh..dat moeten we maar snel vergeten  :-X )

Ron-O

Ik heb nog een topdeel van een vijfje, het is van een Scierra HM2, kleur rood en is volgens mij driedelig??en je zal dan even wat oogkes moeten vervangen.

Gr, Ron.

maurice

IDD veel pech.

maar kan erger, kijk maar naar Bram.

hengel en horloge kapot en dan ook nog eens €300,00 aan boetes in een paar dagen.
::bbq:: ::proost:: ::proost::

HappyFisherman

Vliegvissen is bevlogen vissen...

Hilco

Quote from: maurice on May 04, 2012, 11:29:39
IDD veel pech.


hengel en horloge kapot en dan ook nog eens €300,00 aan boetes in een paar dagen.

Dat noem ik nog eens crisis.  :-[

Gerrit72


Michel, wat een pech man! Hoop dat je de top nog terug kan vinden!

Ben benieuwd hoe je avontuur daar is afgelopen ;)
The only difference between men and boys is the price of their toys.

vliegvisserdorian

wat een pech zeg :S
Ik denk dat je op dezelfde camping staat/stond als mijn maat (heeft vlgns mij ook een forum acc: teamnootdorp) die zit nu ook in kyllburg met de  campert

Arno

Ik heb nog wel een #5 in de verkoop Guideline LPXe RS Saltwater Serie #5 mooie strakke stok
voor 325,00 euro is een nieuwe hengel waar ik een keer of 10 mee gevist heb.

Gr Arno

jagoziva

bas hoe ie weg ging weet ik niet maar er zat geen haakje aan want we waren het oefenen maar ineens was de top weg inclusief leaderloop en alles wat eronder zat.
maar ik heb ff een leenhengel tot mijn beschikking gehad en ik zal hierbij ff een verslag geven
gisteren was mijn heldag alles in de war,vast, bomen,alles wat je maar bedenken kan ik had het(als je had willen leren vloeken was dat ook het moment). mijn zoontje van 13 is nu ook begonnen en ik zweer het je hij is nu al veel beter als ik hij vong er gisteren 2 en 3 lossers.hij gooit ook al beter het natuurtalent maar vandaag ff samen gebonden en hem gelukkig ook nog wat geleerd.mooi weer gisteren alleen jammer dat het water nog niet helder is en nog te hoog en te hard stroomt.
Vandaag strontweer echt de hele dag regen maar wel 1 gevangen en 2 lossers dus begin het te leren, Randy mijn zoontje had 3 lossers maar is helemaal aan het binden geslagen wel leuk hoor.
Het is leuk om te vissen hier maar je moet geen grote jongens verwachten het is allemaal rond de 20 cm en het moet mooi weer wezen zodat het helder word en je droog kan vissen.
Nu komt er een dure periode aan want Randy wil ook vliegbindspul en een knappe hengel en ik wil een goeie #2 en #5 dus ik ga maar ff wat harder werken,maar ik heb het er voor over want het is een gave hobby en het dubbel zo leuk als je zoontje het ook mooi vind en meteen al beter is als zijn vader (vaders trots).
Hoe dan ook het is apart vissen op een stromende rivier en ik gaan het zeker vaker doen en misschien wel met de camper als ie het morgen red terug naar huis

zoals ook hier gezegd word petri heil ,
michel

A{b}r{a}xa{s}

Ondanks de pech en de regen hebben jullie in ieder geval vis gevangen !
Dat is al een ervaring op zich de eerste keer op stromend water he :)

jagoziva

Quote from: Ron-O on May 04, 2012, 11:15:30
Ik heb nog een topdeel van een vijfje, het is van een Scierra HM2, kleur rood en is volgens mij driedelig??en je zal dan even wat oogkes moeten vervangen.

Gr, Ron.

dit is een 4 delige en zo`n oogje vv is nog niet voor mij weggelegd maar dank je wel misschien kom ik nog zo`n topdeeltje tegen ik heb in ieder geval een mailtje gestuurd naar de fabrikant want nee heb je al en ja ken je krijgen
Quote from: HappyFisherman on May 04, 2012, 11:39:44
Als je maar gezond bent :)
dat is zo en zo ons grootste schat en daar moet je zuinig op zijn ( maar ons hollanders willen eigenlijk net ff meer  ;D )
Arno bedankt maar ik moet toch echt ff op snor naar iets waar nog een 1 in het begin staat ;)
sieger Paul was al weg dus kon hem niet ff de groeten doen

jagoziva

Dat mag je wel zeggen Bas want je zou niet verwachten dat je in zo`n eftelingattractie ook nog vis kan vangen en nog hele sterke ook ,alsof je er een van een meter aan heb, gaaf he !!

rein

Je kunt in veel gevallen ook een nieuwe top bestellen via een dealer. het komt vaker voor dat alleen de top besteld wordt i.v.m. breuk of iets dergelijks. Het scheelt financieel vaak aanzienlijk.

jagoziva

ik heb de dealer gemaild maar nog geen bericht terug gehad
volgens mij komt de flyfair eraan is daar wat leuks te koop?
ik wil wel onder de € 200 blijven
gaan er nog meer mensen van het forum

harlin

M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

A{b}r{a}xa{s}

....als ik het geregeld krijg sstap ik misschien nog wel op de trein, wil nl toch wel ff komen rondkijken :)

harlin

Vanaf Lelystad kan je meerijden als het zo uitkomt, denk dat wij op zaterdag gaan.
Hoop er vrijdag te staan (met oostenwind, alleen Lin weet het nog niet ;) ),
kan ik ff proberen een winde te vangen daar bij de G.O.P.   ;D
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN