Eemhof

Started by TuynmanM, June 19, 2012, 21:26:30

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

vliegvisgek

op de kleine vijver zekers maar grote was wel effe anders ondaks de goede vangst hengel wel kapot ben  :-X :-X

Zeenimf

Jeroen ,het was super!!!,zeer goed gevangen.

Ook 1e worden in de clubwedstrijd

Ik heb ook niet in de grote vijver gevist .

Ja hoor ,daar zit hij dan ,bij 30 gestopt met tellen ,daar moest eerst op geproost worden !



Ook waren er nog een paar Forumleden op de Eemhof, maar Tom dacht dat de Forellen  daar heel erg hoog zaten .



Michel en  zoon even een hapje doen .

Flyoutnederland.nl
Carpe Diem!

Groeten Marry

vliegvisgek

haha mooi marry en ja was top zekers op de grote vijver michel en zijn maatje kwamen later op de plek waar ik er
diversen ving bijna elke worp raak hadden hu daar ook vis of geen idee marry
;D ;D

Zeenimf

Jeroen, ik dacht dat ze ieder 1 gevangen hadden in de grote vijver  .

Flyoutnederland.nl
Carpe Diem!

Groeten Marry

NickMSD

hoe wordt er de afgelopen tijd gevangen, en welke vliegen doen het goed.
ben van plan om morgen te gaan namelijk...

Mvg.
Nick

gijsie20

Ik ben er zaterdag geweest.. ik denk een kleine 40  ;D Heb alleen op de kleine vijver gevist. Alles gevangen op een zwarte konijnen zonker met goudkopje..snel binnenstrippen deed de job. Soms gooide je in, trok je je lijn strak en hing er al eentje aan  :o
Er zit momenteel echt een berg vis.

Was ook erg rustig ondanks de vakantie, ik was enkel met twee/drie andere vliegvissers op de kleine vijver.

Groet

Dick

zondag geweest, zeker 35 gevangen bijna alles op een olive met zwart streamertje haak maatje 10 heel langszaam strippen, dus zeg het maar

Mvg Dick

NickMSD

oke goeie berichten dus :D

als ik het goed begrijp is het dus verstandig om een klein streamertje snel binnen te vissen?

hopen dat mn vader en ik ook een vissie kunnen vangen

Mvg.
Nick

gijsie20

Ik ving iig op haak maat 10 & 12.

Succes morgen!

Gerrit72



Wat een aantallen!

Dat beloofd wat Nick! Succes!

(en komt er een verslagje  ;) )
The only difference between men and boys is the price of their toys.

NickMSD

haha, ik hoop dat je gelijk krijgt Gerrit!

een verslagje wil ik er best even opzetten (weet alleen niet hoe ik foto's moet toevoegen).

Mvg.
Nick

Arno

Vandaag geweest, en wat een feest.
ik begon om 10 uur met een streamertje aan de intermediair eerste 3 worpen vis.
daarna even stilte vlieg gewisseld en vangen maar na een uurtje op de kleine vijver en 26 vissen verder naar de grote vijver
daar 2 gevangen met een streamer en toen viel het even stil
gewisseld naar droge lijn en een droge vlieg eerste 3 worpen raak
beetje langs de kant gestruind en daar waren er weer een paar maar nu niet droog maar de droge vlieg gesopt vlak onder de oppervlakte
je ziet ze er achter aan knallen heerlijk een keer zo vissen, na 15 stuks weer terug naar de kleine vijver
daar nog een uurtje een stuk of 10/12 gevangen
en 14,30 uur weer naar huis een heerlijke dag.

Gr Arno

ben

Quote from: Arno on May 02, 2013, 18:04:08
Vandaag geweest, en wat een feest.
ik begon om 10 uur met een streamertje aan de intermediair eerste 3 worpen vis.
daarna even stilte vlieg gewisseld en vangen maar na een uurtje op de kleine vijver en 26 vissen verder naar de grote vijver
daar 2 gevangen met een streamer en toen viel het even stil
gewisseld naar droge lijn en een droge vlieg eerste 3 worpen raak
beetje langs de kant gestruind en daar waren er weer een paar maar nu niet droog maar de droge vlieg gesopt vlak onder de oppervlakte
je ziet ze er achter aan knallen heerlijk een keer zo vissen, na 15 stuks weer terug naar de kleine vijver
daar nog een uurtje een stuk of 10/12 gevangen
en 14,30 uur weer naar huis een heerlijke dag.

Gr Arno


Goeie berichten Arno, misschien wel weer Zaterdag!!!

BV

Lekker , zo een dagje.
Moet daar toch zowat de hemel zijn geloof ik.

NickMSD

ook mijn vader en ik zijn niet voor niets geweest,
allebij een leuk aantal vissen gevangen op de kleine vijver met een drijvende lijn met daarop een langzaam zinkende muggen immitatie geknoopt

kortom, die anderhalf uur rijden zijn niet voor niets geweest!

Mvg.
Nick

Arno

Dan stond je naast mij Nick en zijn jullie naar de grote vijver verhuist toen ik richting uitgang liep.

Gr Arno

NickMSD

oh haha, dat kan kloppen ;D
grote vijver was nog een stappie te hoog voor ons, het waren tegelijk onze eersten vissen aan de vliegenhengel.
na mn exames gaan we het weer proberen in zeewolde.

Mvg.
Nick

Bekeerling

Zondag voor het eerst op een forelvijver (de Eemhof) vissen met een maat van me en een vliegvissende maat van hem, heb er zin in!!
Las dat je in de grote vijver mag waden en dat je geen steunen mag gebruiken ivm lek prikken vijverfolie, is het dan wel toegestaan met waadschoenen met studs te waden? Kan dat niet vinden in het reglement namelijk en ook niet met google  ::new::

Gert

Studs lijken me geen probleem, daar prik je niet zo diep mee in de grond. Naaldhakken zijn echter ten strengste verboden ;D

Bekeerling

 ::wtf:: Wat moet ik dan dragen bij m'n pro-gay waadpak??  ::hulp::  ;D

Koen

gewoon lekker in de kleine vijver vissen. hoef je ook niet te waden :)

Bekeerling

#71
Vandaag lekker naar de Eemhof geweest  :)

12:30 bij de garage van m'n vismaat afgesproken en vervolgens met z'n drieën naar de Eemhof toe gereden.

Daar aangekomen kregen we keurig uitleg van de aanwezige dame nadat we haar vraag of we al eerder waren geweest ontkennend hadden beantwoord.
Vervolgens wat vliegjes gekocht, paar red-tags, roze streamertje en een een tweetal cdc vliegen, dit omdat ik verwachte dat deze zonder weerhaak verkocht werden. (kwam er bij het onthaken van de tweede vis achter dat de vliegen van de Eemhof zelf ook met weerhaak komen)

Mijn vismaat Martin viste met een werphengel en dobber met een trosje meelwormen en had de eerste forel al gevangen op de kleine vijver terwijl wij nog met onze waadpakken en het optuigen der hengels in de weer waren.

Ik begon met een red tag op mijn #5 hengel, was niks en na een x aantal worpen verwisselde ik van vlieg en dit was een cdc vlieg die je mooi onder het wateroppervlak kon volgen.
Al snel ving ik hier de eerste forel op (wisselend tussen snel en langzaam binnen strippen), schitterend om te zien hoe de vis achter de vlieg aan dook en verslond  ;D
Uiteraard ging ik verder met deze vlieg die me daarna nog een forel opleverde waarna het stil viel, er was echter nog volop activiteit in het water dus besloot ik weer van vlieg te verwisselen.

Een heel klein vliegje dit keer die ik van huis had meegenomen en waarvan de weerhaak plat geknepen was zou hopelijk meer voorspoed brengen.
We zagen ook veel kleine vliegjes boven het water vliegen dus leek het zowel Alex als mij een goed idee om met kleine vliegjes te vissen (ik haalde deze langzaam binnen met achtjes en nu en dan korte rukjes).
En inderdaad korte tijd later dook ook hier een forel op een 20 minuten later ving ik er nog 1.
Hierna viel het stil en zagen we ook anderen niet zo heel veel meer vangen, rond 16:15 ving ik mijn vijfde forel op hetzelfde kleine vliegje.
De laatste 45 minuten visten we op de grote vijver en zo hadden we onze waadpakken toch niet voor niets aangetrokken  ;)
Hier verspeelde ik door een verkeerd gelegde chirurgenknoop een vis helaas  :(

In totaal 9 vissen gevangen, ik 5 Alex 3 en Martin Meelworm 1  :)

Koen

kijk, mooi dat je wat gevangen hebt :) altijd leuk om zo wat vertrouwen in je spul te krijgen :)

Bekeerling

#73
Inderdaad Koen! Ook leuk om zonder de vlieg altijd te zien toch de aanbeet te voelen en de vis te haken, geeft ook vertrouwen voor de normale visserij die ik normaal doe. Ik denk dat ik dinsdag ochtend weer even ga aangezien ik dan toch vrij ben  :)
Ps, waadschoenen met studs zijn  toegestaan behalve in de ontvangstruimte.

Marck

Afgelopen zaterdag nog gevist op de Eemhof. Erg goed gevangen, net als de week er voor rond de 30 vissen kunnen "landen". Ik vis bij de Eemhof uitsluitend C&R, dus allemaal weer netjes teruggezet. Overigens allemaal op de streamer.

Week ervoor hetzelfde aantal maar dan op de droge vlieg, echt heel mooi gevist, op zicht aanwerpen en vangen maar!